بیوگرافی هانیه توسلی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های او

بیوگرافی هانیه توسلی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های او


منبع: روزانه

4

1402/5/15

22:40


هانیه توسلی بازیگری جذاب و درجه یک است که طی سالها فعالیت در سینما خود را به جایگاه بالایی رسانده است، اولین حضور او در سینما به فیلم شب‌های روشن بازمی‌گردد که یکی از بهترین فیلم‌های اوست؛ هانیه توسلی با این فیلم پله‌های موفقیت را سریع بالا رفت و حتی توانست برنده جایزه سیمرغ بلورین […]

بیوگرافی هانیه توسلی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های او

هانیه توسلی بازیگری جذاب و درجه یک است که طی سالها فعالیت در سینما خود را به جایگاه بالایی رسانده است، اولین حضور او در سینما به فیلم شب‌های روشن بازمی‌گردد که یکی از بهترین فیلم‌های اوست؛ هانیه توسلی با این فیلم پله‌های موفقیت را سریع بالا رفت و حتی توانست برنده جایزه سیمرغ بلورین شود. از همین رو ما امروز در مجله هنری و ادبی روزانه قصد داریم تا به زندگی شخصی و هنری این بازیگر بپردازیم و همچنین بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان معرفی کنیم پس تا آخر همراه ما باشید.

بیوگرافی هانیه توسلی

هانیه توسلی در 14 خزداد سال 1358 در همدان به دنیا آمد. پدرش مرحوم نادر تقی توسلی سرهنگ ژاندارمری دوران شاه بود و مادرش خانه‌دار، او چهار خواهر نیز دارد و خودش درباره دوران کودکی‌اش گفته است که دوران کودکی بسیار شادی داشتم. خواهر بزرگ هانیه یعنی هُما مدتی در یک مجله منتقد بود و حالا کار ترجمه انجام می‌دهد، خواهر دیگر وی یعنی مهسا جراح مغز و اعصاب می‌باشد. خواهرش دیگرش یعنی هدیه در آمریکا زندگی می‌کند و خواهر کوچکترش تحصیلکرده رشته طراحی شهری است. خواهر بزرگ هانیه بنام «هما» مدتی در یک مجله منتقد بود و حالا کار ترجمه می کند ، خواهر دیگرش «مهسا» جراح مغز و اعصاب می باشد. یک خواهرش بنام «هدیه» در آمریکا زندگی می کند و خواهر کوچکش تحصیلکرده رشته طراحی شهری است.

بیوگرافی هانیه توسلی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های او

ورود به دنیای هنر

هانیه توسلی تئاتر را به شکل غیر حرفه‌ای از سال 1374 وقتی 16 ساله بود از همدان شروع کرد تا اینکه سال 1378 در 20 سالگی بعد از قبولی در دانشگاه راهی تهران شد. کنار تحصیل بعنوان دستیار کارگردان در فیلم آخر بازی به کارگردانی همایون اسعدیان همکاری داشت.

دانشگاه

هانیه توسلی درباره دوران حضورش در دانشگاه گفته است: دانشگاه خیلی در شکل گیری سلیقه و فکرم تاثیر نداشت با این وجود من در دانشگاه دو استاد خوب بنام نغمه ثمینی و آقای محمد چرمشیر داشتم.

دوران دبیرستان

هانیه توسلی درباره وضعیت تحصیل‌اش گفته است: تا دلتون بخواد در دوران دبیرستان تجدید آورده و تنبل خفن کلاس بودم، تقلبم تا دلتون بخواد کردم که باحال ترینش 25 صدم را با تعویض ورقه با دوستم به 14/25 رساندم.

هانیه توسلی بازیگر می‌شود

در سال 1379 زمانی که بعنوان بازیگر در جشنواراه تئاتر تبریز حضور داشت توسط نصرالله قادری (کارگردان) که داور جشنواره بود برای بازی در تئاتر پدر انتخاب شد. چند ماه بعد برای اولین بار با فیلم کوتاه روی جاده نمناک بازی جلوی دوربین را تجربه کرد.

آغاز شهرت

خانم توسلی در پاییز سال 1379 با سریال غریبه وارد قاب تلویزیون شد و سرانجام سال 1380 با فیلم شام آخر تجربه حضور در سینما را نیز بدست آورد. او در رمضان سال 96 با سریال میوه ممنوعه به کارگردانی حسن فتحی در کنار علی نصیریان، گوهر خیراندیش و امیر جعفری به شهرت رسید.

مطلب مشابه: بیوگرافی گلشیفته فراهانی بازیگر معروف؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم هایش

بیوگرافی هانیه توسلی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های او

زندگی شخصی

خانم توسلی درباره زندگی شخصی خود گفته است: تابحال خواستگاری به آن شکل مرسوم نداشتم که بیایند خانه و چایی بریزم؛ من هنوز مجردم. شاید هیچ وقت بچه‌ای به دنیا نیاورم، بچه داشتن کار بسیار سخت و پُر مسئولیتی است اصلا نمی‌‌توانم بفهمم چه‌ جوری آدم‌‌ها اینقدر راحت بچه‌دار می‌‌شوند. مخصوصا آدم‌هایی که می‌دانند مشکلات مالی دارند ولی باز بچه‌‌دار می‌‌شوند.

سرپرستی یک دختر

هانیه توسلی گفته است: سرپرستی از راه دور یک دختر بچه اردبیلی را برعهده دارم، رابطه ما از طریق سیستم بنیاد کودک می‌باشد و آنها هر شش ماه نیازهای اصلی بچه را برایم می‌فرستند. خودم هم تلفنی با بچه صحبت می‌کنم و برخی مناسبت‌ها مثل تولدش در آذر ماه و روزهای عید خیلی برایم اهمیت دارد.

بازیگر مورد علاقه هانیه توسلی

ما بازیگران خانم توانمند زیادی در سینما داریم که خودم طرفدار بازی بعضی از آنها هستم، مثلا بازیگر مورد علاقه من خانم لیلا حاتمی است.

علاقه به عکاسی

خانم توسلی علاقه بسیاری به عکاسی دارد و خود او در این باره گفته است: عکاسی را دوست دارم اما حالا بخاطر اینکه مُد شده همه بازیگران عکاسی می‌کنند و نمایشگاه می‌گذارند، ترجیح می‌دهم کارم را رسانه‌ای نکنم.

علاقه به گربه

هانیه توسلی یکی از طرفداران دوآتیشه گربه است و خود او در این باره گفته است: از قدیم گربه در خانه ما خیلی مهم بود، در زیرزمین یک کرسی داشتیم که گربه‌‌ها زیرش جمع می‌شدند و زاد و ولد می‌کردند. شیشه زیرزمین ما همیشه شکسته بود و آنها راحت می‌‌رفتند و می ‌آمدند، ما هم به گربه‌‌ها غذا می‌‌دادیم و زندگی خوبی کنار ما داشتند. من الان هم شش گربه دارم که البته هیچکدام از آنها پرشين کت نیستند و من گربه‌‌های خیابانی را نگه می‌‌دارم.

مطلب مشابه: بیوگرافی کتایون ریاحی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها و سریال های او

بیوگرافی هانیه توسلی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های او

جوایز و افتخارات

هانیه توسلی چند سال پیش به خاطر بازی در فیلم شام آخر تندیس بهترین بازیگر هفتمین جشن خانه سینما را دریافت کرد. او سال 1391 هم برای بازی در فیلم دهلیز سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول را از آن خود کرد.

بیوگرافی هانیه توسلی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های او

کمپین me too

هانیه توسط چندی پیش به کمپین Me Too (من هم) پیوست. این کمپین بتازگی در میان بانوان راه افتاده و افرادی که یک روز مورد تجاوز و تعرض جنسی آقایان قرار گرفتند با زدن این هشتگ به این پویش می پیوندند.

مطلب مشابه: بیوگرافی پگاه آهنگرانی؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های این بازیگر

برخی از بهترین فیلم‌های هانیه توسلی

ما در ادامه متن برخی از بهترین فیلم‌های هانیه توسلی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد، پس در ادامه متن همراه ما بمانید.

ما همه با هم هستیم

ما همه با هم هستیم

  • کارگردان: کمال تبریزی
  • بازیگران: مهران مدیری، هانیه توسلی، لیلا حاتمی، پژمان جمشیدی، جواد عزتی، مهران غفوریان، ویشکا آسایش
  • سال ساخت: 1398
  • ژانر: کمدی، درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

فقط کافیست نگاهی به گروه این فیلم بیاندازید، کمال تبریزی کارگردان است و هانیه توسلی، مهران مدیری و دیگران ستارگان سینمای کشور نیز به عنوان بازیگر در این فیلم حضور دارند، پیشنهاد روزانه به شما این است که به هیچ وجه این اثر جذاب را از دست ندهید.

داستان این فیلم در بستری کمدی روایت می‌شود و قصه یک شرکت هواپیمایی است که در حال ورشکست شدن است، رئیس شرکت (لیلا حاتمی) پیشنهاد می‌دهد که یک هواپیمای خراب از شرکت با چند مسافر را به داخل خلیج فارس بیندازند تا بتوانند پس از کشته شدن مسافران از بیمه پول دیه و خسارت آن‌ها را بگیرند، او سراغ یک‌سری افراد می‌رود که از زندگی خسته شده و دنبال مرگ هستند، خلبان هواپیما (مانی حقیقی) و مهمانداران نیز جزو این افراد هستند. آن‌ها با امضای یک برگه قبول می‌کنند تا در هواپیما بروند و پس از سقوط کشته بشوند، همه چیز درست پیش می‌رود تا اینکه یک مسافر به اسم علی حاجتی (پژمان جمشیدی) بدون اطلاع از قصد مسافرین سوار هواپیما می‌شود. در این میان هم‌زمان با این حوادث مسافرین هواپیما را به‌همراه رئیس شرکت در یک جای ناشناخته می‌بینیم که توسط یک بازپرس (مهران مدیری) مورد بازجویی قرار می‌گیرند…

ایده اصلی

ایده اصلی

  • کارگردان: آزیتا موگویی
  • بازیگران: بهرام رادان، مریلا زارعی، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی، مهرداد صدیقیان
  • سال ساخت: 1397
  • ژانر: درام، معمایی، هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.2

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های هانیه توسلی که در لیست امروز ما حضور دارد، فیلم جذاب و دیدنی ایده اصلی است که در سال 97 اکران شد، در این فیلم معمایی، هانیه توسلی با بهرام رادان هم‌بازی شده است.

داستان این فیلم زمانی اتفاق می‌افتد که ایران و اسپانیا برای راه‌اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند، شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند. مهندس سعید پارسا که چند سالی است از همسرش رؤیا عضدی جدا شده و رئیس یکی از شرکت‌های حاضر در مناقصه است. دیگران نیز با اهداف متفاوت سعی در برنده شدن در این مناقصه سرنوشت ساز را دارند. رسیدن به موفقیت برای آدم‌های این داستان به پیچیدگی‌هایی در روایت آن می‌شود.

مطلب مشابه: بیوگرافی الناز شاکردوست؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

جهان با من برقص

جهان با من برقص

  • کارگردان: سروش صحت
  • بازیگران: علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی
  • سال ساخت: 1398
  • ژانر: کمدی، درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

من سینمای سروش صحت را بسیار دوست دارم، فضایی دوستانه و صمیمانه، داستانی نیمچه فلسفی و مثل همیشه کمدی خوب. حال یکی و یا شاید بهترین فیلم این کارگردان، جهان با من برقص نام دارد که هانیه توسلی نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است.

داستان این فیلم زمانی اتفاق می‌افتد که دوستان جهانگیر (جهان)، به دعوت برادرش بهمن و برای تولد او، که احتمالاً آخرین تولدش باشد، دور هم جمع شده‌اند. این موقعیت موجب می‌شود آن‌ها خود و روابطشان را مرور کرده و درباره زندگی و خودشان (خصوصاً جهانگیر) فکر کنند.

کلمبوس

کلمبوس

  • کارگردان: هاتف علیمردانی
  • بازیگران: فرهاد اصلانی، هانیه توسلی، سعید پورصمیمی، شبنم مقدمی، مجید صالحی
  • سال ساخت: 1397
  • ژانر: درام، کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

مهاجرت یکی از معضل‌های کشور ماست و همین موضوع نیز تا به کنون دست خوش ساخت فیلم‌های زیادی شده است، حال یکی از این فیلم‌ها که هانیه توسلی نیز در آن حضور دارد، فیلم کلمبوس محصول سال 97 است.

داستان این فیلم درباره خانواده‌ای است که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند و چندین سال در انتظار اقامت بوسیله کارت سبز در این کشور هستند که یکی از اعضای فامیل قرار است برایشان این کار را انجام دهد اما با تغییر رییس جمهور (سر کار آمدن ترامپ) و تصویب قانون جدید منع مهاجرت مردمان ایرانی‌تبار، این خانواده درگیر مشکلاتی می‌شوند…

مطلب مشابه: بیوگرافی نازنین بنیادی؛ درباره زندگی شخصی و معرفی بهترین فیلم های این بازیگر

شب‌های روشن

شب‌های روشن

  • کارگردان: فرزاد مؤتمن
  • بازیگران: مهدی احمدی، هانیه توسلی، محسن شاه‌ابراهیمی، هیلدا هاشم‌پور ، معصومه اسکندری
  • سال ساخت: 1382
  • ژانر: ملودرام، عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

و در پایان این شما و این هم بهترین فیلم هانیه توسلی به انتخاب روزانه. شب‌های روشن اقتباسی از رُمان فوق‌العاده داستایوفسکی است که فرزاد موتمن به راستی در ساخت آن سنگ تمام گذاشته و فضای رُمان در فیلم نیز ساخته می‌شود. پس اگر شما هم مثل من طرفدار داستایوفسکی بزرگ هستید به هیچ وجه این فیلم را از دست ندهید.

داستان این فیلم درباره زندگیِ دو انسانِ تنهاست. مرد، استادِ دانشگاه، سرخورده اجتماعی و مأیوسِ فلسفی‌ست و انزوای خود را با تدریسِ ادبیات، مطالعه کتاب و پرسه‌زدن در خیابان‌ها می‌گذراند. شبی متوجهِ دختری ساک‌به‌دست می‌شود و به او کمک می‌کند تا از شرّ مزاحمتِ یک راننده ماشین رهایی یابد. از این‌جا بینِ او و رؤیا دوستی شکل می‌گیرد. رؤیا بنا بر قولی که به عاشقِ خود، امیر، داده‌است، یک‌سال پس از آخرین ملاقات به وعده‌گاه آمده و می‌خواهد چهار شب در محل و ساعتِ معیّن در انتظارِ امیر بماند. استاد به رؤیا پناه می‌دهد و به او کمک می‌کند تا امیر را پیدا کند. طیّ این چهار روز بین رؤیا و استاد به‌تدریج دل‌بستگی به‌وجود می‌آید. استاد مصمّم می‌شود که با رؤیا ازدواج کند، امّا در چهارمین شب امیر به محلّ ملاقات می‌آید و رؤیا با او می‌رود. فیلم روایتِ چه‌گونگیِ آشنایی، دل‌بستگی و جداییِ این دو شخصیت از زبانِ استادِ دانشگاه است.

کلام آخر

بسیار خرسندیم که تا پایان همراه سایت روزانه بودید. ما امروز و در قالب این کلمات سعی کردیم تا درباره زندگی هانیه توسلی بازیگر خوب و خوش چهره کشورمان برای شما عزیزان بنویسیم، همچنین ما در ادامه متن پنج فیلم برتر از این هنرمند را به شما معرفی کردیم تا در صورت علاقه به تماشای آن‌ها بنشینید. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطلب مشابه: بیوگرافی ترانه علیدوستی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های وی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو