مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در اراضی باغ چای چابکسر

منبع: ساعد نیوز

3

1402/5/23

13:24


ساعدنیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در اراضی باغ چای در مجاورت مناطق جنگلی یکی از روستاهای بخش چابکسر خبر داد.

مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در اراضی باغ چای چابکسر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از تسنیم، حمزه عشوری از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در اراضی باغ چای در مجاورت مناطق جنگلی یکی از روستاهای بخش چابکسر خبر داد و اظهار داشت: تصاویر این پلنگ با موبایل یکی از کشاورزان منطقه که مشغول چیدن چای بود، مشاهده و ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با اشاره به شرایط اقلیمی بسیار مناسب گیلان بیان کرد: تنوع گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد، اکوسیستم مطلوب و وجود امنیت در این مناطق بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه‌ای، گربه جنگلی، گراز و سایر جانداران فراهم کرده که در کشور بی‌نظیر است.

عشوری با تشکر از تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی در حفظ گونه‌های ارزشمند گفت: از همه دوستداران طبیعت و حیات وحش انتظار داریم ضمن حفاظت از این گونه‌های کمیاب، در صورت مشاهده، از نزدیک شدن به آن خودداری کرده و چنین مشاهداتی را به نزدیکترین پاسگاه محیط‌بانی و یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا مراتب سریعا و با حساسیت مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

زیستگاه پلنگ با زیستگاه طعمه‌های اصلی نظیر بز کوهی همپوشانی دارد اما امروزه به دلیل گسترش فعالیت‌های اقتصادی، کشاورزی و دامداری و توسعه سکونت گاه‌های انسانی در این عرصه‌ها، زیستگاه‌های پلنگ مورد تهدید واقع شده است و این نمونه ناگزیر در مناطق نزدیک روستاها مشاهده می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو