درمان خانگی درد فک با انواع روش های امتحان پس داده

منبع: آرگا

5

1402/5/20

09:10


برای درمان خانگی درد فک بهتر است یک سری از تکنیک ها را یاد داشته باشید تا اگر در زمان نامناسبی برایتان ایجاد شد بتوانید به راحتی از پس آن بر بیایید.

درمان خانگی درد فک به شما کمک می کند تا بتوانید در صورت نیاز درد های خود را تا حدودی کنترل کرده تا بتوانید به پزشک مراجعه کرده و در نهایت درمان های تخصصی تر را پیگیری کنید. در ادامه اطلاعات خوبی در این زمینه به شما داده خواهد شد تا بتوانید درد فک خود را به راحتی در خانه تسکین دهید.

درمان خانگی درد فک

آشنایی با روش های درمان خانگی درد فک

از مهم ترین مفصل های بدن مفصل گیج گاهی و فکی می باشد. در واقع این مفصل استخوان سر را به فک پایین متصل می کند از این رو باعث خواهد شد تا استخوان فک پایین بتواند به راحتی حرکت کند. درد استخوان فک می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد ولی مهم ترین آن ها استرس، آرتریت روماتوئید و بیماری های خود ایمنی و حجتی دندان قروچه نیز می باشد از این رو اگر می خواهید بعدا به متخصص مراجعه کنید بهتر است با روش های درمانی این مشکل آشنا باشید تا در اسرع وقت علل درد فک شما مشخص شده و روش های درمانی به کار گرفته شود. در ادامه درمان های خانگی را برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خوردن غذا های مناسب

  • اگر دچار درد در فک خود هستید بهترین پیشنهاد ما به شما این است که از غذا های نرم استفاده کنید. در واقع درد شما با خوردن غذا های سخت تحریک می شود و ممکن است درد بیش تری را تجربه نمایید.
  • در این میان یادتان باشد که از جویدن آدامس نیز خودداری کنید و دهان خود را بیش از حد باز نکنید.
  • در حین خمیازه کشیدن مراقب باشید تا برای زیاد نشدن درد فک خود دهانتان را بیش از حد باز نکنید.
  • سیب و هویج و سایر خوراکی سفت را تا زمانی که بهبود نیافتید مورد استفاده قرار ندهید.

استفاده از حرکات ورزشی

در این میان شما می توانید برای بهبود درد در فک خود از یک سری از حرکاتی استفاده کنید تا درد شما تسکین یابد. این حرکات را باید از یک فرد متخصص همانند دندان پزشک بپرسید.

کاهش استرس

در این میان سعی کنید روش های دیگری برای کاهش استرس را یاد بگیرید زیرا در بسیاری از مواقع امکان دارد که شما برای کاهش استرس خود دندان های خود را روی یک دیگر بسایید.

درمان خانگی درد در استخوان فک

درست خوابیدن

برای کاهش در فک خود باید به پشت بخوابید و اگر به یک سمت از صورت بخوابید درد فک شما بد تر خواهد شد. برای کاهش درد فک می توانید نحوه خوابیدن خود را اصلاح کنید.

ورزش ها هوازی

اگر دچار درد در بخش فک خود شده اید باید حدودا نیم ساعت در روز ورزش های هوازی داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید میزان استرس خود را کاهش داده و در نتیجه درد شما به مرور کم تر خواهد شد.

درست ایستادن و راه رفتن

راه رفتن و ایستادن شما در حالت های بد نیز می تواند تاثیرات زیادی روی درد فک شما داشته باشد از این رو برای این که بتوانید این درد ها را کاهش دهید بهتر است صاف راه بروید تا عضلات گردن و فک بتوانند در حالت درست تری قرار بگیرند. همچنین اگر در حین تلفن زدن گوشی را بین کتف و شانه تان قرار می دهید باید بدانید که این کار نیز می تواند منجر به ایجاد درد های شدید در ناحیه فک شما شود.

استفاده از کمپرس سرد

این روش برای زمانی مفید است که شما دارای درد های تیز در فک خود هستید و می توانید با استفاده از کمپرس سرد این مشکل راحل نمایید. اگر نیاز است هر دو ساعت یک بار این تکنیک را اجرا کنید تا بهبود یابید.

استفاده از کمپرس گرم

یادتان باشد که اگر درد های گنگ و مبهمی دارید به جای استفاده از کمپرس سرد می توانید از نوع گرم آن استفاده کنید در این صورت درد های شما سریع تر بهبود پیدا خواهند کرد.

درمان خانگی درد دهان

استفاده از روش های پزشکی

برای درمان درد فک روش های پزشکی نیز وجود دارد و شما می توانید به راحتی از آن ها استفاده نمایید. این روش ها عبارت اند از :

  • استفاده از دارو هایی مانند دارو های ضد التهاب و شل کننده عضلات
  • تثبیت فک با استفاده از گارد های دهانی
  • درمان های فزیوتراپی مانند استفاده از لیزر سرد، گرما و سرما درمانی
  • استفاده از بوتاکس برای کاهش درد تا ۸ ماه
  • جراحی برای موارد خاص

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در این زمینه همانند درمان خانگی سوزش چشم و درمان خانگی تورم سقف دهان نیز بدست آورید و برای این کار بهتر است از لینک های داده شده کمک بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو