تروریست ساکن شیراز حادثه شاهچراغ، بنزین و فندک به همراه داشت

منبع: ساعد نیوز

2

1402/5/24

23:14


ساعدنیوز: فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه تروریست حادثه اخیر حرم شاهچراغ فندک و بنزین به همراه داشت و کل این حادثه در کمتر از 40 ثانیه تا دستگیری رخ داد.

تروریست ساکن شیراز حادثه شاهچراغ، بنزین و فندک به همراه داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فارس، سردار یدالله بوعلی امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران ضمن تبریک هفته خبرنگار، این همایش را فرصتی مغتنم جهت تبیین حادثه حرم دانست و از انعکاس صادقانه اخبار این حادثه توسط خبرنگاران قدردانی کرد.

وی برای روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه توصیحاتی ارائه کرد و اظهار داشت: این اتفاق حدود ساعت 19 یکشنبه 22 مرداد در ضلع جنوبی حرم و یکی از درب های فرعی رخ داد.

فرماندهی سپاه فجر فارس افزود: تروریستی که به حرم ورود کرده یک فرد نیست یک شبکه است و عقبه آن در کشورهای اسلامی نیست، چنانچه تا کنون بیش از 10 نفر دستگیر شده‌اند و این شبکه ادامه دارد تا چند کشور که مشخص هم هستند.

سردار بوعلی با بیان اینکه در این حوادث اینگونه نیست که یک نفر مامور شود این کار را انجام بدهد، افزود: این تروریست یک ماه در شیراز مستقر شده با پوشش در یک فاصله از حرم ساکن میشود، وی روز حادثه وارد خیابان فرعی می شود و قبل از اینکه به درب اصلی برسد اسلحه را درمی اورد و با حالت هجومی ورود می کند.

فرماندهی سپاه فجر فارس، با تاکید بر اینکه مدت زمان کامل این حادثه کمتر از 40 ثانیه است، افزود: در این حادثه فرد با یک اسلحه با کیفیت با 8 خشاب و هر خشاب با 30 تیر از سمت درمانگاه حرم که یکی از درب‌های فرعی است، حرکت می‌کند و با خارج کردن اسلحه یک تیر شلیک می‌کند.

وی ادامه داد: وی مستقیم جلو درب خروجی قرار می گیرد و درب خروجی به دلیل خروج زوار همیشه باز است و یکی دو نفر از ماموران امنیتی و خدام برای راهنمایی جلوی درب حضور دارند.

سردار بوعلی افزود: این تروریست اول به سمت این دو نیروی جلوی درب که یکی از خدام و دیگری نیروی امنیتی است شلیک می کند که خادم در دم شهید می‌شود و نیروی امنیتی ما محمد جهانگیری شب گذشته در بیمارستان به شهادت رسید.

وی ادامه داد: بعد از آن هم 2 نفر دیگر یکی خادم و یکی محافظ تیر می‌خورند و پس از ان هنگام ورود به حرم با خانمی رو به رو می‌شود که در فاصله یکی دو متری به او هم تیر می‌زند.

فرمانده سپاه فجر فارس، در ادامه اظهار داشت: تمام تیرهای شلیک شده در راهرو و در گیت ورودی است و پس از آن در لایه دوم حفاظتی که نیروهای امنیتی ما با لباس شخصی در محدوده در حال گشت‌زنی هستند، با صدای تیر به سمت محل حادثه رفتند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو