بهترین و زیباترین جاهای دیدنی لبنان

بهترین و زیباترین جاهای دیدنی لبنان


منبع: فوت و فن

4

1402/5/24

18:10


لبنان کشوری کوچک اما پرجمعیت است که در مرز با دریای مدیترانه، فلسطین اشغالی و سوریه قرار گرفته است.

بهترین و زیباترین جاهای دیدنی لبنان

لبنان کشوری کوچک اما پرجمعیت است که در مرز با دریای مدیترانه، فلسطین اشغالی و سوریه قرار گرفته است. با وجود اینکه شاید از لحاظ گردشگری و در مقایسه با دیگر کشورهای این منطقه لبنان چندان برجسته نباشد اما همچنان به لطف شگفتی‌های معماری و مناظر تماشایی خودش از جمله کشورهای جذاب برای سفر به شمار می‌رود. در ادامه همراه با ما باشید تا به بهترین و زیباترین جاهای دیدنی لبنان بپردازیم.

۱. دره کادیشا

در مرکز لبنان نیز دره کادیشا (Kadisha Valley) واقع شده است که در اطراف آن سکونتگاه‌های متعدد و زمین‌های کشاورزی به چشم می‌خورند. خانه‌ها و خانقاه‌ها در دامنه‌های شیبدار این تنگه ساخته شده‌اند، تنگه‌ای که بر اثر فرسایش آب از رودخانه ابو علی شکل گرفته است. بشاری (Bsharri) نقطه شروع بسیار خوبی برای کشف دره است چراکه این شهر زیبا صومعه‌ها و خانه غارهای جالبی دارد. صومعه Old Mar Lichaa نیز پناهگاهی آرام است و از آنجا می‌توان شاهد چشم‌اندازی بی‌نظیر از دره بود.

۲. غار جعیتا

غار جعیتا (Jeita Grotto) در فاصله ۱۰ دقیقه رانندگی از شهر بیروت فاصله دارد و سفری روزانه از پایتخت لبنان محسوب می‌شود. این مجموعه غار سنگ آهکی مکانی جادویی است و دو دالان اصلی آن نیز دارای استالاگمیت‌ها و استالاکتیت‌های بلندی هستند. در اینجا می‎‌توانید با قطار توریستی یا تله‌کابین تا ورودی غارها بروید و در داخل آن نیز می‌توانید پیاده‌روی کنید یا سوار قایق پارویی شوید. نورپردازی مصنوعی نیز سبب شده تا منظره‌ای فریبنده و جذاب در اینجا شکل بگیرد.

۳. بیروت

به هنگام سفر به لبنان احتمالاً در همان ابتدا به شهر بیروت (Beirut) خواهید رسید. پایتخت لبنان سواحل بزرگ درخشانی دارد، از مکان‌های تاریخی برخوردار است و زندگی شبانه پر جنب‌وجوشی در آن برقرار است و این در حالی است که چشیدن غذاهای خوشمزه آن می‌تواند حس دلنشینی به شما بدهند. بهتر است که ماجراجویی خود در این شهر را از موزه ملی بیروت (National Museum of Beirut) شروع کنید. مرکز شهر بیروت نیز محبوب‌ترین منطقه آن است و بازارهای بیروت و همچنین حمام‌های رومی در آنجا قرار گرفته‌اند، حمام‌هایی که قدمت آن‌ها به قرن اول میلادی بازمی‌گردد.

۴. طرابلس

اگرچه جمعیت طرابلس به طور قابل‌توجهی کمتر از بیروت است اما گنجینه‌های فرهنگی آن برابر با سرمایه‌های پایتخت لبنان است. شهر طرابلس در حدود قرن ششم پیش از میلاد شکل گرفته است و بخشی از تمدن‌های متعددی همچون ایرانی‌ها، فنیقی‌ها، یونانی‌ها، رومی‌ها و عثمانی‌ها بوده‌اند. در اینجا مسجد تینال (Taynal Mosque) یکی از نمونه‌های عالی از معماری باشکوه طرابلس به شمار می‌رود. این مسجد قرن چهاردهمی دارای گنبدهای سبز رنگی است و ساختار سنگی آن نیز از داخل بسیار چشمگیر است.

۵. کاخ بیت‌الدین

کاخ بیت‌الدین (Beiteddine Palace) ممکن است به قدمت برخی دیگر از مکان‌های برجسته لبنان نباشد اما بدون شک یک گنجینه ملی است. ساخت این اقامتگاه سلطنتی ۳۰ سال به طول انجامید و قرار بود خانه‌ای برای امیر، حرم‌سرا، مهمانان و کارکنانش باشد این در حالی است جزئیات بسیار زیادی در ستون‌ها، دیوارها و دیگر نقاط آن به چشم می‌خورند.

۶. صیدا

صیدا (Sidon) شهری است که برای بیش از هزار سال پابرجا بوده و مردم در آن زندگی می‎‌کردند. مهم نیست این شهر در طول قرن‌ها چند بار اشغال شده اما همیشه یک مرکز تجاری پررونق بوده است. با اینکه صیدا در ابتدا یک شهر فنیقی بوده اما صلیبی‌ها در اینجا تأثیر بسیار بزرگ و مهمی از خود بر جای گذاشته‌اند. برجسته‌ترین جاذبه این شهر نیز قلعه دریایی صیدا (Sidon Sea Castle) است که از طریق یک پل سنگی خودش را به سرزمین اصلی متصل کرده است. قلعه سنت لوئیس (Saint Louis Castle) از قرن سیزدهم میلادی است و یادآوری از تهاجم صلیبیان فرانسوی به اینجا به شمار می‌رود.

۷. بعلبک

بعلبک (Baalbek) که به‌عنوان شهر خورشید نیز شناخته می‌شود، از سال ۱۹۸۴ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و یکی از بهترین کلان‌شهرها از دوره یونانی لبنان به شمار می‌رود. در این شهر جذاب و تماشایی، مجموعه معبد قدیمی آن توجه بیشتری را به خودش جلب می‌کند. یکی از معابدی که حتماً باید از آن دیدن کرد، معبد باکوس (Bacchus) است که ساختاری درخشان دارد و تماشای زیبایی‌های آن می‌تواند برای شما جالب باشد.

۸. سروهای خدا

زمانی لبنان پوشیده از جنگل‌های انبوه سرو بوده و این درخت نیز نماد این کشور به شمار می‌رود. درختان سرو لبنان در عهد عتیق و حماسه‌های منطقه‌ای ذکر شده‌اند و حتی روی پرچم ملی این کشور نیز به تصویر کشیده شده‌اند. پس از جنگل‌زدایی‌های بسیار بزرگ، آخرین سروهای غول‌پیکر این کشور را می‌توان در نزدیکی شهر بشاری در دره کادیشا پیدا کرد. دیدن این منطقه وسیع از درختان عظیم می‌تواند یک تجربه واقعاً جذاب و دلنشین باشد.

۹. بیبلوس

بیبلوس (Byblos) یکی از جاهایی است که برای علاقه‌مندان به تاریخ می‌تواند بسیار جذاب و دلنشین باشد. اینجا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که دائماً مسکونی بوده و نمونه خوبی از سکونتگاه‌های اولیه فنیقیه است. هنگام قدم زدن در اطراف این شهر بندری، چیزی بین عبادتگاه‌های رومی و استحکامات قرون‌وسطایی پیدا خواهید کرد. ارگ بیبلوس نه‌تنها نیم نگاهی از گذشته را به شما ارائه می‌کند بلکه از بالای آن می‌توانید شاهد مناظری خیره‌کننده از دریا باشید.

۱۰. آبشار باتارا جورج

آبشار باتارا جورج (Baatara Gorge Waterfall) در فاصله ۷۰ کیلومتری شما بیروت واقع شده و از ارتفاع ۲۵۵ متری به پایان سرازیر می‌شود. این آبشار از سه پل طبیعی عبور می‌کند که در نهایت یک غار کوهستانی را ایجاد کرده‌اند. سطوح مختلف و دیوارهای سنگ آهنگی جذاب سبب شده تا این غار یک شگفتی باشد و گشت‌وگذار در آنجا اوقات بسیار خوشی را رقم بزند. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار در ماه آوریل است که برف‌های کوهستانی آب می‌شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو