حکم زندان برای هانیه توسلی و 15 م جریمه+ علت زندانی شدن

حکم زندان برای هانیه توسلی و 15 م جریمه+ علت زندانی شدن


منبع: ناز وب

1

1402/8/29

15:30


6ماه حکم زندان و 15 میلیون جریمه نقدی برای بازیگر سرشناس سینما و تلوزیون خانم هانیه توسلی   هانیه توسلی بازیگر و هنرپیشه سینما و تلوزیون؛ وکیل خانم توسلی با انتشار حکم دادگاه و رای قطعی زندانی شدن و جریمه نقدی خبر داد. بیوگرافی هانیه توسلی   هانیه در روز 14 خرداد 1358 در همدان […]

حکم زندان برای هانیه توسلی و 15 م جریمه+ علت زندانی شدن

6ماه حکم زندان و 15 میلیون جریمه نقدی برای بازیگر سرشناس سینما و تلوزیون خانم هانیه توسلی

 

هانیه توسلی بازیگر و هنرپیشه سینما و تلوزیون؛ وکیل خانم توسلی با انتشار حکم دادگاه و رای قطعی زندانی شدن و جریمه نقدی خبر داد.

بیوگرافی هانیه توسلی

 

هانیه در روز 14 خرداد 1358 در همدان به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل دانشگاه ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد تهران است او علاوه بر بازیگری به عکاسی و نقاشی بسیار علاقمند است از حیوانات خانگی هم عاشق گربه می باشد.

 

https://www.akapersian.com/nazweb/1.jpg

 

علت زندانی شدن و جریمه نقدی هانیه توسلی

 

هانیه توسلی به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی به تحمل 6 ماه حبس تعزیری و پرداخت 15 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده و اجرای حبس به مدت 3 سال معلق شده است.

وکیل مدافع هانیه توسلی اعلام کرد که موکلش از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به شش ماه حبس محکوم شده است.

 

وی گفت: این رای بدوی و قابل تجدیدنظر است و نسبت به آن اعتراض خواهیم کرد.

به گزارش نازوب به نقل از خبرگزاری های معتبر، بر اساس ماده 46 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392، «در جرائم تعزیری درجه 3 تا 8 دادگاه می‌تواند در صورت وجود شرایط مقرر برای تعویق صدور حکم، اجرای تمام یا قسمتی از مجازات را از یک تا پنج سال معلق نماید.

 

https://www.akapersian.com/nazweb/1.jpg

 

دادستان یا قاضی اجرای احکام کیفری نیز پس از اجرای یکسوم مجازات می تواند از دادگاه صادرکننده حکم قطعی، تقاضای تعلیق نماید. همچنین محکوم می تواند پس از تحمل یکسوم مجازات، در صورت دارا بودن شرایط قانونی، از طریق دادستان یا قاضی اجرای احکام کیفری تقاضای تعلیق نماید.»

 

ماده 50 همین قانون نیز مقرر داشته است:

 

https://www.akapersian.com/nazweb/1.jpg

 

«چنانچه محکومی که مجازات او معلق شده است در مدت تعلیق بدون عذر موجه از دستورهای دادگاه تبعیت نکند، دادگاه صادرکننده حکم قطعی می تواند به درخواست دادستان یا قاضی اجرای احکام، برای بار اول یک تا دو سال به مدت تعلیق اضافه یا قرار تعلیق را لغو نماید. تخلف از دستور دادگاه برای بار دوم، موجب الغای قرار تعلیق و اجرای مجازات می شود.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو