قاتل خارجی در ایران به دام افتاد

منبع: ساعد نیوز

2

1402/5/22

18:18


ساعد نیوز: قاتلی خارجی که پس از پنج سال فرار به ایران برگشته بود بعد از دستگیری در اصفهان به تهران آورده شد و متهم دیگر این پرونده همچنان تحت پیگرد قانونی است.

قاتل خارجی در ایران به دام افتاد

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از اعتماد، قاتلی خارجی که پس از پنج سال فرار به ایران برگشته بود بعد از دستگیری در اصفهان به تهران آورده شد و متهم دیگر این پرونده همچنان تحت پیگرد قانونی است.

روز 5 بهمن سال 1397 قتلی در محله افسریه، بین خیابان‌های 15 متری اول و دوم، اتفاق افتاد و پس از آن اکیپ بررسی صحنه قتل پلیس آگاهی و تیم بررسی صحنه مرکز تشخیص هویت به اتفاق بازپرس ویژه قتل و پزشکی قانونی در محل حاضر شدند تا تحقیقات جنایی در مورد پرونده آغاز شود.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد، دو نفر تبعه افغانستان به نام رحمت و محمدگل با دو نفر دیگر از هموطن‌های خود که سعید و سیار نام دارند، درگیر و بر اثر ضربات چاقو مجروح و به بیمارستان بعثت منتقل شده‌اند. در روند درمان محمدگل پس از مداوا ترخیص شد، اما رحمت به‌رغم اقدامات درمانی انجام‌شده به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

به این ترتیب کشف حقیقت و شناسایی قاتل در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت. این در حالی بود که دو ضارب پس از درگیری خونین فرار کرده بودند. بنابراین در مراحل اولیه، تحقیقات میدانی برای شناسایی پاتوق‌ها، محل‌های سکونت و مخفیگاه دو متهم فراری و همچنین شناسایی بستگان آنها انجام و مشخص شد هر دو متهم فراری به صورت غیرمجاز به کشور افغانستان گریخته‌اند.

با به دست آمدن این نتایج برای جلب و دستگیری متهمان اقدامات پیگیرانه در اینترپل انجام گرفت، اما به علت دگرگونی نظام سیاسی افغانستان هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و پرونده عملاً راکد ماند.

با وجود این، پرونده همچنان مفتوح بود تا اینکه به‌تازگی پرونده این قتل بار دیگر به جریان افتاد. در مرحله جدید تحقیقات بار دیگر با جمع‌آوری اطلاعات از منابع و مخبرین، کلیه بستگان دو متهم فراری و همچنین دوستان و آشنایان مقتول که ممکن بود اطلاعات یا ردی از متهمان داشته باشند، مشخص شد یکی از افراد فراری در تهران دیده شده است.

با به دست آمدن این سرنخ جدید معلوم شد فردی که به‌تازگی دید شده است به صورت غیرمجاز وارد کشور شده و در منزل خواهرش در شهر اصفهان سکونت دارد.

بنابراین بررسی‌ها برای از اطمینان و صحت‌سنجی اطلاعات به‌دست‌آمده آغاز و وقتی موضوع برای ماموران پلیس آگاهی پایتخت تایید شد، شناسایی محل سکونت و دستگیری متهم فراری در دستور کار ماموران پلیس اصفهان قرار گفت.

این درحالی بود که حدود یک ماه پیش اکیپی از کارآگاهان اداره 10 پلیس آگاهی تهران به اصفهان اعزام شدند و پس از هماهنگی با پلیس آگاهی اصفهان و تحقیقات محلی نامحسوس در پوشش کارگر ساختمانی، در نهایت محل کار متهم را در یک کارگاه ساختمانی در محدوده محمدآباد شهرضا شناسایی کردند. به این ترتیب به صاحب کارگاه نیز اطلاع داده شد یکی از کارگرانی که به کار گرفته است مظنون به قتلی فراری است تا امکانات نظارتی را برای ماموران در محل فراهم کند.

در نهایت در عملیاتی غافلگیرانه متهم که سیار نام دارد پس از پنج سال دستگیر شد و به پلیس آگاهی تهران انتقال یافت تا تحقیقات وارد مرحله جدیدی شود.

اعتراف متهم به قتل

متهم دستگیرشده در اداره آگاهی تهران و در این مرحله چندین نوبت تحت تحقیق و بازجویی قرار گرفت که ابتدا از ماجرای منجر به قتل هموطنش اظهار بی‌اطلاعی کرد و حتی منکر شرکت در درگیری منجر به قتل شد، اما در نهایت مقاومتش شکسته شد و به قتل اعتراف کرد: مدت‌ها بود با رحمت که پسردایی‌ام بود بر سر مسائل قومی و طایفه‌ای اختلاف داشتیم.

به دلیل اختلافات طایفه‌ای ما هم با هم درگیر بودیم تا اینکه شب واقعه رحمت و برادرم سعید که مهمان محمدگل بودند، درگیر شدند و رحمت برادرم را کتک زد. بعد از آن برادرم سعید با بدن زخمی نزد من آمد و گفت با رحمت درگیر شده است. من عصبانی شدم و با سعید به خانه محمد‌گل رفتیم که پس از مشاجره لفظی با آنها درگیر شدیم.

من با چاقو چند ضربه به رحمت زدم و سعید هم با محمد درگیر شد و او را زخمی کرد، بعد هم از آنجا فرار کردیم، در حین فرار هم چاقوهایمان را دور انداختیم و پس از مدتی به صورت غیرمجاز به کشورمان رفتیم. برادرم سعید در افغانستان ماند، اما من با توجه به گذشت چند سال از ماجرا فکر کردم پلیس هم ماجرا را فراموش کرده برای همین به صورت غیرمجاز به ایران آمدم، چند روز بود که در خانه خواهرم در اصفهان ساکن شده بودم که دستگیر شدم.

با اقرار صریح متهم او با قرار بازداشت موقت به اتهام قتل عمد برای تحقیقات تکمیلی تحت نظر قرار گرفت و اقدامات به منظور دستگیری متهم متواری همچنان ادامه دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو