بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور ؛ از موعد مقرر تا اوپنهایمر

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور ؛ از موعد مقرر تا اوپنهایمر


منبع: تکراتو

3

1402/5/7

19:46


در این مقاله با ما همراه شوید تا بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور ، یکی از پولسازترین بازیگران هالیوود را به شما معرفی کنیم.

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور ؛ از موعد مقرر تا اوپنهایمر

در این مقاله با ما همراه شوید تا بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور ، یکی از پولسازترین بازیگران هالیوود را به شما معرفی کنیم.

رابرت جان داونی جونیور در تاریخ 4 آوریل 1965 متولد شد. وی بازیگر و تهیه‌کننده سرشناس اهل آمریکا است که تاکنون توانسته موفقیت‌های بسیاری در عرصه کاری خود به‌دست آورد. جونیور یکی از پولسازترین و شناخته‌شده‌ترین بازیگران هالیوودی است که با بازی در نقش مرد آهنی، بیشتر از همیشه محبوب و مشهور شد.

این بازیگر با فروش 14.4 میلیاردی فیلم‌های مطرح خود توانست در جایگاه دومین بازیگر پرفروش جهان قرار گیرد. فوربز نیز به این نکته که رابرت داونی جونیور پردرآمدترین بازیگر جهان است اشاره کرده است. رابرت  توانسته طی سه سال متوالی (2013, 2014, 2015) این لقب را برای خود حفظ کند.

این بازیگر سال‌های سختی در زندگی خود سپری کرده و مدت‌ها درگیر اعتیاد بوده است؛ اما سرانجام توانست از دام اعتیاد رها شود و بازگشت خود به سینما را تثبیت کرد. وی با بازی در بیش از ۹۰ فیلم و سریال تلویزیونی توانست به شهرت بالایی دست یابد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی جهان

بهترین فیلم های کمدی 2023

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

رابرت جونیور از همان کودکی به بازیگری علاقه داشت و بازیگری را با بازی در فیلم‌های پدرش آغاز کرد. وی در سن 5 سالگی در فیلم Pound که محصول سال 1970 است، ایفای نقش کرده است. پدرش رابرت داونی سینیور و مادرش السی فورد، هر دو هنرپیشه بودند. او همچنین در فیلم اوپنهایمر حضور داشته که یکی از بهترین فیلم های 2023 است. در ادامه بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور در سال 2023 و همچنین سایر آثار موفق وی در سال‌های گذشته را معرفی می‌کنیم.

موعد مقرر – Due Date

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور
  • کارگردان: Todd Phillips
  • سال انتشار: 2010
  • ژانر: کمدی

در این فیلم که یکی از بهترین فیلم های کمدی رابرت داونی جونیور است، پیتر هایمن قرار است تا چند روز دیگر پدر شود و برای همین تصمیم دارد به موقع نزد همسرش برسد. اما پیتر در یک سفر جاده‌ای، ناچار به همراهی با مردی به اسم ایتان ترمبلی می‌شود. ایتان مردی عجیب و غریب و بلند پرواز است که مشتاق بازیگری است که سفر جاده‌ای را برای پیتر به یک کابوس تبدیل می‌کند.

موعد مقرر (Due Date) یک فیلم کمدی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی تاد فیلیپس است که در سال 2010 اکران شد. این فیلم کمدی در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق ظاهر شد و به دلیل درون‌مایه طنز جذاب و داستان سرگرم‌کننده‌اش مورد تحسین قرار گرفت.

این فلیم جذاب توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و در گیشه قدرتمند ظاهر شود. موعد مقرر با بودجه تولید 60 میلیون دلاری خود توانست حدود 212 میلیون دلار بفروشد.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به رابرت داونی جونیور، زک گالیفیاناکیس، میشل موناهن، جولیت لوئیس، جیمی فاکس، مت والش، روبرت فیتزگرالد دیگز، دنی مک‌براید، تاد فلیپس، میمی کندی، کیگان-مایکل کی، آرون لوستیگ، مارکو رودریگز، برودی استیونز، چارلی شین و جان کرایر اشاره کرد.

فیلم مرد آهنی – Iron Man

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

  • کارگردان: شین بلک و جان فاورو
  • سال انتشار: 2008 تا 2013
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی

این فلیم جذاب در 3 قسمت ساخته شده است. در قسمت اول یک میلیاردر و نابغه مخترع می‌خواهد یک اسلحه جدید را آزمایش کند ولی توسط تروریست‌ها دزدیده می‌شود. آنها تقاضا می‌کنند یک اسلحه مخرب بسازد ولی او یک لباس آهنی می‌سازد و به آمریکا برمی‌گردد و سعی می‌کند جلوی جنایت و خرابکاری را بگیرد.

در قسمت دوم، داستان با فاصله شش ماه نسبت به قسمت اول رخ می‌دهد؛ تونی استارک خود را به عنوان مرد آهنی به دنیا معرفی کرده است و دولت، در پی تصرف تکنولوژی‌های ساخته شده به دست او است.

دنیای تونی استارک توسط یک تروریست مشهور به نام ماندارین از هم پاشیده می‌شود. استارک تصمیم می‌گیرد دوباره شروع به بازسازی کند و رقیب سرسخت خود را شکست دهد. این اتفاقات نیز مربوط به قسمت سوم است.

فیلم مرد آهنی 1 و 2 به کارگردانی جان فاورو در سال 2008 و 2010 و فیلم مرد آهنی 3 به کارگردانی شین بلک در سال 2013 منتشر شدند. این فیلم محصول کشور آمریکا و چین و در ژانر اکشن و ماجراجویی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های امیلی بلانت

ترسناک ترین فیلم های 2023

تندر استوایی – Tropic Thunder‎

بهترین فیلم های کمدی رابرت داونی جونیور

بهترین فیلم های کمدی رابرت داونی جونیور
  • کارگردان: بن استیلر
  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • ژانر: اکشن، کمدی

فیلم تندر استوایی یکی از بهترین فیلم های اکشن رابرت داونی جونیور است. کاراکتر رابرت در این فیلم جذاب کرک لازاروس است و نقش یک بازیگر استرالیایی سیاه‌پوست را ایفا می‌کند. برای اینکه رابرت بتواند نقش خود را کامل ایفا کند نوعی عمل خاص تغییر رنگ روی پوست وی انجام شده است.

این اثر که از بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور است، وضعیت چند بازیگر را بیان می‌کند که در حال بازی در یک فیلم جنگی هستند؛ اما در شرایط سختی قرار می‌گیرند و گرفتار کارتل‌های مواد مخدر می‌شوند.

تندر استوایی یکی از سرگرم‌کننده‌ترین آثار سینمایی دهه ۲۰۰۰ بوده که به دلیل دست‌گذاشتن روی برخی مضامین خاص سروصدای زیادی به‌پا کرد و بخشی از جریان‌های اصطلاحا پیشرو در آمریکا و هالیوود را آزرده‌خاطر کرد.

بازیگران دیگری چون ستاره پول‌ساز آثار اکشن به نام تاگ اسپیدمن (با بازی بن استیلر)، یک بازیگر کمدی معتاد به مواد مخدر به نام جف پورتنوی (با بازی جک بلک) و یک رپر به نام آلپا چینو (با بازی براندن تی. جکسون) نیز در جنگل حضور دارند.

نقش‌آفرینی داونی جونیور در این فیلم سینمایی یکی از جذاب‌ترین حضورهای کمیک سینمایی او را رقم زده و باعث شده این اثر یکی از بهترین فیلم های کمدی رابرت داونی جونیور باشد.

انتقام جویان: پایان بازی – Avengers: Endgame

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

  • کارگردان: Anthony Russo , Joe Russo
  • سال انتشار: 2019
  • ژانر: اکشن

در جنگ ابدیت تقریبا نیمی از جمعیت دنیا به دست تانوس نابود می‌شوند. کاپیتان مارول سه هفته بعد از این اتفاق، تونی استارک و نبیولا را که در فضا سرگردان شده‌ بودند، نجات می‌دهد و آن‌ها را به زمین برمی‌گرداند. در ادامه آنها با انتقام‌جویان بازمانده ملاقاتی ترتیب می‌دهند. بروس بنر، استیو راجرز، راکت، ثور، ناتاشا رومانوف، جیمز رودز، کارول دنورز و نبیولا نیز به قصد پیدا کردن تانوس به فضا می‌روند و موفق می‌شوند که وی را در یک سیاره غیرمسکونی پیدا ‌کنند.

انتقام‌جویان: پایان بازی یکی از پرافتخارترین و بهترین فیلم های اکشن رابرت داونی جونیور به شمار می‌آید که توانسته به موفقیت‌های مختلفی دست پیدا کند. برادران روسو کارگردانی این فیلم را بر عهده داشتند. کوین فایگی به‌عنوان تهیه‌کننده در این پروژه همکاری داشت. فیلم‌نامه این فیلم توسط کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی به رشته تحریر درآمد.

فیلم پایان بازی با تحسین گسترده منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند و صحنه‌های اکشن مهیج مورد تحسین قرار گرفت.

کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، دان چیدل، پل راد، بری لارسون، کارن گیلان، دانای گوریرا، بردلی کوپر و جاش برولین، ازجمله بازیگرانی هستند که در این اثر از بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور به ایفای نقش پرداختند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مریل استریپ

بهترین فیلم های اکشن 2023

ماشین‌های رویایی رابرت داونی جونیور – Downey’s Dream Cars

جدیدترین فیلم های رابرت داونی جونیور

جدیدترین فیلم های رابرت داونی جونیور
  • کارگردان: دیوید لارزلر
  • سال انتشار: 2023
  • ژانر: مستند، ریلیتی شو

این سریال زیبا که به صورت مستند تهیه شده، یکی از جدیدترین فیلم های رابرت داونی جونیور است که در آن رابرت و تیمی از متخصصان قصد دارند شش ماشین کلاسیک از کلکسیون شخصی رابرت را از لحاظ قدرت و طراحی، به روزرسانی کنند.

هدف از انجام این کار سازگاری این ماشین‌ها با محیط زیست عنوان شده است. به روز رسانی خودروها در دوره جدید با حفظ قدرت و سبک همراه خواهد بود. ماشین های رویایی رابرت داونی جونیور، از پلتفرم اچ بی او مکس عرضه شده است.

سریال ماشین های رویایی رابرت داونی جونیور یکی از بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور در سال 2023 است که توسط دیوید لارزلر ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر مستند و ریلیتی شو تهیه شده است.

شرلوک هلمز – Sherlock Holmes

فیلم های رابرت داونی جونیور

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • سال انتشار: 2009
  • کارگردان: گای ریچی

فیلم جذاب شرلوک هلمز به روایت داستان این کارآگاه جذاب می‌پردازد. دنباله این فیلم با نام بازی سایه‌ها (Sherlock Holmes: A Game of Shadows)  نیز در سال 2011 پخش شد و قسمت سوم آن نیز در مرحله تولید قرار دارد. داونی جونیور برای بازی در این فیلم توانست جایزه گلدن گلوب را دریافت کند.

داستان این اثر جذاب که یکی از بهترین فیلم های اکشن رابرت داونی جونیور است، درباره شرلوک هلمز و دستیارش دکتر واتسون است که به دنبال پرونده‌ای به بلک‌وود می‌رود و با موقعیتی پیش‌بینی نشده روبه‌رو می‌شود. در سال 1980 شرلوک هولمز و همکارش واتسون در تلاش برای جلوگیری از قتل دختر جوانی توسط لرد هنری بلک وود هستند؛ کسی که 5 زن دیگر را به روش مشابهی کشته است.

فیلم شرلوک هلمز به کارگردانی گای ریچی در سال 2009 ساخته شد. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی است. در این فیلم رابرت داونی جونیور، جود لا، ریچل مک آدامز، مارک استرانگ و ادی مارسن به هنرمندی پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کره ای 2023

بهترین فیلم های کمدی عاشقانه 2023

بوس بوس بنگ بنگ – Kiss Kiss Bang Bang

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور
  • سال انتشار: 2005
  • کارگردان: شین بلک
  • ژانر: کمدی، جنایی

بوس بوس بنگ بنگ از جمله بهترین فیلم های کمدی رابرت داونی جونیور است که شین بلک کارگردانی آن را بر عهده گرفته و ژانری معمایی و کمدی دارد. این اثر براساس رمان اجساد جایی هستند که آن‌ها‌ را می‌یابی (Bodies Are Where You Find Them) به قلم برت هالیدی (Brett Halliday) تولید شد و توانست مورد توجه قرار گیرد؛ به طوری که 15.8 میلیون دلار در دنیا فروش داشت.

این فیلم پس از اکران موفق، نظرات مثبتی را از سوی منتقدین دریافت کرد و با حضور در جشنواره‌های بین‌المللی معتبر، توانست نامزد دریافت 21 جایزه در بخش‌های مختلف شود که در این میان، 5 جایزه همچون «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» را از آن خود کرد.

در این فیلم بازیگرانی چون رابرت داونی جونیور، وال کیلمر و میشل موناهن به ایفای نقش پرداخته‌اند و برای کشف راز یک قتل، یک کارآگاه خصوصی، یک بازیگر زن گرفتار و یک دزد که خود را در نقش یک بازیگر جا زده، دور هم جمع می‌شوند.

دولیتل – Dolittle

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

  • کارگردان: استیون گیگان
  • ژانر: ماجراجویی، کمدی
  • سال انتشار: 2020

فیلم Dolittle داستان دکتر دولیتل که فردی عجیب و غریب است را بازگو می‌کند و یکی از بهترین فیلم های کمدی رابرت داونی جونیور است. دکتر دولیتل دامپزشکی مشهور است و هفت سال پیش همسر خود را از دست داده است. اما زمانی‌که ملکه جوان به‌شدت بیمار می‌شود، دکتر دولیتل مجبور می‌شود تا به‌همراه حیواناتش از عمارت خود خارج شود و به یک ماجراجویی حماسی برود.

او باید به یک جزیره افسانه‌ای سفر کند تا داروی ملکه را به‌دست بیاورد. او در طی همین سفر، با پشت سر گذاشتن دشمنان قدیمی و همچنین کشف حیوانات شگفت‌انگیز جدید، شجاعت و هوش خود را به‌دست می‌آورد. از همان ابتدا به‌نظر می‌رسد که همه چیز در فیلم Dolittle برای ارائه یک فیلم ماجراجویانه و کمدی آماده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

اوپنهایمر – Oppenheimer

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور در سال 2023

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور در سال 2023
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • سال انتشار: 2023
  • ژانر: بیوگرافی، درام

از بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور در سال 2023 می‌توان «اوپنهایمر» را نام برد. در این فیلم می‌بینیم که جی رابرت اوپنهایمر، که یک فیزیکدان آمریکایی است با گروهی از دانشمندان در جریان جنگ جهانی دوم و پروژه منهتن همکاری می‌کند. این همکاری در ادامه منجر به ساخت بمب اتم می‌شود.

فیلم جدید کریستوفر نولان با اقتباس از کتاب پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر (American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer) ساخته شده است. کای برد (Kai Bird) و مارتین جی شروین (Martin J. Sherwin) نویسندگان این کتاب هستند.

نگارش این کتاب 25 سال به طول انجامید و درنهایت در سال 2005 منتشر شد. آنها برای نگارش این کتاب با صدها نفر مصاحبه کرده و بیش از 26000 مدرک گردآوری کردند. این کتاب از روی زندگی اوپنهایمر، سازنده بمب اتم ساخته شده و توانست برنده جوایزی چون جایزه پولیتزر، جایزه داف کوپر، جایزه بهترین کتاب سال شیکاگو و جایزه بهترین کتاب مجله دیسکاوری شود.

فیلم اوپنهایمر که از جدیدترین فیلم های رابرت داونی جونیور به شمار می‌رود، به کارگردانی کریستوفر نولان در سال 2023 اکران شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و آمریکا و در ژانر بیوگرافی و درام است. در این فیلم فلورنس پیو، کیلین مورفی، دیوید کرامهولتز، امیلی بلانت، گری الدمن، رابرت داونی جونیور، جک کوید، مت دیمون، جیمز رمار و کنت برانا به هنرمندی پرداخته‌اند.

سوالات متداول

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور در سال 2023 کدام‌ها هستند؟

فیلم جذاب اوپنهایمر (Oppenheimer) و سریال ماشین‌های رویایی رابرت داونی جونیور (Downey’sDream Cars) از جمله جدیدترین فیلم های رابرت داونی جونیور در سال 2023 هستند.

بهترین فیلم های اکشن رابرت داونی جونیور کدام‌ها هستند؟

از جمله بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور که ژانری اکشن دارند می‌توان به انتقام جویان: پایان بازی، شرلوک هلمز و تندر استوایی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو