خوش خبری داغ تابستانی این افراد بیمه رایگان شدند | تامین اجتماعی با این خبر ترکوند!!

4

1402/5/16

09:50


خوش خبری داغ تابستانی این افراد بیمه رایگان شدند | تامین اجتماعی با این خبر ترکوند!!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی، وابسته به میزان سخت بودن شغل و همینطور وابسته به جنسیت است. حداکثر سابقه برای پذیرش و محاسبه در تعیین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ سال است. عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق قانون، تابع مقررات مربوط به عیدی و پاداش کارمندان دولت می‌باشد. بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۰ تا آخر بهمن‌ماه فرصت ثبت نام داشتند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۷ درصدی پیدا کرد. بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه، باتوجه به سنوات، کمتر از این مبلغ دریافت می کردند.

بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، عماد ملازاده در جلسه ای که با حضور مسئولین روابط عمومی استان‌ها به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با اشاره به موضوع طرح پوشش بیمه همگانی گفت: پوشش بیمه رایگان جهت مشمولین دهک‌های درآمدی یکم تا پنجم جامعه صورت گرفته و کاهش میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه در دهک‌های درآمدی ششم تا نهم هم انجام شده که نیاز به اطلاع رسانی گسترده است.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود، ادامه داد: اطلاع رسانی نسبت به شناسایی افراد فاقد بیمه، رایگان شدن دهک‌های ۱ تا ۵  و کاهش پرداخت حق بیمه در دیگر دهک ها صورت بگیرد.

بیمه رایگان

سرپرست روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به نوع اطلاع رسانی در طرح پوشش بیمه همگانی بیان کرد: برگزاری جلسات با نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، معاونت‌های بهداشت درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی و صدا و سیما به منظور اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های جمعی و عمومی، استانداری و استفاده از ظرفیت شورای اداری استان، تعامل ناظرین بیمارستانی با مراکز درمانی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تعامل با انجمن‌ ها، موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد جهت شناسایی افراد فاقد پوشش بیمه انجام خواهد شد.

ملازاده اظهار کرد: در حال حاضر با ۲۴ انجمن و موسسه خیریه شاخص که جامعه هدف گسترده دارند مکاتبه شده و در این زمینه اطلاع رسانی کامل صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری پیاده‌روی اربعین نیز یادآور شد: استان‌های مرزی نظیر خوزستان، کرمانشاه و ایلام از این ظرفیت استفاده کنند و اطلاع رسانی گسترده در قالب میز خدمت به زائرین صورت پذیرد.

ملازاده عنوان کرد: برای اطلاع رسانی بیشتر از این طرح با یکی از اپراتورها به عنوان سفیر سلامت نیز رایزنی خواهیم کرد.

سرپرست روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: روابط عمومی‌های استان‌ها به عنوان بازوان توانمند سازمان می‌توانند در اجرای طرح پوشش بیمه همگانی نقش پررنگی داشته و از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو