شکایت 1 میلیارد دلاری از اپل به دلیل کارمزدهای اپ استور

منبع: تکراتو

4

1402/5/6

22:30


خبر رسیده است که کارمزدهای اپ‌استور منجر به به شکایت 1 میلیارد دلاری از اپل شده است. بریتانیا بزرگترین شرکت فناوری جهان را ضربه فنی کرد.

شکایت 1 میلیارد دلاری از اپل به دلیل کارمزدهای اپ استور

خبر رسیده است که کارمزدهای اپ‌استور منجر به به شکایت 1 میلیارد دلاری از اپل شده است. بریتانیا بزرگترین شرکت فناوری جهان را ضربه فنی کرد.

اخیراً خبر رسیده است که گروهی از توسعه‌دهندگان در بریتانیا به علت کازمزدهای بسیار سنگین اپ‌استور یک شکایت 1 میلیارد دلاری از اپل را تنظیم و خواهان دریافت غرامت از این شرکت بزرگ شده‌اند. ظاهراً دریافت این کارمزهای سنگین آسیب‌های جدی و مهمی به توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان وارد کرده است. لازم به ذکر است که چندین رگولاتوری هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستند.

بیشتر بخوانید: اپل مشغول توسعه یک آیفون با حاشیه نمایشگر صفر و دوربین زیر نمایشگر است

شکایت 1 میلیارد دلاری از اپل به دلیل کارمزدهای سنگین اپ‌استور

به گزارش تک‌کرانچ، توسعه‌دهندگان بریتانیایی اپل را به‌خاطر دریافت کارمزد 15 تا 30 درصدی از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، به سوءاستفاده از تسلط بر بازار متهم کرده‌اند. این سیاست مدت‌هاست که توسط رگولاتورهای مختلف در کشورهای گوناگون مورد انتقاد قرار دارد.

این شکایت جمعی می‌گوید سیاست‌های اپ استور به مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند، چون با تصاحب بخشی از درآمد توسعه‌دهندگان، مانع از تحقیق و توسعه بیشتر روی اپ‌ها و کمک به افزایش نوآوری در این صنعت می‌شود.

شکایت 1 میلیارد دلاری از اپل

شکایت حاضر از سوی «شان انیس»، پروفسور مرکز سیاست‌های رقابت در دانشگاه ایست انگلیا، به ثبت رسیده است. او به نمایندگی از توسعه‌دهندگان می‌گوید:

هزینه‌هایی که اپل از توسعه‌دهندگان اپ‌ها می‌گیرد، بیش‌ازحد زیاد است؛ درآمدی که تنها به‌واسطه انحصار این شرکت بر حیطه توزیع اپ‌ها در آیفون و آیپد ممکن شده است. این هزینه‌ها در نوع خود غیرمنصفانه هستند و موجب قیمت‌گذاری نامناسب می‌شوند. آن‌ها به توسعه‌دهندگان اپ‌ها و همچنین خریداران اپ‌ها آسیب می‌زنند.

این شکایت به‌گونه‌ای تنظیم شده است که توسعه‌دهندگان درصورت پیروزی، نیازی به ثبت‌نام نداشته باشند. اگر اپل در این پرونده شکست بخورد، غرامت دریافتی توسط توسعه‌دهندگان به‌طور خودکار براساس اندازه کسب‌وکار آن‌ها محاسبه خواهد شد.

شرکت حقوقی Geradin Partners که وظیفه طرح پرونده در دادگاه را بر عهده خواهد داشت، می‌گوید:

«با تکیه بر چند نکته، از حق توسعه‌دهندگان دفاع خواهد کرد. این شرکت می‌گوید اپل کارمزد یکسانی از همه برنامه‌ها دریافت نمی‌کند. اپ‌هایی که محتواهای دیجیتالی دارند، بازی‌ها، اپ‌های خبری و سرویس‌های استریم بیشترین کارمزد را می‌پردازند، درحالی‌که بقیه اپ‌ها هزینه خاصی پرداخت نمی‌کنند.»

شرکت Geradin متذکر می‌شود که این شرکت سالانه 99 دلار هم از توسعه‌دهندگان حق اشتراک می‌گیرد. به‌علاوه، توسعه‌دهندگان بیش‌ازپیش مجبور به خرید تبلیغات جستجو شده‌اند تا برنامه‌شان در اپ استور دیده شود.

سیاست‌های اپ استور توسط چندین رگولاتور رقابت ازجمله سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) در دست بررسی قرار دارد. اما این شرکت هنوز با چالش حقوقی بزرگی در این زمینه روبه‌رو نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکایت 1 میلیارد دلاری از اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو