بیوگرافی بازیگران فیلم غریبانه با نقش +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی بازیگران فیلم غریبانه با نقش +داستان و اسامی و عکس


منبع: شبونه

4

1402/5/19

21:49


اسامی بازیگران فیلم غریبانه با نقش عبارتند از: ابوالفضل پورعرب در نقش بزرگ هدیه تهرانی در نقش بهرخ محمدرضا داوودنژاد در نقش یوسف نادیا گلچین در نقش منیر میترا حجار در نقش پروین تورج زاهدی در نقش دکتر حشمت فیلم سینمایی غریبانه یک فیلم پرفروش در سینمای ایران بوده که توسط احمد امینی کارگردانی شده …

اسامی بازیگران فیلم غریبانه با نقش عبارتند از:

  • ابوالفضل پورعرب در نقش بزرگ
  • هدیه تهرانی در نقش بهرخ
  • محمدرضا داوودنژاد در نقش یوسف
  • نادیا گلچین در نقش منیر
  • میترا حجار در نقش پروین
  • تورج زاهدی در نقش دکتر حشمت

فیلم سینمایی غریبانه یک فیلم پرفروش در سینمای ایران بوده که توسط احمد امینی کارگردانی شده است و در سال ۱۳۷۶ بر روی پرده سینما رفت.

بیوگرافی بازیگران فیلم غریبانه با نقش +داستان و اسامی و عکس

خلاصه داستان

داستان فیلم درباره یک مرد جوان به نام بزرگ بوده که در یک نمایشگاه ماشین کار میکند این نمایشگاه متعلق به شوهر خواهرش است که نامش یوسف میباشد یوسف از بزرگ درخواست میکند کهخودروی لوکس خانم دکتر ثابتی را به او تحویل دهد. اما بزرگ تصادف کرده و یوسف مجبور می‌شود برای پرداخت خسارت چند چک به خانم دکتر بدهد. بزرگ چند بار نزد خانم دکتر می‌رود تا رضایتش را بگیرد و به جای یوسف او خسارت بدهد، اما دکتر ثابتی به بزرگ پیشنهادی عجیب می‌دهد…

بیوگرافی بازیگران فیلم غریبانه با نقش +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پورعرب متولد 1 تیر 1340 در تهران، بازیگر است. ابوالفضل پور عرب بازیگر تئاتر و تلویزیون کشورمان و ستاره بدون چون و چرای دهه هفتاد سینمای ایران متولد دوم تیر ماه سال 1340 است.مدرک تحصیلی اش را در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر گرفته است. وی تاکنون سه مرتبه ازدواج کرده است و حاصلش سه فرزند است. آخرین ازدواجش با آناهیتا نعمتی بازیگر سینما بوده است و حاصلش دختری به نام رایکاست.

او میگوید در دبیرستان تئاتر کار می‌ کردم و به واسطه‌ همین با محمود استاد محمد آشنا بودم و از طریق او به گروه کارگردانی یک نمایش معرفی شدم و سال 59 اولین کار حرفه‌ ای‌ ام را به نام مأموریت حساس در سالن چهارسوی تئاترشهر بازی کردم سال 60 کارمند تلویزیون شدم و تا سال 64 در صداوسیما دستیار کارگردان بودم.

بیوگرافی بازیگران فیلم غریبانه با نقش +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی هدیه تهرانی

هدیه تهرانی متولد 4 تیر ماه 1351 می باشد. این بازیگر به غیر از بازیگری در زمينه عکاسی و ورزش تای چی چوان فعالیت دارد. هدیه تهرانی جز بازیگرانی می باشد، که سبک زندگی خاص خود را دارد.

پدرش رضا جوادیه تهرانی (مکانیک) و مادر او خانم میرزایی هر دو بزرگ شده، و ساکن گرگان می باشند، و فقط یک خواهر بزرگ از خود به نام هیلدا دارد. هیلدا خواهر هدیه تهرانی دستی در نویسندگی و شاعری دارد، و نویسندگی فیلمنامه شب با بازی هدیه تهرانی یکی از آثار خواهر خانم بازیگر است. همسر ناصر تقوایی فیلمساز، نویسنده و عکاس کشورمان نسبت فامیلی با هدیه تهرانی دارد.

بیوگرافی بازیگران فیلم غریبانه با نقش +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی میترا حجار

میترا حجار بازیگر زن ایرانی زاده 14 بهمن سال 1356 در شهر مشهد است. او بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. میترا حجار بازیگری را از سال ۱۳۷۶ با حضور در نقشی کوتاه در فیلم «غریبانه» ساخته احمد امینی آغاز کرد. او بلافاصله همکاری با کارگردانان بزرگی همچون مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش و بهرام بیضایی را تجربه کرد. اولین تجربه حضور تلویزیونی او بازی در مجموعه «پلیس جوان» به کارگردانی سیروس مقدم است.

بیوگرافی بازیگران فیلم غریبانه با نقش +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی نادیا گلچین

نادیا دلدار گلچین در سال ١٣٣٩ در تهران متولد شد. وی در رشتهٔ موسیقی در هنرستان عالی موسیقی به تحصیل پرداخت و موفق به اخذ دیپلم در این رشته گردید. ابتدا وارد عرصهٔ تئاتر شد و به تدریج به بازیگری در سینما روی آورد و در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم ابلیس (ساختهٔ احمدرضا درویش) به ایفای نخستین نقش خود در سینمای ایران پرداخت

گلچین در طول مدت بازیگری خود، در فیلم‌هایی همچون روسری آبی، کمکم کن، شیدا، مهر مادری، غریبانه، دختری با کفش‌های کتانی و … به ایفای نقش پرداخت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو