طرز تهیه پیراشکی بادمجان خوشمزه با دستور تهیه آسان

منبع: آرگا

2

1402/5/14

08:07


طرز تهیه پیراشکی بادمجان که یک غذای ترکیه ای ساده است در این بخش قرار داده شده است. این پیراشکی با خمیر یوفکا و مواد میانی دلخواه تهیه می شود.

شما می توانید در این بخش با طرز تهیه پیراشکی بادمجان آشنا شوید. این پیراشکی طعم فوق العاده ای داشته و ترکیبی از گوشت و بادمجان است. شما در این بخش با دستور تهیه این پیراشکی آشنا خواهید شد.

برای اینکه انواع پیراشکی های گیاهی و گوشتی را در خانه تهیه کنید، باید در لینک همراه ما باشید. شما می توانید با طرز تهیه پیراشکی مرغ و پیراشکی قارچ  آشنا شوید.

طرز تهیه پیراشکی بادمجان

مواد اولیه:

  • گوشت چرخی: ۴۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی: ۴ قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای: ۱ عدد متوسط
  • خمیر یوفکا: ۱ بسته
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • تخم رغ: ۲ عدد
  • روغن مایع: به میزان لازم

طرز تهیه پیراشکی بادمجان:

این پیراشکی مجلسی به شیوه ساده ای تهیه می شود و شما می توانید در این بخش با نحوه تهیه این نوع پیراشکی آشنا شوید. ابتدا باید بادمجان ها را شسته و پوست کنید. به صورت مکعبی برش داده و کمی نمک روی آن بریزید. افزودن نمک تلخی بادمجان ها را از بین می برد.

مواد لازم پیراشکی

در این بخش نیز باید پیازها را نگینی کرده و به شکل خیلی ریز خرد نمایید. پیاز را درون یک تابه به همراه مقداری روغن خوب تفت دهید تا سبک شود. حالا باید گوشت جرخی را به تابه اضافه کنید و کمی هم بزنید. زمان دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

بعد از اینکه گوشت چرخی کمی تغییر رنگ داد، مقداری ادویه و نمک بزنید.  می توانید از ادویه های فلفل، زردچوبه و دیگر ادویه های دلخواه خود برای طعم دار کردن استفاده کنید. افزودن نمک نیز به میزان ذائقه شما بستگی دارد. بعد از این بخش باید فلفل دلمه ای نگینی شده را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا نرم شود.

حالا چند قاشق رب گوجه فرنگی اضافه کرده و تفت داده تا رب به خوبی رنگ باز کند. در این بخش نیز می توانید از مقداری روغن استفاده کنید. حالا که سس شما تهیه شد، می توانید بادمجان ها را آبکشی شده و روی دستمال قرار دهید تا آب اضافی ان کشیده شود.

دستور تهیه پیراشکی بادمجان

در این مرحله باید بادمجان ها را درون روغن تفت دهید. بادمجان ها را نیز به سس یا مایه گوشتی خود اضافه کنید. حالا مواد تهیه شده را باید درون خمیر یوفکا بپیچید. خمیرهای یوفکا را بسسته و از مخلوط زرده تخم مرغ هم زده شده روی آن بمالید.

در این مرحله از طرز تهیه پیراشکی بادمجان باید تابه ای مناسب و گود را روی حرارت قرار داده و مقداری روغن درون آن بریزید. در این بخش نیز خمیرها را درون روغن انداخته و زمان داده تا سرخ شود.

پیراشکی ها را از درون روغن خارج کرده و روی یک دستمال بگذارید تا روغن اضافی ان خارج شود. شما می توانید برای سرو این پیراشکی از انواع سس های دست ساز و سس های آماده نیز استفاده کنید.

این پیراشکی یک غذای محبوب ترکیه ای بوده و طعم فوق العاده ای دارد. شما می توانید از گوشت مرغ نیز به جای گوشت چرخی یا گوشت ریش ریش شده استفاده کنید. این غذای فوق العاده را می توانید برای مهمانی و مجالس خود نیز تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو