مسدودسازی تلگرام روی گوشی‌های شیائومی در چین ؛ پیام‌رسان روسی محبوب امنیت ندارد!

منبع: تکراتو

4

1402/5/22

12:03


کاربران خبر از مسدودسازی تلگرام روی گوشی‌های شیائومی در چین می‌دهند. ظاهراً رابط کاربری MIUI یکی‌از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های تاریخ را خطرناک تشخیص داده است.

مسدودسازی تلگرام روی گوشی‌های شیائومی در چین ؛ پیام‌رسان روسی محبوب امنیت ندارد!

کاربران خبر از مسدودسازی تلگرام روی گوشی‌های شیائومی در چین می‌دهند. ظاهراً رابط کاربری MIUI یکی‌از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های تاریخ را خطرناک تشخیص داده است.

رابط کاربری گوشی‌های شیائومی از نسخه 13 به بعد، به یک ویژگی امنیتی جدید مجهز شد که برنامه‌های مخرب را شناسایی، حذف و حتی از نصب مجدد آنها خودداری می‌کند. حال در خبری عجیب آمده است که این ویژگی امنیتی موجب مسدودسازی تلگرام روی گوشی‌های شیائومی در کشور چین شده است.

ظاهراً MIUI، جذابترین پیام‌رسان دنیا را خطرناک می‌داند و با ارسال اعلان‌های هشدار به گوشی‌های مخاطبین خود، سعی در مطلع‌سازی کاربران از خطرات استفاده از این پیام‌رسان دارد. البته ناگفته نماند که این پیام‌رسان در ایران، سالهاست که فیلتر شده و اخیراً نیز چند روزی در کشور عراق بنا دلایلی از دسترس خارج شد.

بیشتر بخوانید: فعال شدن قابلیت استوری تلگرام برای تمام کاربران

مسدودسازی تلگرام روی گوشی‌های شیائومی در چین

شرکت شیائومی امکان استفاده از تلگرام، این پیام‌رسان پرمخاطب را در چین ممنوع کرد. کاربران جهت استفاده از این اپلیکیشن با اعلان‌های خطر و هشدار مواجه می‌شوند. بسیاری مدعی این شده‌اند که مسدوسازی این اپلیکیشن حرکتی در جهت تقویت و افزایش سطح سانسور در این کشور است.

یکی از قابلیت‌هایی که شیائومی به MIUI 13 سال گذشته اضافه کرد، ماشه امنیتی است که کاربران را از وجود یک برنامه مشکوک مطلع می‌کند. این قابلیت علاوه‌بر اطلاع‌رسانی، اپلیکیشنی را که خطرناک شناسایی کرده از روی دستگاه حذف و حتی از نصب مجدد آن جلوگیری می‌کند.

اگرچه هدف از این قابلیتی که ارائه شده، مقابله با برنامه‌های مخرب است اما بسیاری بر این باورند که این یک حرکت برای حفظ سیاست سانسور چین از طریق مسدود کردن برنامه‌هایی است که ارتباط امن را تسهیل می‌کنند. البته این گمانه‌زنی‌ها زمانی قوت گرفت که HTC شروع به متوقف کردن برنامه‌هایی کرد که به کاربران این امکان را می‌داد که تنظیمات شبکه را فراتر از تنظیمات پیش‌‌‌فرض تغییر دهند.

مسدودسازی تلگرام روی گوشی‌های شیائومی در چین

این ویژگی امنیتی، اکنون تلگرام را در چین مسدود کرده است. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که هشداری با عنوان «این برنامه از بررسی امنیتی شیائومی عبور نکرده است. این برنامه تقلبی است و استفاده از آن ممکن است منجر به خطراتی یا مصرف بی‌مورد شود» را مشاهده کرده‌اند.

درحالی که معلوم نیست چه چیزی موجب شد تا تلگرام، این پیام‌رسان محبوب و پرمخاطب تهدید به حساب بیاید، برخی تصور می‌کنند که این هشدار یک اشتباهی است که رخ داده. شرکت شیائومی نیز دلیل این اقدام را به صورت شفاف و روشن اعلام نکرده است.

البته، مسدودسازی یک اپلیکیشن توسط چین اتفاق جدید و تعجب‌آوری نیست. این کشور در مسدودسازی اپلیکیشن‌هایی که قوانین و استانداردهای این دولت را رعایت نکند و به اصطلاح آنها را دور بزند، سابقه طولانی دارد. استفاده از واتس‌آپ، توییتر و فیس‌بوک از مدت‌ها پیش توسط چین ممنوع اعلام شد و نصب و اجرای آنها ممکن نیست. پس از متوقف شدن اپلیکیشن‌های نام برده در چین، برنامه‌های محلی جایگزین آنها شدند و در دسترس عموم مردم این کشور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مسدودسازی تلگرام روی گوشی‌های شیائومی در چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: پیوست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو