بهترین مکان‌ها برای تماشای خورشید نیمه‌شب

بهترین مکان‌ها برای تماشای خورشید نیمه‌شب


منبع: فوت و فن

3

1402/6/19

14:43


مطمئناً همه شما طلوع یا غروب خورشید را تماشا کردید ولی تا به حال به این موضوع فکر کردید که خورشید در نیمه‌شب چگونه است.

بهترین مکان‌ها برای تماشای خورشید نیمه‌شب

مطمئناً همه شما طلوع یا غروب خورشید را تماشا کردید ولی تا به حال به این موضوع فکر کردید که خورشید در نیمه‌شب چگونه است. این پدیده به‌عنوان خورشید نیمه‌شب نامیده می‌شود و اتفاقی مسحورکننده است که در آن، نور روز در تمام مدت شبانه‌روز دیده می‌شود و مرز میان شب و روز محو می‌شود. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی مکان‎‌هایی بپردازیم که برای تماشای خورشید نیمه‌شب مناسب هستند.

جزایر لوفوتن نروژ

Copyright: Falko Burghausen

Copyright: Falko Burghausen

جزایر لوفوتن (Lofoten Islands) در سواحل شمال غربی نروژ واقع شده و به‌عنوان مکانی مسحورکننده شناخته می‌شود که در آن خورشید نیمه‌شب رخ می‌دهد. در اینجا می‌توان شاهد خورشید نیمه‌شب بود که آسمان را در ماه‌های تابستانی به رنگ‌های طلایی و صورتی رنگ‌آمیزی می‌کند. همین نیز سبب می‌شود تا مناظر شگفت‌انگیز این مجمع‌الجزایر شامل کوه‌های ناهموار، سواحل بکر و دهکده‌های ماهیگیری بسیار زیباتر و تماشایی‌تر به نظر برسند.

ریکیاویک ایسلند

Copyright: Yanshu Lee

Copyright: Yanshu Lee

ریکیاویک (Reykjavik) پایتخت ایسلند است و یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه خورشید نیمه‌شب به شمار می‌رود. این شهر پر از مناظر دراماتیک و تماشایی است و خیابان‌های پر جنب‌وجوش آن نیز ترکیبی از معماری مدرن را در کنار تاریخ غنی و میراث فرهنگی این کشور در خود جای داده‌اند.

همان‌طور که خورشید نیمه‌شب به زیبایی افق را تماشایی می‌کند، می‌توان از گشت‌وگذار در حومه شهر ریکیاویک لذت برد. در اینجا می‌توان شاهد شگفتی‌های زمین گرمایی همچون چشمه‌های آب گرم و آب‌فشان‌های قدرتمند بود.

ترومسو نروژ

Copyright: Thomas Claeys

Copyright: Thomas Claeys

ترومسو (Tromsø) در دایره قطب شمال واقع شده و به‌عنوان جواهری از شمال شناخته می‌شود. اینجا هم دروازه‌ای به سمت شفق قطبی یا نورهای شمالی است و هم مکانی ایدئال برای دیدن خورشید نیمه‌شب است. فراتر از جذابیت‌های قطبی‌اش، ترومسو خودش را به‌عنوان یک مرکز فرهنگی پر جنب‌وجوش شناسانده است. در اینجا می‌توان موزه‌ها، گالری‌ها و خوراکی‌های خوشمزه‌ای را پیدا کرد و از همین رو، می‌توان گردشی بسیار دلنشین و ماندگار را برای شما رقم بزند.

فربنکس آلاسکا

Copyright: Wikimedia Commons

Copyright: Wikimedia Commons

فربنکس (Fairbanks) یکی دیگر از مکان‌هایی است که در آن می‌توان از تماشای خورشید نیمه‌شب لذت برد. این شهر در مرکز آلاسکا واقع شده و فرصتی منحصربه‌فرد و خارق‌العاده به شمار می‌رود که می‌توان از آن بسیار لذت برد. در اینجا می‌توان در آغوش مرموز خورشید نیمه‌شب غوطه‌ور شد. فربنکس همچنین به‌عنوان سرزمین خورشید نیمه‌شب شهرت دارد و دنیایی به شمار می‌رود که در آن، خورشید هیچ‌گاه غروب نمی‌کند.

کیرونا سوئد

Copyright: Anna Kubiak

Copyright: Anna Kubiak

کیرونا (Kiruna) در لاپلند سوئد واقع شده و دروازه‌ای برای ورود به مناطق وحشی قطب شمال است. علاوه بر این، اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای پدیده خورشید نیمه‌شب است؛ بنابراین، همان‌طور که پرتوهای درخشان خورشید آسمان را تزیین می‎‌کنند، شهر کیرونا شما را دعوت می‌کند تا در دنیایی از جنگل‌های پوشیده از برف، دریاچه‌های آرام و کوه‌های سر به فلک کشیده گردش کنید. جدای از تماشای خورشید نیمه‌شب، در اینجا می‌توان از ماجراجویی‌های مهیجی در دل طبیعت لذت برد.

نوک گرینلند

Copyright: Aningaaq Rosing Carlsen

Copyright: Aningaaq Rosing Carlsen

نوک (Nuuk) پایتخت گرینلند است و ماجراجویان و علاقه‌مندان به طبیعت را به لبه جهان فرا می‌خواند. اینجا مکانی است که در آن می‌توان خورشید نیمه‌شب را با درخشش تماشایی در آسمان مشاهده کرد. علاوه بر این، شهر نوک توسط کوه‌های یخی مرتفع و آبدره‌های مهیج احاطه شده و فرصتی نادر برای مشاهده همگرایی سنت‌های اینویت و زندگی مدرن را ارائه می‌دهد.

دماغه شمالی نروژ

Copyright: Nicola Gambetti

Copyright: Nicola Gambetti

دماغه شمالی یا نورث کیپ (North Cape) در شمالی‌ترین نقطه اروپا واقع شده و مکانی ایدئال برای تماشای پدیده خورشید نیمه‌شب مشرف به اقیانوس منجمد شمالی است. این مقصد برجسته و نمادین شما را دعوت می‌کند تا در لبه جهان بایستید، جایی که صخره‌های ناهموار با دریای آزاد تلاقی پیدا می‌کنند و شگفتی‌های بسیار زیاد و خارق‌العاده‌ای را رقم می‌زنند. علاوه بر این، پانورامای دماغه شمالی سمفونی بصری رنگ‌های آسمانی است.

سوالبار نروژ

Copyright: Ana Paula Grimaldi

Copyright: Ana Paula Grimaldi

مجمع‌الجزایر دورافتاده Svalbard قلمرویی است که در آن می‌توان سلطنت خورشید نیمه‌شب در تابستان قطب شمال را مشاهده کرد. اینجا به‌عنوان مکانی برای سفر به سرزمین عجایب یخ‌زده شهرت دارد و تماشای خورشید نیمه‌شب در آسمان آن بسیار خیره‌کننده و دلنشین است. علاوه بر این، در طول زمستان می‌توان در این مجمع‌الجزایر شاهد شفق شمالی بود. خرس‌های قطبی، یخچال‌های طبیعی و مناظر بکر و دست‌نخورده نیز از جمله دیگر جاذبه‌های اینجا به شمار می‌روند.

هلسینکی فنلاند

Copyright: Jaakko Kemppainen

Copyright: Jaakko Kemppainen

در مرکز فنلاند، هلسینکی (Helsinki) یک چشم‌انداز شهری منحصربه‌فرد از خورشید نیمه‌شب را ارائه می‌کند. این در حالی است که این پایتخت با جشنواره‌ها، بازارها و رویدادهای فرهنگی خودش سرزنده است و درخشش خورشید نیز آن را بسیار تماشایی و خیره‌کننده‌تر می‌کند. در طول تابستان، اینجا به یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن خورشید نیمه‌شب تبدیل می‌شود و از همین رو نباید این فرصت منحصربه‌فرد را در سفر به هلسینکی از دست داد.

نوناووت – کانادا

Copyright: Wikimedia Commons

Copyright: Wikimedia Commons

در گسترده پهناور مناطق شمالی کانادا، منطقه نوناووت (Nunavut) همانند یک بوم نقاشی به نظر می‌رسد که در آن می‌توان شاهد زیبایی‌های خیره‌کننده خورشید نیمه‌شب بود. این قلمرو دورافتاده مسافران بی‌باک را دعوت به کاوش در سرزمینی باشکوه می‌کند که در آن، جوامع دورافتاده و مناظر دست نخورده در هماهنگی کامل با یکدیگر هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو