خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک از نگاه سایت فیگار

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

6

1402/5/22

20:01


برخی از فیلم‌های ترسناک وجود داشتند که از لحاظ سینمایی، حرف اول را می‌زدند. در ادامه به معرفی خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک خواهیم پرداخت.

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک از نگاه سایت فیگار

برخی از فیلم‌های ترسناک وجود داشتند که از لحاظ سینمایی، حرف اول را می‌زدند. در ادامه به معرفی خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک خواهیم پرداخت.

فیلم‌های ترسناک اغلب به عنوان فیلم‌های کم‌هزینه شناخته می‌شوند، اما فیلمسازان موفقی مانند استنلی کوبریک موفق شدند شاهکارهایی مانند The Shining را خلق کنند که به عنوان بهترین فیلم های ترسناک خوش ساخت مشهور هستند.

فیلم‌های ترسناک اغلب به عنوان برخی از فیلم‌های سطح پایین‌تر سینما در نظر گرفته می‌شوند؛ با این حال، بسیاری از فیلم‌های ترسناک، از اسلشر گرفته تا وحشت کیهانی ، فوق العاده به نظر می‌رسند ترسناک ترین فیلم های خوش ساخت هستند.

این فیلم‌ها از همه نظر، از نور و تکنیک دوربین گرفته تا جلوه‌های بصری و حتی موسیقی، به خوبی استفاده می‌کنند. گاهی اوقات کارگردانان از طریق این فیلم‌های پویا، خود را به عنوان استادان این ژانر معرفی کرده و زیباترین فیلم های وحشتناک را می‌سازند.

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک از نگاه سایت فیگار

فیلم های برتر ترسناک خوش ساخت

شما می‌توانید فهرست خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

در طول سالیان اخیر، فیلم‌های ترسناک زیادی وجود داشتند که تماشاگران را شگفت‌زده کرده و اکثر آنها، به دهه طلایی 1960 باز می‌گردند. برخی از آنها در ژانر خود پیشگام بوده‌اند، در حالی که برخی دیگر ادای احترامی شیکی به آنچه قبلاً آمده بود داشتند. همه اینها با هم، تجربه‌های سینمایی فوق‌العاده‌ای را برای طرفداران ترسناک تشکیل می‌دهند که فراتر از نرخ استاندارد است.

بیشتر بخوانید:

کامل ترین فهرست بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینمای جهان

بهترین فیلم های ترسناک 2023 بر اساس امتیاز IMDB

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس تاریخ

The Void

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

بهترین فیلم های ترسناک خوش ساخت

فیلم ترسناک مستقل The Void یک فیلم عالی برای طرفداران ترسناک کیهانی تاریک است. این فیلم اغلب در یک بیمارستان اتفاق می‌افتد. داستان فیلم، با گروهی از مردم که به داخل یک بیمارستان تعقیب می‌شوند و توسط یک فرقه وحشتناک به دام می‌افتند، که اطراف ساختمان را احاطه کرده‌اند، شروع می‌شود.

با این حال، وحشت واقعی در کمین بیمارستان است. با پیشروی فیلم، وحشت و جلوه‌ها تشدید می‌شوند. نقطه اوج The Void زمانی اتفاق می‌افتد که شخصیت‌ها وارد بعد دیگر می‌شوند. با توجه به اینکه این یک فیلم ترسناک است، جنبه‌های علمی تخیلی را به خوبی ارائه می‌دهد و ماهیت کیهانی آن را به تصویر می‌کشد.

It Follows

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

ترسناک ترین فیلم های خوش ساخت

It Follows در حال حاضر تبدیل به یک کالت کلاسیک مدرن ، به علت دوربین‌های سبکش و برای زیرمتنش در بین طرفداران فیلم‌های ترسناک شناخته شده است. فیلم بر روی زن جوانی به نام جی تمرکز دارد که به عنوان قربانی یک موجود مرموز نفرین شده است که می تواند شکل مردم را به خود بگیرد.

It Follows از جلب توجه مخاطب به پس‌زمینه اکثر نماها به خوبی استفاده می‌کند، به این امید که بتواند بفهمد کدام شخص است. همچنین از نماهای نسبتا طولانی برای ترسناک استفاده کرده که با کمترین کات در صحنه‌ها پیش برود. همچنین فیلم از عکس‌های نقطه‌نظر و 360 شات پان برای حفظ تنش استفاده می‌کند.

Color Out Of Space

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

زیباترین فیلم های وحشتناک

Color Out of Space یکی از فیلم‌هایی می‌باشد که بر اساس ترسناک کیهانی لاوکرافت ساخته شده است. این فیلم با بازی نیکلاس کیج، حول خانواده‌ای می‌چرخد که در جنگل زندگی می‌کردند و به نظر می‌رسد که پس از سقوط یک شهاب سنگ در نزدیکی خانه‌شان توسط یک نیروی ناشناخته تسخیر شده بودند.

Color Out of Space، مطابق با عنوان خود، رنگ را به عنوان نقطه کانونی داستان دارد و خانواده با رنگی غیرممکن از کیهان احاطه شده است. جلوه‌های ویژه آن برای طراحی دگرگونی‌های هیولایی و نورپردازی شخصیت‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند تا الهام‌بخش خود را ارائه دهند.

Candyman

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

فیلم های برتر ترسناک خوش ساخت

فیلم راه‌اندازی مجدد Candyman از سال 2021 یک ادامه عالی برای فیلم اصلی بود. 30 سال پس از ماجرای هلن و Candyman اصلی، به داستان فیلم اول بازگشت. این بار به دنبال هنرمندی به نام آنتونی مک کوی بود که قاتل افسانه‌ای را احضار کرد.

هنر فیلم، موضوع اصلی Candyman است و بسیاری از نماها برای نمایش آن، سبک سازی شده‌اند. این فیلم به خوبی از نماهای مینیمالیستی استفاده می‌کند که به ذهن مخاطب اجازه می‌دهد بیشتر کار را برای ترسناک انجام دهد. حتی تیتراژ آغازین آن نیز مانند یک شاهکار سینمایی شیک است.

The Shining

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

سبک شاینینگ با در نظر گرفتن کارگردان فیلم تصادفی نیست. استنلی کوبریک که فیلم‌هایی مانند 2001: A Space Odyssey و A Clockwork Orange را ساخته بود، در پشت دوربین یک استاد ماهر بود. این تکنیک استادانه، در فیلم محبوب او، The Shining نیز وجود داشت.

The Shining از محیط ایزوله خود در هتل متروکی که برای زمستان بسته است، استفاده می‌کند. همه چیز، از نماهای بالای هتل گرفته تا محوطه اطراف آن و تا کلوزآپ‌های بلند صورت جک، برای نشان دادن فرود آهسته او به سمت هرج و مرج، به کلاسیک شدن فیلم کمک کرد.

Us

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

دنباله‌های ترسناک جردن پیل پس از موفقیتش در فیلم Get Out، فیلم Us بود که خانواده‌ای را که در ساحل تعطیلات می‌گذراندند، دنبال می‌کرد که توسط کپی‌هایی از خودشان مورد حمله قرار گرفتند. همانطور که آنها مبارزه کردند، متوجه شدند که در داستان، چیزهای بیشتری وجود دارد زیرا دیگران نیز با سرنوشت مشابهی روبرو شدند.

Us، به خوبی از رقص و موسیقی وهم‌انگیز برای ساختن لحن تاریک صحنه‌های آن استفاده کرد. همه چیز در کنار هم یک بار دیگر به تماشاگران نشان داد که پیل چقدر در ایجاد تنش در فیلم‌هایش عالی است. استفاده خوب از کلوزآپ در مقابل پس زمینه و نماهای بالای سر خوب از نقاط قوت فیلم است.

The Strangers: Prey At Night

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

The Strangers: Prey at Night، دنباله‌ای بر فیلم ترسناک کلاسیک سال 2008 بود که بر روی سه گانه وحشتناک اسلشر متمرکز بود. این دنباله بیشتر ادای احترام به تعدادی اسلشر کلاسیک بود، مانند کشتار با اره برقی تگزاس و هالووین و فیلمبرداری آن با این سبک مطابقت داشت.

این فیلم همچنین با موسیقی متنش که از تصنیف‌های کلاسیک قدرت و آهنگ‌های راک استفاده می‌کرد. این فیلم به اندازه فیلم اول دلچسب نبود، اما The Strangers: Prey at Night همه چیز را به کار گرفت تا خودش را بفروشد.

Mandy

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

فیلم ترسناک انتقامی مندی، نیکلاس کیج بدون شک بهترین فیلم این بازیگر در دوران رکودش در دهه 2010 بود. این فیلم داستان مردی را دنبال کرده که با دوست دخترش در اعماق جنگل زندگی می‌کند زمانی که یک فرقه سیار از افراط‌گرایان مذهبی معشوقش را به قتل می‌رسانند و در مسیر انتقام‌جویی قرار می‌گیرد.

مندی، حس روان‌گردانی دارد که با استفاده از نور نئون و رنگ‌های عمیق برای برجسته‌تر کردن تن صحنه‌های مختلف به دست می‌آید. بسیاری از فیلم باعث می‌شود که مخاطب پس از مصرف مواد، با شخصیت کیج هم‌ذات پنداری کند و هر صحنه بعد از صحنه‌ی قبلی تشدید می‌شود.

Psycho

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

فیلم ترسناک هیجان انگیز روانی آلفرد هیچکاک بدون شک شناخته شده‌ترین فیلم این کارگردان است. شناخته شدن این فیلم، تا حد زیادی به این دلیل است که به تولد ژانر فرعی اسلشر کمک کرد و اواخر قرن بیستم هیچ کمبودی در ادای احترام و الهامات ناشی از فیلم افسانه‌ای نداشت.

تأثیرات فیلم روانی، هنوز در سرتاسر آثار ترسناک دیده می‌شود. این فیلم با بسیاری از بهترین اتفاقات اسلشر که از ایجاد تنش و کار با دوربین استفاده می‌کنند بهره می‌گیرد. از موسیقی شدید گرفته تا استفاده از سایه‌ها برای پنهان کردن هویت قاتل، بیش از آن جایگاه نمادین خود را به دست آورده است.

Nope

خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک

فیلم داستانی ترسناک علمی تخیلی جردن پیل، چیزی شبیه تلفیقی بین داستان علمی تخیلی هیولاهای کلاسیک و وسترن بود. نتیجه، در آخر فیلمی با ظاهر باورنکردنی بود که در صحرای کالیفرنیا اتفاق می‌افتد، جایی که یک برادر و خواهر توسط موجودی مرموز در آسمان تعقیب می‌شدند.

فیلم اغلب بیشتر شبیه یک وسترن مدرن بود تا یک فیلم ترسناک که با نماهای بسیار عالی از قهرمانش که سوار بر اسب در بیابان می‌گذرد را به نمایش می‌گذارد. حرکت بیگانه‌ای که از میان ابرهای روشنایی روز می‌گذرد، همراه با مناظر رنگارنگ، یک تجربه بصری عالی را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار خوش ساخت ترین فیلم های ترسناک از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

فیلم The Void با استفاده از چه عنصری، خودش را به یک فیلم خوش ساخت تبدیل کرد؟

این فیلم، با توجه به اینکه این یک فیلم ترسناک است، جنبه‌های علمی تخیلی را به خوبی ارائه می‌دهد و ماهیت کیهانی آن را به تصویر می‌کشد که می‌توان آن را به عنوان یک فیلم ترسناک خوش ساخت نام برد.

کدام فیلم خوش ساخت ترسناک، اثر جردن پیل است؟

فیلم Nope و Us، اثر جردن پیل می‌باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو