نمایش خانگی باید زیر نظر وزارت ارشاد باشد نه صداوسیما

منبع: ساعد نیوز

4

1402/5/25

00:02


ساعد نیوز: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طی دوسال گذشته شبکه نمایش خانگی تحت نظارت ساترا بوده که برای صدا و سیماست و چون عملکرد خوبی نداشته بهتر است این شبکه تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گیرد.

نمایش خانگی باید زیر نظر وزارت ارشاد باشد نه صداوسیما

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از عصر ایران، سید مجتبی محفوظی، درباره ابهامات و انتقادات از نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی گفت: بخش نمایش خانگی به جای اینکه توسط صداوسیما تنظیم‌گری شود، باید مانند دو سال قبل، تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. اولین دلیل هم این است؛ درصورتی که تحت نظر وزارت ارشاد باشد دست کم تحت اشراف و نظارت مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

وی افزود: اکنون نمایش خانگی زیر نظر ساترا اداره می‌شود و متاسفانه شاهد خطاهایی در این حوزه هستیم. سریال‌هایی پخش می‌شود که مشکلات بسیاری را دارد؛ مثلا ترویج فحشا، مشروب خواری، استفاده از مواد مخدر، سیگار کشیدن و...

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از وضعیت شبکه نمایش خانگی تاکید کرد: متاسفانه صداوسیما در این مدت نتوانسته است امتحان خود را به خوبی پس دهد و حتی ما نیز به عنوان مجلس و کمیسیون تخصصی نمی‌توانیم نظارت آنچنانی بر عملکرد ساترا و صداوسیما داشته باشیم چه برسد به طرح سوال یا استیضاح.

او عنوان کرد: اکنون مجلس دسترسی و نظارتی به کار ساترا و شبکه نمایش خانگی ندارد، بنابراین پیشنهاد من این است که شبکه‌ نمایش خانگی مانند گذشته تحت نظارت وزارت ارشاد قرارگیرد تا ما نیز در مجلس بتوانیم نظارت خویش را انجام دهیم و شبکه‌های نمایش خانگی را از این وضعیت خارج کنیم.

محفوظی در ادامه درپاسخ به اینکه آیا نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی تعارض منافع دارد؟ خاطرنشان کرد: اولا همین الان هم نظارت آنچنانی از سوی صدا و سیما بر نمایش خانگی صورت نگرفته است. فیلم‌هایی که پخش شده یا اکنون در حال پخش هستند که چارچوب‌های فرهنگ ایرانی را رعایت نکرده اند و از خطوط قرمز عبور کرده‌اند.

او افزود: اکنون حتی تعارض منافع نیز در این نظارت وجود دارد و صدا و سیما سریال‌های متفاوت خود را در شبکه‌های خود پخش می‌کند و در نمایش خانگی نیز همین اتفاق می‌افتد. بنابراین یک موازی کاری در عین رقابت صورت می‌گیرد.

محفوظی درانتها خاطرنشان کرد که به دور از بحث تعارض منافع لازم است تاکید کنم که صدا و سیما نتوانسته است نظارت خوبی بر بخش نمایش خانگی داشته باشد و بهتر است این شبکه تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو