راهنمای سفر به سواحل فیروزه‌ای ترکیه

راهنمای سفر به سواحل فیروزه‌ای ترکیه


منبع: فوت و فن

3

1402/5/23

18:02


با اینکه یونان از جمله مقاصد محبوب برای ساحل‌گردی به شمار می‌رود اما همسایه آن یعنی ترکیه نیز از سواحل بسیار خوب و درخشانی برخوردار است که تنها تعداد محدودی از آن‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند.

راهنمای سفر به سواحل فیروزه‌ای ترکیه

با اینکه یونان از جمله مقاصد محبوب برای ساحل‌گردی به شمار می‌رود اما همسایه آن یعنی ترکیه نیز از سواحل بسیار خوب و درخشانی برخوردار است که تنها تعداد محدودی از آن‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند. سواحل فیروزه‌ای ترکیه که از فتحیه (Fethiye) تا آنتالیا (Antalya) کشیده شده‌اند، نه‌تنها سواحل بسیار زیبایی دارند بلکه در آنجا خرابه‌های باستانی متعددی به چشم می‌خورند و فرصت‌های فراوان برای فعالیت‌ها و تفریحاتی مختلفی همچون پیاده‌روی و غواصی در آنجا وجود دارند. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به راهنمای سفر به سواحل فیروزه‌ای ترکیه بپردازیم.

مسیر دسترسی به سواحل ترکیه

چه فتحیه و چه آنتالیا در نزدیکی فرودگاه‌های بین‌المللی قرار گرفته‌اند، فرودگاه‌هایی که به اکثر شهرهای اروپایی ارتباط دارند. زمانی که وارد این فرودگاه‎ها شوید، به‌راحتی می‌توانید با اتوبوس یا ماشین به مقاصد عالی در سواحل ترکیه دسترسی داشته باشید. ترکیه از سیستم اتوبوسی قابل‌اعتماد و ارزان برخوردار است که در سراسر کشور جریان دارد. در صورتی که در استانبول هستید، می‌توانید به‌جای پرواز داخلی با اتوبوس به فتحیه یا آنتالیا بروید.

بهترین زمان سفر به سواحل ترکیه

یکی از مزیت‌های ترکیه، تابستان نسبتاً طولانی آن است که در آن، دمای هوا از ماه آوریل تا اواسط ماه نوامبر به‌اندازه کافی گرم می‌ماند تا بتوان از ساحل‌گردی لذت برد و اوقات خوشی را سپری کرد.

بهترین مکان برای لذت بردن از سواحل فیروزه‌ای ترکیه

در حالی که فتحیه و آنتالیا هر دو شهرهای بسیار خوبی هستند و ارزش بازدید را دارند اما در بین آن‎‌ها نیز مکان‌های مختلفی وجود دارند که می‌تواند در آنجا از سواحل زیبا و جاذبه‌های دیگر لذت برد. در صورتی که می‌توانید، بهتر است سفر خود را از فتحیه شروع کرده و در طول مسیر از شهرها و سواحل مختلف بازدید کرده و سپس سفر خود را در آنتالیا به پایان برسانید. در ادامه برخی از بهترین شهرها و مکان‌ها برای لذت بردن از سواحل زیبای ترکیه آورده شده است.

فتحیه

فتحیه یک شهر کوچک جذاب با بندری دراز است که در کنار آن کافه‌ها و رستوران‌های متعددی ردیف شده‌اند و قدم زدن در طول روز یا شب در آنجا بسیار دلنشین است. اینجا همچنین یک شهر قدیمی پر جنب‌وجوش و رنگارنگ دارد که پر از فروشگاه، رستوران و بار است.

یکی از مکان‌هایی که می‌توانید در فتحیه از آن دیدن کنید، مقبره‌های صخره‌ای لیکیه (Lycian Rock Tombs) است که در فاصله بسیار کوتاهی از مرکز شهر قرار دارد. این مقبره‌های صخره‌ای در قرن چهارم پیش از میلاد و در دل صخره‌ها ساخته شده‌اند و بزرگترین و مهم‌ترین مقبره آن نیز مقبره آمینتاس است که مشرف به شهر فتحیه قرار دارد.

اولودنیز

در فاصله حدوداً ۱۰ کیلومتری از فتحیه، اولودنیز (Oludeniz) قرار گرفته است که ساحلی دراز و زیبا و همچنین تالاب آبی مشهوری دارد. ساحل اولودنیز به شکلی است که یک تالاب طبیعی را ایجاد کرده که در آنجا آب‌های بسیار شفاف و زیبایی دیده می‌شوند. گشت‌وگذار در این ساحل یا پارو زدن در آب‌های آن مطمئناً می‌تواند بسیار دلنشین باشد.

پاراگلایدر سواری از جمله فعالیت‌های بسیار محبوب در ساحل اولودنیز به شمار می‌رود که نه‌تنها هیجان بسیار زیادی به شما منتقل می‌کند بلکه فرصت آن را خواهید داشت تا نماهای بسیار زیبای ساحل اولودنیز را از بالا شاهد باشید. شهر متروکه کایاکوی (Kayakoy) نیز یکی دیگر از جاذبه‌های اطراف ساحل اولودنیز به شمار می‌رود.

دره پروانه و دره کاباک

اگر به دنبال سواحل بهشتی خلوت هستید، پس بهتر است که به دره پروانه (Butterfly Valley) و دره کاباک (Kabak Valley) بروید. با اینکه اینجا هنوز مقاصد توریستی محبوب و شلوغ نیستند اما این به معنای آن است که می‌توانید در محیطی خلوت از مکانی بسیار زیبا و تماشایی لذت ببرید و اوقات خوشی را سپری کنید. از طریق قایق از اولودنیز می‌توان به دره پروانه و دره کاباک دسترسی داشت.

جاده لیکیان

با این حال اگر قصد دارید تا از طریق پیاده‌روی به دره پروانه و دره کاباک بروید، پس بهتر است که جاده لیکیان (Lycian Way) را دنبال کنید. این جاده یک مسیر پیاده‌روی ۵۴۰ کیلومتری است که از ساحل لیکیه از فتحیه شروع می‌شود و تا آنتالیا ادامه دارد. اینجا یکی از طولانی‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در جهان است و سپری کردن آن حدود ۲۹ روز طول می‌کشد. همه افراد ممکن است زمان یا انرژی این کار را نداشته باشند اما می‌توان بخشی از آن را از اولودنیز تا دره کاباک تجربه کرد و لذت برد.

پاتارا

پاتارا (Patara) برخلاف بسیاری از بخش‌های سواحل ترکیه که دارای سنگ‌ریزه‌های کوچک هستند، پهنه‌ای ۱۲ کیلومتری از ساحلی شنی است که آن را به یکی از بهترین سواحل ترکیه تبدیل کرده است. اینجا بخشی از یک پارک ملی است و مکان زادوولد لاک‌پشت‌ها است و به همین دلیل نیز توسعه‌نیافته باقی مانده و آرامش خاصی دارد. در کنار سواحل نیز می‌توان ویرانه‌های شهر باستانی پاتارا را مشاهده کرد.

کاش

کاش (Kas) شهری کوچک و بندری در میانه راه بین فتحیه و آنتالیا است که در آنجا گردشگران بین‌المللی کمتری به چشم می‌خورند و این در حالی است که حس و حال بسیار دلنشین و دنجی دارد و در خیابان‌های سنگ‌فرش آن نیز می‌توان قدم زد، در رستوران‌ها و کافه‌های شیک غذا خورد و نوشید و اوقات خوشی را سپری کرد. اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی به شمار می‌رود و این در حالی است که در زیر آب‌های آن کشتی شکسته، هواپیما و حتی تانک نیز وجود دارد و کاوش در آن‌ها بسیار جذاب است.

الیمپوس

الیمپوس (Olympos) حس و حال متفاوتی نسبت به مکان‌های دیگر در این لیست دارد. اگرچه این ساحل زیباهای خاص خودش را دارد اما باید گفت که الیمپوس اصلاً شبیه به شهری ساحلی به نظر نمی‌رسد. این شهر در پایین دره قرار گرفته و پیرامون آن را نیز تپه‌های سبز فرا گرفته‌اند. از آنجا که این منطقه یک سایت حفاظت شده طبیعی است، توسعه چندانی در آن دیده نمی‌شود و به جای آن، کافه‌ها و اقامتگاه‌های کوچک و دنج وجود دارند. در اینجا قبلاً شهری باستانی وجود داشته که می‌توان از ویرانه‌های آن نیز دیدن کرد.

آنتالیا

آنتالیا به‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه شناخته می‌شود و این در حالی است که در آنجا هتل‌های بزرگ و پنج‌ستاره متعددی به چشم می‌خورد. با این وجود، کافه‌ها، رستوران‌ها و بارهای جذاب و خوبی نیز در سواحل آنتالیا به چشم می‌خورند که می‌توانند اوقات خوشی را برای شما رقم بزنند. گشت‌وگذار در شهر قدیمی و بازدید از مکان‌های تاریخی همچون دروازه هادریان (Hadrian’s Gate) و مناره فلوت (Fluted Minaret) نیز می‌تواند سفر شما به آنتالیا را کامل‌تر کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو