تشدید برخورد با دانشجویان؛ احضار دست کم 15 دانشجوی دانشگاه علامه به نهاد امنیتی

منبع: ساعد نیوز

2

1402/5/24

08:19


ساعد نیوز: دست کم 15 دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی از عصر روز شنبه، طی تماس تلفنی از سوی یک دستگاه امنیتی احضار شده‌اند.

تشدید برخورد با دانشجویان؛ احضار دست کم 15 دانشجوی دانشگاه علامه به نهاد امنیتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از شرق، دست کم 15 دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی از عصر روز شنبه، طی تماس تلفنی از سوی یک دستگاه امنیتی احضار شده‌اند.

احضار دانشجویان علامه در حالی انجام شده که پیش از این دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و تربیت مدرس هم از احضار خود خبر داده بودند.

همچنین بنا به اخبار رسیده در ادامه برخورد با دانشجویان، همزمان با نزدیکی شروع سال تحصیلی 200 دانشجوی دانشگاه بوعلی همدان هم لغو اسکان شده‌اند.

اینها در حالی است که طی اتفاقات سال گذشته، 16 دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی به دلیل گزارشات حراست مبنی بر مشارکت دانشجویان در تجمعات و یا آنچه که پوشش خارج از ضوابط دانشگاه خوانده شده، در مجموع 22 ترم از تحصیل محروم شده‌اند.

لازم به ذکر است که بنابر گزارش‌های کانال‌های دانشجویی در موج اول واکنش‌های این دانشگاه نسبت به تجمعات، بیش از 140 دانشجو ممنوع الورود شدند که علیرغم گذشت چندین ماه از ورود تعدادی از آنها که نه حکم انضباطی دارند و نه ابلاغی از سوی دانشگاه جهت ممنوع الورودی به آنها ارائه شده است و یا دوران محکومیت انضباطی خود را از سر گذرانده‌اند، جلوگیری می‌شود. طی گزارشات دانشجویان این ممانعت‌ها خارج از هرگونه چهارچوب و ضوابط قانونی است. بعضا دانشجویان جهت پیگیری امور فارغ‌التحصیلی خود هم با مشکل مواجه می‌شوند.

همچنین در موج اول برخوردها، 4 دانشجوی این دانشگاه طی احکام غیابی و بدون طی شدن مراحل شکلی کمیته انضباطی به مدت 2 ترم از تحصیل محروم شدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو