معرفی دکترهای طب سنتی کرج و مشهد

منبع: فوت و فن

3

1402/5/24

06:36


طب سنتی را می­توان با عنوان درمان جایگزین و کل­نگر و طب تکمیلی نیز معرفی می­کنند که مربوط به علوم گذشتگان در زمینه مداوای بیماری­ها بوده که در کشور ما نیز دارای سابقه طولانی و قدمتی باستانی است.

معرفی دکترهای طب سنتی کرج و مشهد

طب سنتی را می­توان با عنوان درمان جایگزین و کل­نگر و طب تکمیلی نیز معرفی می­کنند که مربوط به علوم گذشتگان در زمینه مداوای بیماری­ها بوده که در کشور ما نیز دارای سابقه طولانی و قدمتی باستانی است.

افرادی که در زمینه طب تکمیلی تخصص دارند از داروهای گیاهی و روش­های سنتی برای درمان بیماری­ها استفاده می­کنند، از همین رو در ادامه قصد داریم تا در خصوص این شیوه کهن و قدیمی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم و در پایان چند دکتر متخصص در شهر کرج و مشهد را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با مفاهیم طب سنتی

طب تکمیلی یا سنتی ریشه در باور و فرهنگ کهن کشورها دارد که به زمان­های دور برمی­گردد و سینه­به­سینه توسط افراد در تمام این سال­ها دنبال شده است تا به دست نسل­های امروزی برسد.

درحال­حاضر نیز روش­های مختلف درمانی که در طب قدیم مورد پذیرش بوده، استفاده می­شود و توانسته در بسیاری موارد پاسخگوی نیاز بیماران باشد. باید به این مسئله توجه داشته باشید که در درمان کل­نگر همه چیز دارای مزاج خاص خود است.

مواد خوراکی، افراد، فصل­های سال و حتی مناطق جغرافیایی نیز از نظر این روش درمانی دارای مزاج هستند، از همین رو زمانی که مزاج طبیعی افراد از حالت تعادل خود خارج می­شود امکان بروز بیماری وجود دارد.

نحوه تشخیص بیماری در طب سنتی

در زمانی که فرد احساس ناراحتی می­کند، با مراجعه به دکتر طب سنتی تحت معاینه فیزیکی قرار می­گیرد و با توجه به مزاج و دیگر علائمی که آنها را بیان می­کند، داروهای گیاهی و روش­های درمانی خاصی برای او تجویز می­شود.

در این روش تشخیصی معمولا بیماری­ها را در 2 گروه ساده و مرکب قرار می­دهند که به­طور معمول بیماری­های ساده مربوط به تغییر مزاج در عضو آسیب­دیده است درحالی­که مواردی با عنوان مرکب به مشکلات مادرزادی مربوط است.

در نظر داشته باشید که در طب تکمیلی برای تعیین مزاج هر فرد مشخصه­های مختلفی همچون پوست، نبض، جنسیت، حالت و تراکم موها و وضعیت جمجمه تاثیرگذار خواهد بود.

زمانی که در طب تکمیلی بیماری و مشکل شما تشخیص داده شود با استفاده از عرقیجات، داروهای گیاهی و روش­های مختلف باید نسبت به رفع آن اقدام کرد، به­طور معمول داروهای گیاهی عوارض جانبی خاصی را به­همراه ندارند اما باید در مصرف آنها اعتدال و نکات مهمی که پزشک به شما گوشزد می­کند را در نظر بگیرید.

معرفی دکترهای طب سنتی کرج

ساکنان کرج که در زمان بروز اختلال یا بیماری ترجیح می­دهند که برای تشخیص و درمان به دکتر طب سنتی کرج مراجعه کنند، می­توانند با دریافت نوبت از پزشکانی که در ادامه معرفی می­کنیم، اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

دکتر آناهیتا قورچیان

دکتر قورچیان که مدرک عمومی و تخصص خود را از دانشگاه بهشتی دریافت کرده­اند، یکی از پزشکان حاذق و شناخته­شده در کرج هستند که خدمات لازم در زمینه طب تکمیلی را در اختیار افراد قرار می­دهند.

  • آدرس: کرج، چهارراه طالقانی شمالی، نرسیده به خیابان بهار، بین کوچه نسیم و خیابان بهار، روبه­روی پارکینگ انجمن، ساختمان دیبا، طبقه اول، واحد 3، مرکز طب سنتی و ماساژ طبیبان آشنا

دکتر مینا معارف وند

دیگر پزشک طب جایگزین یا سنتی ایرانی که در کرج حضور دارد و ساکنان این شهر می­توانند از خدمات درمانی ایشان بهره­مند شوند، دکتر مینا معارف وند هستند. دکتر معارف وند می­توانند در زمینه رفلاکس معده، دردهای عصبی، جوش صورت، التهاب روده، کبد چرب، مشکلات کمر و بسیاری موارد دیگر به شهروندان کرجی خدمات درمانی ارائه دهند.

  • آدرس: چهارراه طالقانی، بعد از کوچه نسیم، نرسیده به پارک شرافت، ساختمان دیبا، طبقه 1، واحد 3

دکتر محمدباقر هداوند

ساکنان کرجی که علاقه دارند تا برای درمان بیماری­های خود به پزشک سنتی مراجعه کنند، این امکان برای آنها وجود دارد تا با مراجعه به آدرس میدان استاندارد، شهرک واریان، بلوارامیرکبیر، تقاطع جاده مشکین دشت از خدمات دکتر محمدباقر هداون در این زمینه بهره­مند شوند.

دکتر علیرضا نیک نفس

دکتر علیرضا نیک نفس یکی دیگر از متخصصان طب سنتی ایران در کرج هستند که مراجعه­کنندگان می­توانند در زمان­های مشخصی برای دریافت نوبت از این دکتر اقدام کنند.

  • آدرس: کرج، گوهردشت، بلوار اشتراکی شمالی، نبش گلستان 21

دکتر مریم السادات پاک نژاد

دکتر پاک نژاد دارای تخصص در زمینه طب تکمیلی یا سنتی ایرانی هستند که شهروندان کرجی می­توانند برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی از سوی این پزشک به آدرس زیر مراجعه کنند:

  • کرج، خیابان شهید بهشتی، بین جهانشهر و کسری، ساختمان نگین البرز، طبقه دوم واحد 4

معرفی تعدادی پزشک طب سنتی ایرانی در مشهد

ساکنان شهر مشهد نیز می­توانند برای معاینه و دریافت درمان­های سنتی، یک دکتر طب سنتی مشهد را انتخاب کنند که تعدادی از آنها به شرح زیر است.

دکتر یونس نجفیان رضوی

دکتر نجفیان رضوی از پزشکان طب تکمیلی یا سنتی در مشهد هستند که خدماتی همچون رژیم درمانی، طب سوزنی، زالودرمانی، حجامت و بادکش را برای مراجعه­کنندگان ارائه می­دهند.

  • آدرس: مشهد، خیابان راهنمایی، راهنمایی 19، برج سلمان، طبقه 5 اداری واحد 3

دکتر مریم روحانی

دکتر مریم روحانی دارای مدرک بین­المللی طب سوزنی از پکن و مدرک آپی تراپی (زنبور درمانی) هستند و ساکنان مشهد می­توانند از خدمات این دکتر در زمینه پوست و زیبایی بهره­مند شوند.

  • آدرس: مشهد، بلوار فردوسی، بین فردوسی 20 و 19، کلینیک رز سفید

دکتر لیلی حمیدنیا

شهروندان مشهدی که علاقه دارند تا زیر نظر یک پزشک متخصص طب سنتی مراحل تشخیص و درمان بیماری خود را بگذرانند، می­توانند به آدرس مطب دکتر لیلی حمیدنیا مراجعه کنند.

  • آدرس: مشهد، بین سناباد 58 و 60، پلاک 834، طبقه همکف

دکتر منیرسادات صاحبکار خراسانی

دکتر صاحبکار می­توانند در زمینه رژیم درمانی، طب سوزنی و دیگر روش­های درمانی سنتی خدمات را برای ساکنان مشهد ارائه دهند. آدرس مطب این دکتر بلوار پیروزی، نبش خیابان پیروزی 74، پلاک 66، طبقه اول قرار دارد.

دکتر حمیدرضا بهرامی طاقانکی

اگر ساکن مشهد هستید و به­دنبال یک متخصص طب تکمیلی در زمینه ارائه ماساژ درمانی می­گردید، دکتر حمیدرضا بهرامی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

  • آدرس: خیابان دانشگاه، خیابان کفایی 1، ساختمان پزشکان صدرا، طبقه 4، واحد 402

جمع­ بندی

طب سنتی مربوط به علوم و روش­های درمانی قدیمی و باستانی است که درحال­حاضر نیز متخصصانی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که می­توانید برای دریافت خدمات ماساژ درمانی، طب سوزنی و مزاج­شناسی به آنها مراجعه کرد.

اگر ساکن کرج هستید متخصصانی همچون دکتر قورچیان، معارف وند، هداوند و تعدادی دیگر به شما در این زمینه کمک می­کنند. شهروندان مشهدی نیز می­توانند به پزشکانی همچون دکتر بهرامی، صاحبکار، حمیدنیا و دیگر متخصصان در این زمینه مراجعه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو