نرخ جدید قیمت مرغ امروز جمعه 20مرداد | افزایش فوق العاده قیمت مرغ تا کیلویی 130 تومن!!

5

1402/5/20

08:18


نرخ جدید قیمت مرغ امروز جمعه 20مرداد | افزایش فوق العاده قیمت مرغ تا کیلویی 130 تومن!!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.  قیمت مرغ در روزهای اخیر تغییر چندانی نسبت به روزهای گذشته نداشته است و به گفته بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاهها همچنان مشکل کمبود مرغ در بازار وجود دارد. 

قیمت مرغ

گزارش از میادین و مغازه‌های عرضه مرغ در سطح شهر تهران نشان می‌دهد که ثبات قیمت در بازار حاکم بوده و حتی با فراوانی گوشت مرغ مواجه هستیم.

 در حالی طی روزهای اخیر به علت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و نذورات مردم تقاضای خرید مرغ زیاد شده و صف‌های طولانی برای خرید به وجود آمده بود اما حال با گذشت تب و تاب آن روزها،  مشاهدات میدانی از میادین میوه و تره بار بهمن و همچنین برخی از مغازه‌های سطح شهر تهران در روز گذشته( ۱۸ مرداد ماه ) نشان می‌دهد که مرغ به اندازه کافی در غرفه‌های میادین وجود داشته و در حال حاضر  هیچ کمبودی نیست. همچنین بازرسان سازمان دامپزشکی نیز بر کیفیت مرغ عرضه شده نظارت می‌کنند.

بر اساس مشاهدات صورت گرفته قیمت هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده ۷۵ هزار تومان و برای فروشندگان به صورت عمده ۷۳ هزار تومان است.

طبق گفته برخی از مغازه‌داران  مرغ به اندازه کافی وجود دارد و حتی گاهی با مازاد مرغ در میادین نیز مواجه می‌شویم.

به نوشته ایسنا، مسعود امراللهی  - مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی -  بازار مرغ را آرام دانسته و گفت: میدان اصلی مرغ یعنی میدان بهمن رو به آرامش است و مرغ به اندازه کافی به این میدان ارسال شده و هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی وزارت جهادکشاورزی و میزان ۱۳۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی بازار به ثبات خواهد رسید.

امراللهی تصریح کرد: مرغ با قیمت هر کیلو ۷۵ هزار تومان در سطح میادین عرضه می‌شود. همچنین در سطح استان تهران حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ تن مرغ بین واحدهای صنفی، میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای روزانه توزیع می‌ شود.

وی در پایان گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف واحد صنفی آن را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند که قطعا پیگیری و با متخلف برخورد خواهد شد.

گفتنی است که مرغ در مغازه ها نیز با قیمت هر کیلو ۷۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت مرغ

فهرست قیمت برخی از انواع گوشت مرغ بسته بندی موجود در بازار به شرح زیر است.

نام کالا

قیمت (تومان)

مغز ران مرغ مهیا پروتئین مقدار ۰.۹ کیلوگرم

۱۲۰,۶۰۰

سینه مرغ بی پوست مهیا پروتئین - ۹۰۰ گرم

۱۳۰,۵۰۰

ساق بی پوست ساده مرغ مهیا پروتئین مقدار ۰.۹ کیلوگرم

۱۳۱,۰۰۰

جوجه کباب ران مرغ مهیا پروتئین - ۰.۹ کیلوگرم

۱۵۸,۴۰۰

بازو ساده مهیا پروتئین -۰.۹ کیلوگرم

۹۲,۷۰۰

فیله ساده مهیا پروتئین مقدار ۰.۹ کیلوگرم

۱۷۹,۵۵۰

سینه مرغ بی استخوان مهیا پروتئین - ۱.۸ کیلوگرم

۳۱۶,۸۰۰

ران و سینه بی پوست مهیا پروتئین مقدار ۱.۸ کیلوگرم

۲۴۶,۶۰۰

مغز ران مهیا پروتئین - ۱.۸ کیلوگرم

۲۴۱,۲۰۰

وضعیت تولید مرغ به چه صورت است؟

از دلایل بروز التهاب در بازار مرغ، افزایش تقاضا برای گوشت مرغ است چرا که به دلیل گرانی گوشت قرمز، تقاضا برای مرغ بیشتر شده است. همچنین در گرانی مرغ، عواملی مانند افزایش هزینه‌های تولید و به تبع آن کاهش تولید و کاهش عرضه مرغ هم نقش دارد. حال، وزیر جهاد کشاورزی راهکار رفع التهاب بازار مرغ را افزایش جوجه‌ریزی و برطرف کردن اختلال در بازار مرغ برشمرده است.

محمدعلی نیکبخت با اعلام اینکه روزانه بیش از ۱۰ هزار تن کنجاله سویا برای تامین نیاز نهاده‌ای مرغداران به استان ها ارسال می‌شود، عنوان کرد: تیرماه ۱۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است و در مردادماه حداقل ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی حفظ و بدین ترتیب با جوجه‌ریزی ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه، نیاز بازار مرغ کشور به طور حتم تامین می‌شود.

دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور در واکنش به این صحبت‌ها و در مورد وضعیت تولید مرغ به همشهری‌ آنلاین گفت:‌ متاسفانه برنامه‌ریزی مدونی در صنعت تولید مرغ وجود ندارد و در این صنعت همواره به صورت سینوسی عمل شده است یعنی زمانی که مرغ کم شده و قیمت بالا رفته تازه مسئولان به فکر راه‌حل افتاده‌اند.

پرویز فروغی ادامه داد: راهکارهایی مانند واردات مرغ یا واردات جوجه و تخم‌مرغ نطفه‌دار جوابگو نیست، چرا که با افزایش مصنوعی تولید، ما شاهد مازاد تولید خواهیم بود و به این شکل، عده‌ای از تولیدکنندگان یا ورشکست می‌شوند و یا از چرخه تولید خارج می‌شوند و باز کمبود مرغ رخ می‌دهد و شرایط قبل تکرار می‌شود.

فروغی با بیان اینکه تا یک برنامه‌ریزی دقیق بر اساس آمار دقیق در صنعت تولید مرغ صورت نگیرد وضعیت تغییر چندانی نخواهد کرد، افزود: برای نمونه، سال گذشته مرغداران به دلیل مازاد تولید مجبور شدند مرغ خود را ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان زیر قیمت مصوب بفروشند و بدین ترتیب ۱۲ هزار میلیارد تومان ضرر کردند اما متاسفانه شرکت پشتیبانی امور دام به جای اینکه مرغ را جمع و به عنوان ذخایر استراتژیک ذخیره کنند هیچ اقدامی صورت نداد که در نتیجه آن شاهد اتفاقات اخیر و کمبود مرغ در بازار بودیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو