نگاهی به قصر دارالامان افغانستان

نگاهی به قصر دارالامان افغانستان


منبع: آرگا

9

1402/5/14

21:11


قصر دارالامان بنایی تاریخی بوده که در ساخت و راه اندازی آن از معماران توانمندی استفاده شده است. معماران آلمانی نیز در این بنا نقش و تاثیر زیادی داشته اند.

این تالار را می توان یکی از برجسته ترین سازه هایی دانست که در افغانستان می توانید از آن دیدن کنید. قصر دارالامان تا کابل تنها هشت کیلومتر فاصله داشته و در زمان امان الله نیز ساخته شده است در ادامه نیز با دیدنی های این بنا نیز بیشتر آشنا می شوید.

معرفی معماری دارالامان

معرفی قصر دارالامان:

همانطور که اشاره شد این بنا در زمان امان الله خانه بنا شده است. با توجه به اینکه در زمان ساخت و راه اندازی این بنا اقدامات سیاسی مهمی از سوی افغانستان با آلمان صورت گرفته بود، امور شهرسازی و تعمیرات نیز در این منطقه به خوبی انجام می شده است. ۲۲ معمار آلمانی شاهکارهای هنری مهمی را در آن دوران بنا کرده اند. این بنا امروزه یکی از شاهکارها و دیدنی های افغانستان بوده که شما را به سوی خود جذب می کند.

معماری دارالامان

ساخت این قصر نیز از مهم ترین سازه هایی بوده است که در دست این معماران بوده و در سال ۱۳۰۴ نیز تحت نظر یکی از معماران بوده است. مهندس والتر هارتن آلمانی از آغاز ساخت این بنا همراه پروژه بوده و این بنا در سال ۱۳۰۶ تکمیل شد. قصر این بنا نیز دارای ۱۵۰ اتاق بوده و هر یک کوچک و بزرگ هستند اما زیبایی های زیادی دارند.

دیدنی های دارالامان

وزارت دفاع افغانستان نیز در طی دوره ای از بنا استفاده کرده است و این بنا در طی تاریخ رخدادهای زیادی را پشت سر گذاشته است. بعدها این بنا نیز بازسازی شده و هزینه های زیادی نیز در بازسازی ان صرف شده است. این بنا از دیدنی های زیادی برخوردار می باشد که از آن دیدن می کید.

معرفی قصر دارالامان

آشنایی با سازه:

قصر دارالامان را امروزه به عنوان جواهری در تاریخ و فرهنگ افغانستان می دانند. این بنا در طی تاریخ نیز با نام های مختلفی عنوان می شود. همانطور که اشاره شد در ساخت و بازسازی این بنا نیز هزینه های مختلفی صرف شده است.

دیدنی های افغانستان:

افغانستان کشوری با جاذبه های تاریخی و دیدنی های مختلف بوده که شما از آن دیدن می کنید. این کشور تاریخ و فرهنگ غنی داشته که در سال های اخیر نیز حوادث تاریخی مختلفی را پیش رو داشته است.این کشور شرایط آب و هوایی مناسبی داشته و ویژگی های گردشگری مختلفی دارد.

نمایی از دارالامان

مناره های بلند با ویژگی های خاصی از معماری برای شما جذاب بوده و شما نمونه هایی از این مناره ها را مشاهده کنید. معماری های استوانه ای نیز بازدید زیادی دارد. بند امیر افغانستان نیز از مهم ترین زیبایی های آن بوده است. رشته کوه های پایمر نیز از جمله این دیدنی ها هستند.

آشنایی با مکان های دیدنی هرات اهمیت زیادی دارد که می توان به ان اشاره کرد که زیبایی و جذابیت های فوق العاده ای برای شما علاقه مندان و عزیزان خواهد داشت. این شهر یک شهر تاریخی با وجود رویدادها و حوادث متعددی می باشد.

افغانستان کشوری با ویژگی های فرهنگی مختلف بوده که شما نیز امکان بازدید از چنین زیبایی ها را خواهید داشت. از سوی دیگر نیز این کشور اهمیت تفریحی و گردشگری داشته و می توانید با جاذبه های مختلفی از ان رو به رو شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو