کارت ملی، کارت بانکی می شود | خرید اقلام سبد کالا فقط با کارت ملی + جزئیات خبر داغ

7

1402/5/20

12:04


کارت ملی، کارت بانکی می شود | خرید اقلام سبد کالا فقط با کارت ملی + جزئیات خبر داغ

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح کالابرگ الکترونیک تفاوت‌هایی با کوپن دهه شصت دارد و بیشتر شبیه به پرداخت کمک هزینه نقدی برای خرید کالاهای اساسی است.بحث کوپن یا کالابرگ الکترونیک از تابستان سال ۱۳۹۷ و با افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی مطرح شد.بر این اساس قرار اسـت همان کارت ‌بانکی کـه افراد با آن یارانه می گیرند بـه کالابرگ الکترونیک تبدیل شود تا مردم با استفاده از آن از فروشگاه‌ها سهمیه کالا‌های اساسی ‌خودرا دریافت کنند‎ ‎.بر اساس گمانه زنی ها کالابرگ الکترونیک هر چند ماه یکبار شارژ می شود.در ادامه به آخرین اخبار از کالابرگ الکترونیک می پردازیم.

کالا برگ الکترونیک

در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم کم درآمدی در صورتی که ۵۰ درصد اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را صرف خرید کالابرگ کنند، ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافی دریافت می‌کنند و مبلغ یارانه آنها به ۵۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

در مرحله قبل روال به این نحو بود که اگر افراد ۳۲۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را از اقلام سبد کالابرگ خرید می‌کردند ۸۰ هزار تومان اعتبار مازاد معادل ۲۰ به یارانه آنها افزوده می‌شد و به ۴۸۰ هزار تومان می‌رسید اما در این مرحله آزادی عمل بیشتری به سه دهک داده شده و اگر افراد ۲۰۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را صرف خرید کالابرگ کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مازاد معادل ۳۰ درصد برایشان شارژ می‌شود و به این ترتیب هر فرد ۵۲۰ هزار تومان برای خرید اعتباری خواهد داشت.

در خصوص خرید اقلام کالابرگ الکترونیکی نیز در صورتی که کارت بانکی همراه نبود، امکان خرید وجود دارد. آن‌طور که علیرضا عسگریان، معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته اگر فردی کارت بانکی را همراه خود نبرده باشد، با استفاده از اپلیکیشن و برنامه کاربردی «شما» امکان خرید با ارسال کد برای وی فراهم شده است.

در طرح کالابرگ الکترونیکی امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت منجمد گوساله، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر با استفاده از مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر از واریز نقدی برای خانوارهای دهک‌های اول تا سوم فراهم شده است.

میزان اختلاف تورمی ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده از سال ۱۴۰۱ بدون لحاظ کردن اعتبار مازاد برای مردم شارژ می‌شود و در صورت تورم احتمالی روی اقلام سبد، دولت مابه‌التفاوت افزایش قیمت کالاها را نسبت به سال ۱۴۰۱ پوشش می‌دهد به نحوی که پرداختی خانوارها تا پایان سال ثابت خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو