سایبرداگ 2 (CyberDog 2) به عنوان جدیدترین سگ رباتیک شیائومی معرفی شد

منبع: تکراتو

2

1402/5/23

21:31


جدیدترین سگ رباتیک شیائومی به‌نام سایبرداگ 2 رونمایی شد. غول تکنولوژی جهان برای آموختن رفتارهای مختلف به این سگ، برنامه ویژه‌ای چیده است.

سایبرداگ 2 (CyberDog 2) به عنوان جدیدترین سگ رباتیک شیائومی معرفی شد

جدیدترین سگ رباتیک شیائومی به‌نام سایبرداگ 2 رونمایی شد. غول تکنولوژی جهان برای آموختن رفتارهای مختلف به این سگ، برنامه ویژه‌ای چیده است.

سایبرداگ 2 (CyberDog 2) به عنوان جدیدترین سگ رباتیک شیائومی در کنفرانس معرفی محصولات جدید این برند پرآوازه معرفی شد. به گفته شیائومی، این سگ رباتیک از نژاد گلدن رتریور الهام گرفته شده که در مقایسه با نسل‌های پیشین خود از وزن کمتر و درعین حال تکنولوژی‌های به‌روزتر بهره می‌برد. بنابر ادعای شرکت سازنده، برای آموختن حالات رفتاری مختلف به CyberDog 2، از 30 هزار مدل‌های مجازی از ربات‌های پیشین خود استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: سگ رباتیک جدید چینی‌ها با استفاده از هوش مصنوعی حرف می‌زند! [+ویدیو]

سایبرداگ 2 (CyberDog 2) جدیدترین سگ رباتیک شیائومی رونمایی شد

شیائومی CyberDog 2 اندازه کوچک‌تری نسبت‌به نسل قبل پیدا کرده است تا بامزه‌تر باشد. این ربات با ارتفاع 36.7 سانتی‌متری، حالا کوچک‌تر از یک سگ نژاد گلدن رتریور است. شیائومی می‌گوید این ربات از قدرت پردازشی 21 TOPS بهره می‌برد و دارای دو پردازنده است که از یکی برای پردازش حرکات و از دیگری برای ارتباطی صوتی استفاده می‌شود.

سایبرداگ 2 دارای 12 عملگر Servo است که فعالیت‌های این محصول را ممکن می‌کنند. عملگرهای این دستگاه درواقع محصولی اختصاصی هستند که توسط خود این شرکت طراحی شده و CyberGear نام دارد. این عملگرها را می‌توان با دقت بالا کنترل کرد. حداکثر سرعت حرکت این ربات 1.6 متر بر ثانیه است تا بتواند به‌راحتی همپای انسان راه برود.

این گوشی هوشمند در کنار گوشی تاشوی میکس فولد 3، تبلت غول‌پیکر می پد 6 مکس، مچ‌بند هوشمند اسمارت بند 8 پرو (یا همان بند 8 پرو) و البته سگ رباتیک CyberDog 2 معرفی شد. مشخصات و قیمت ردمی K60 اولترا این گوشی هوشمند ردمی به نمایشگر 6.67 اینچی امولد با رزولوشن 1.5K و رفرش ریت 144 هرتز مجهز شده است که حداکثر روشنایی برابر 2600 نیت دارد. این دستگاه از تراشه PixelWorks X7 بهره می‌برد تا کیفیت بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهد. قدرت ردمی K60 اولترا توسط تراشه 8 هسته‌ای و 4 نانومتری مدیاتک دایمنسیتی 9200 پلاس با حداکثر فرکانس 3.35 گیگاهرتز تأمین می‌شود. این دستگاه از رم LPPDR5X با حداکثر ظرفیت 24 گیگابایت بهره می‌برد و در بالاترین نسخه 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. مشخصات و قیمت ردمی K60 اولترا روی پنل پشتی این دستگاه دوربین اصلی سه‌گانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی سونی IMX800 قرار دارد که به لرزشگیر اپتیکال هم مجهز است. جدیدترین گوشی ردمی همچنین به دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی پرتره مجهز شده است. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی و تماس‌های تصویری نیز به یک سنسور 16 مگاپیکسلی دسترسی دارند. انرژی پرچمدار ردمی توسط یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی تأمین می‌شود. از سایر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از شبکه 5G، وای‌فای 7، بلوتوث 5.3 و استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار اشاره کرد. قیمت ردمی K60 اولترا در نسخه پایه با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی برابر 358 دلار است و در بالاترین نسخه با 24 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی، با قیمت 500 دلار به فروش می‌رسد.


شیائومی می‌گوید 30 هزار نمونه از ربات‌های خود را به‌صورت مجازی در محیط‌های شبیه‌سازی قرار داده است تا به این محصول بیاموزد که چگونه باید رفتار کند.

ربات سایبرداگ 2 شیائومی می‌تواند به‌خوبی تعادل خود را حفظ کند. این شرکت با نمایشی ویدیویی از اسکیت‌سواری این ربات، این دستاورد را به‌نمایش گذاشته است. این ربات همچنین قادر به پشتک‌زدن به جلو و عقب است.

سایبرداگ 2 (CyberDog 2) به عنوان جدیدترین سگ رباتیک شیائومی معرفی شد

سگ رباتیک شیائومی 4 میکروفن دارد تا صدای کاربر را بشنود و با چند دوربین ازجمله یک دوربین تعاملی 13 مگاپیکسلی، یک دوربین RGB و یک دوربین چشم ماهی محیط اطراف خود را می‌بیند. این دستگاه همچنین دارای حسگر لایدار، ToF و حسگرهای لمسی و آکوستیک است.

شیائومی می‌گوید این محصول با قابلیت برنامه‌ریزی متن‌باز عرضه می‌شود. سایبرداگ 2 که وزن آن تنها 8.9 کیلوگرم است، در این نسل با قیمت تقریبی 1790 دلار روانه بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره سایبرداگ 2 جدیدترین سگ رباتیک شیائومی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو