طرز تهیه شیره توت خوشمزه در خانه

منبع: آرگا

4

1402/5/18

18:09


طرز تهیه شیره توت بسیار ساده است. شما می توانید یک شیره خانگی پر خاصیت داشته باشید. این شیره خوشمزه برای درمان بیماری نیز مناسب است.

شیر توت یک نوع شیره فوق العاده است که خواص درمانی و دارویی زیادی دارد. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه شیره توت طرز تهیه شیره توت خانگی آشنا شوید.

انواع شیره خانگی با یک دستور تهیه ساده تهیه می شوند. شما می توانید در آرگا با نحوه تهیه انواعی شیره آشنا شوید. در لینک نیز با طرز تهیه شیره انجیر و شیره خرمالو آشنا خواهید شد.

طرز تهیه شیره توت

مواد اولیه:

  • توت: به میزان لازم
  • آب: به میزان لازم

طرز تهیه شیره توت:

برای دااشتن این شیره خانگی خوشمزه باید از توت سفید استفاده کنید. ابتدا توت های جمع آوری شده را باید به خوبی بشویید. درون یک صافی ریخته تا آب های اضافی ان خارج شود. حالا توت ها را درون قابلمه ای ریخته و سعی کنید تا از قابلمه ای بزرگ استفاده نمایید که توت ها به خوبی له شوند.

برای این شیره بهتر است تا حتما از توت های رسیده و شیرین استفاده کنید. روی توت ها را مقداری آب ریخته و بعد قابلمه را روی حرارت بگذارید تا به خوبی روی حرارت بجوشد و توت ها باز شود. توت ها به مدت ۲ ساعت باید روی حرارت بجوشد تا به خوبی نرم شود.

دستور تهیه شیره توت

توجه کنید که برای این شیره می توانید به طور دلخواه از توت سیاه هم استفاده کنید. توت ها که پخته شد، می توانید آن را آبکش کرده و از درون یک پارچه نازک هم رد کنید. خوب توت ها را فشار دهید تا شهد و شیرینی آن خارج شود. حالا می توانید روی توری یک جسم سنگین بگذارید تا به خوب شهد آن خارج شود.

حالا شهد و آب توت ها را باید مجدد درون قابلمه ای ریخته و روی حرارت بگذارید که بجوشد و به غلظت کافی برسد. میزان غلظت این شیره بستگی به شما دارد اما می توانید کمی رقیق بردارید تا در زمان سرد شدن نیز شیره خیلی سفت نشود.

یک ساعت و نیم تا دو ساعت زمان مناسب و کافی برای به غلظت رسیدن این شیره می باشد. بعد از سرد شدن، می توانید شیره ها را درون بطری های مناسب ریخته و درب آن را به خوبی بسته و کنار بگذارید.

مواد شیره توت

در صورت شیرین نبودن می توانید از مقداری شهد شکر هم در این شیره استفاده کنید که اصولا نیازی به آن نیست. طرز تهیه شیره توت به همین سادگی است و شما می توانید به راحتی یک شیره خانگی پر خاصیت داشته باشید. این شریه خوشمزه را می توانید در کنار صبحانه و عصرانه نوش جان کنید.

مصرف این شیره برای انواع غذا و یا نوشیدنی های نیز ایده خوبی بوده که خواص زیادی داشته و از آن بهره مند می شوید. این شیره فوق العاده را می توانید با همین دستور ساده کنید. شما با این دستور می توانید از انواع شیره خانگی داشته باشید. شیره انگور، شیره خرمالو و … از مهم ترین و پر خاصیت ترین شیره ها هستند.

این شیره برای درمان کم خونی، تقویت قوای بدن، پیشگیری از سرماخوردگی و … مفید است. شما می توانید با مصرف باین شیره طبیعی به جای قند میزان قند را کاهش داده و بدنی سالم تر داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو