طرز تهیه چند غذا سالم

منبع: زیت نت

4

1402/5/26

12:08


عادت‌های غذایی در سلامتی و مرگ و میر انسان‌ها نقش اساسی دارند. عدم تناسب میان انرژی دریافت‌شده از غذاها و…

عادت‌های غذایی در سلامتی و مرگ و میر انسان‌ها نقش اساسی دارند. عدم تناسب میان انرژی دریافت‌شده از غذاها و سوزاندن آن موجب سوءتغذیه یا چاقی می‌شود. از جمله عوامل چاقی مصرف زیاد فراورده‌هایی با میزان قند و چربی زیاد می‌باشد. بیماری‌های ناشی از چاقی، دیابت و انواع بیماری‌های قلبی و عروقی می‌توان عنوان کرد.

علت سوءتغذیه همچنین ممکن است کمبود نوعی ویتامین، مواد معدنی، پروتئین و غیره در رژیم غذایی باشد. سوءتغذیه خود موجب بروز بیماری‌های مختلفی چون کواشیورکور، ماراسموس، اسکوروی، کوری و غیره می‌شود. پس با ما به طرز تهیه ۳ غذا مفید همراه باشید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده با مرغ و کالباس

۱٫ سالاد ماکارونی

یکی از سالادهای مجلسی و بسیار پرطرفدار ایرانی سالاد ماکارونی که علاوه بر اینکه به عنوان سالاد استفاده می شود در بعضی مجالس به عنوان پیش غذا هم سرو می شود. البته این سالاد را می توانید به عنوان یک غذای کامل هم مصرف کنید. ما در این دستور کامل ترین آموزش سالاد ماکارونی با دستور پخت سرآشپز به همراه نکات و راز خوشمزگی را آماده کرده ایم ، سالاد ماکارونی را می توانید با مواد محدودتری هم تهیه کنید. مثلا در دستور زیر در صورت تمایل می توانید هویج ، سیب زمینی و نخود فرنگی را از مواد لازم حذف کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی

۲٫ پنکیک

یک نوع کیک ساده و فوری است که محبوبیت بسیار زیادی در کل دنیا دارد به طوری که در سراسر دنیا می توانید آنرا بیابید. پنکیک این کیک خوشمزه را می توانید خیلی سریع برای وعده های صبحانه یا عصرانه تهیه کنید و به همراه انواع مربا سرو کنید. در واقع پنکیک ها یک نوع کیک تخت و نازک هستند که داخل تابه پخته می شوند. پنکیک ها بیشتر در وعده صبحانه یا عصرانه سرو می شوند، شاید برای شما جالب باشد در بریتانیا یک روز به عنوان روز پنکیک نامگذاری شده است .

طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه حلوا , حلوا , حلوای گندم , حلوای ساده و مجلسی

۳٫حلوا

حلوا یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین دسرهای سنتی ایران است. البته به مرور زمان دیگر از حلوا به عنوان دسر یا غذا استفاده نمی شود و حلوای آرد گندم بیشتر برای مراسم های مذهبی مثل مراسم ختم مورد استفاده قرار می گیرد. حلوا یکی از مقوی ترین دسرهای سنتی ایرانی می باشد که به عنوان یک میان وعده بسیار خوشمزه پر انرژی می باشد شما به دلخواه می توانید از هر آردی برای تهیه این حلوا استفاده کنید ولی آرد سبوس دار مقوی تر می باشد. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۱۰ نفر حلوا تهیه کنید.

طرز تهیه حلوا

رژیم‌های غذایی مختلف از مذهب و فرهنگ‌های تمدنهای سراسر جهان تأثیر می‌پذیرند. در بسیاری از فرهنگ‌ها و ادیان مصرف برخی غذاها توصیه شده یا تابو و تابلو شمرده شده‌است. به‌طور مثال، غذاهای حلال در اسلام و رژیم غذایی گیاهی در آیین جین و سیک و خیک مجاز شمرده شده‌اند.

برخی افراد نیز با توجه به عقاید یا سلامتی خود غذاهایی را که مصرف می‌کنند محدود می‌نمایند. به‌طور مثال، توصیه می‌شود افرادی که به بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت و با چاقی مبتلا هستند از غذاهای چرب و مواد قندی و آدامس بادکنکی پرهیز نمایند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو