زمان پرتاب ماموریت آرتمیس 2 مشخص شد؛ در مسیر بازگشت به ماه

منبع: تکراتو

2

1402/5/20

13:32


ناسا زمان پرتاب ماموریت آرتمیس 2 را اعلام کرد. آرتمیس 2 دومین گام بزرگ ناسا در ماموریت بزرگ بازگشت به ماه این نهاد فضایی است.

زمان پرتاب ماموریت آرتمیس 2 مشخص شد؛ در مسیر بازگشت به ماه

ناسا زمان پرتاب ماموریت آرتمیس 2 را اعلام کرد. آرتمیس 2 دومین گام بزرگ ناسا در ماموریت بزرگ بازگشت به ماه این نهاد فضایی است.

زمان پرتاب ماموریت آرتمیس 2 مشخص شد. مقامات ناسا اعلام کردند که موشک مأموریت آرتمیس 2 قرار است نوامبر سال 2024 به سمت ماه حرکت کند. بنابر اطلاعیه‌های قبلی، 4 نفر فضانورد به‌وسیله کپسول اوریون قرار است راهی ماه شوند و با بررسی، کشف و آزمایش سیستم‌های این کپسول، فرود در قمر ماه را برای سفرهای بعدی انسان هموار کنند.

بیشتر بخوانید: همکاری ناسا و IBM برای ساخت یک هوش مصنوعی متخصص علوم زمین

زمان پرتاب ماموریت آرتمیس 2 اعلام شد

ناسا در حال آمادگی برای دومین قسمت از برنامه خود برای بازگرداندن انسان‌ها به ماه است. در آرتمیس ۲، چهار فضانورد سوار کپسول اوریون به دور ماه می‌روند تا سیستم‌های آن را آزمایش کنند و راه را برای فرود در سفر بعدی هموار کنند.

روز سه‌شنبه، سرنشینان آن، متشکل از رید ویسمن، ویکتور گلوور، کریستینا کوک و جرمی هانسن اولین بازدید حضوری خود را به خانه جدیدشان در این ماموریت ده روزه داشتند.

زمان پرتاب ماموریت آرتمیس 2 اعلام شد

مقامات ناسا روز سه‌شنبه تأیید کردند که هنوز پرتاب آرتمیس ۲ در نوامبر ۲۰۲۴ را هدف قرار می‌دهند، اگرچه خطر تاخیر چند هفته‌ای برای آن وجود دارد.

آرتمیس ۲ قرار نیست روی ماه فرود بیاید. اما اگر پیمانکاران ناسا آماده‌ پرواز در تاریخ پرتاب هدف در دسامبر ۲۰۲۵ باشند، آرتمیس ۳ این کار را خواهد کرد.

آرتمیس ۳ قصد دارد از استارشیپ برای فرود بر سطح ماه استفاده کند، اما آژانس در مورد آماده شدن‌ به موقع سیستم فرود انسانی تردید دارد‌. این سیستم همچنین به انتقال سوخت در مدار نیاز دارد که قبلا هرگز انجام نشده است.

لباس‌های فضایی جدیدی که برای این برنامه طراحی شده‌اند نیز می‌توانند پرتاب به‌موقع این ماموریت را به‌هم بریزند. جیم فری، مدیر برنامه آرتمیس، گفت که اگر این سیستم‌ها آماده‌ نباشند، ناسا حاضر است تا ماموریت متفاوتی را انجام دهد. او افزود:

کاری که ما باید انجام دهیم این است که انتظار داشته باشیم با خیال راحت پرواز کنیم. سپس هدف خود را پیش ببریم و از علم برای درک وسایل نقلیه و سیستم‌ها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره زمان پرتاب ماموریت آرتمیس 2 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو