طرز تهیه شیره انجیر برای سرو یک صبحانه خوشمزه و پر انرژی

منبع: آرگا

19

1401/8/8

18:10


شیره انجیر یک شیره خوشمزه برای صبحانه بوده که در این فصل می توانید تهیه کنید. شما علاقه مندان می توانید در این بخش طرز تهیه شیره انجیر خانگی را مطالعه نمایید.

شیره انجیر یک ماده غذایی بسیار مفید و ارزشمند بوده که شما می توانید برای صبحانه آن را استفاده کنید. برای آماده کردن این شیره پر خاصیت کافی است در این بخش از آرگا همراه ما باشید و با طرز تهیه شیره انجیر خانگی آشنا شوید.

نحوه پخت شیره انجیر

تهیه شیره خانگی همچون شیره انگور، انجیر و خرما کار بسیار ساده ای است. با توجه به اینکه شما می توانید این شیره ها را در فصل خاصی تهیه کنید، باید میوه های مناسب خریداری نمایید. شما علاقمندان می توانید علاوه بر روش پخت شیره انجیر در این مطلب با آموزش تهیه شربت شیره انگور و شیره خرمالو در مطالب گذشته نیز آشنا شوید.

مواد لازم

  • انجیر: به میزان لازم
  • آب: به میزان لازم

طرز تهیه شیره انجیر

طرز تهیه شیره انجیر خوش طعم

مراحل آماده سازی و زمان پخت این شیره بسیار ساده است. مدت زمان کافی برای آماده سازی این شیره ۲۰ دقیقه و زمان پخت آن نیز ۱۸۰ دقیقه می باشد. نحوه پخت و تهیه این شیره نیز بسیار ساده است. شما برای آماده کردن یک شیره مرغوب خانگی باید ابتدا انجیرها را به خوبی بشویید و زمان دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

استفاده از انجیرهای له شده و رسیده برای آماده کردن شیره مناسب است. انجیرها را برش داده و درون قابلمه بریزید. شما می توانید انجیرها را له کنید. دو برابر حجم انجیرها باید به آن آب اضافه نمایید. در این مرحله باید قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

انجیرها باید به خوبی روی حرارت پخته شوند. زیر شعله را کم کرده و زمان دهید تا با حرارت ملایم انجیرها به شوند. در این مرحله که باید مواد را از صافی رد کنید، غلظت مواد نباید زیاد باشد. بعد از اینکه مواد کمی سرد شد، آن را از اضافی رد کنید. در این مرحله باید دقت کرده تا گوشت و دانه های ریز انجیر از صافی رد نشود.

برای اینکه صاف کردن این مواد راحت تر باشد، می توانید از یک پارچه نخی نازک نیز استفاده کنید. مایع به دست آمده را باید مجدد روی حرارت قرار دهید. حرارت را کم کرده و زمان دهید تا مواد کمی غلیظ و کشدار شود. بعد از اینکه شیره خنک شد، باید آن را درون شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

شیره انجیر خانگی

همانطور که ملاحظه کردید طرز تهیه شیره انجیر بسیار ساده بوده و شما می توانید بنا به سلیقه و میل خود این شیره را غلیظ تر یا کمی رقیق تر بردارید. در صورتی که می خواهید، شیره غلیظی داشته باشید با مقداری حرارت بیشتر به آن بدهید. توجه داشته باشید که ممکن است شیره کمی تیره تر شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو