استخدام متخصص هوش مصنوعی ؛ حوزه رقابتی جدید شرکت‌های بزرگ با نرخ‌های کلان!

منبع: تکراتو

3

1402/5/26

18:31


با توجه به رقابت شرکت‌ها بزرگ فناوری همچون نتفلیکس، آمازون و متا در زمینه استخدام متخصص هوش مصنوعی حتی شاهد پرداخت تا 900 هزار دلار هم هستیم.

استخدام متخصص هوش مصنوعی ؛ حوزه رقابتی جدید شرکت‌های بزرگ با نرخ‌های کلان!

با توجه به رقابت شرکت‌ها بزرگ فناوری همچون نتفلیکس، آمازون و متا در زمینه استخدام متخصص هوش مصنوعی حتی شاهد پرداخت تا 900 هزار دلار هم هستیم.

به گزارش وال استریت ژورنال، آگهی‌های استخدام متخصص هوش مصنوعی مولد از ابتدای امسال در وب‌سایت Indeed به میزان چهار برابر رشد داشته است. این تقاضای بالا همراه با محدودیت تعداد نیروی متخصص منجر به ارائه پیشنهادهای دستمزد شش‌رقمی به افراد توسط شرکت‌ها شده که یک رقابت بزرگ را شکل داده است.

درحال‌حاضر شرکت‌هایی همچون آمازون، متا و نتفلیکس با تعیین دستمزدهای سالانه شش‌رقمی تا 900 هزار دلار در پی جذب استعدادهای حوزه هوش مصنوعی هستند. با توجه به اینکه متخصصان بسیاری در این حوزه وجود ندارد، رقابت در جذب این افراد باعث افزایش فزاینده رقم حقوق پیشنهادی به آن‌ها شده است.

بنابراین با افزایش اقبال عمومی نسبت به فناوری هوش مصنوعی مولد بسیاری از شرکت‌ها به توسعه ابزارهای مختلفی در این حوزه پرداخته‌اند یا استراتژی حرکت در این مسیر را در برنامه خود قرار داده‌اند. بااین‌حال کمبود نیروی متخصص شرایط را برای این شرکت‌ها با دشواری روبرو ساخته است. پس یک رقابت نفسگیر در جذب نیروهای مستعد شکل گرفته است/

بیشتر بخوانید:‌ با هوش مصنوعی چهره فرزند متولدنشده خود را پیش‌بینی کنید!

رقابت در استخدام متخصص هوش مصنوعی

ماه پیش، نتفلیکس با پیشنهاد حقوق سالانه 900 هزار دلاری برای جایگاه شغلی مدیر محصول هوش مصنوعی هیاهوی فراوانی ایجاد کرد. حالا شرکت Hinge نیز مشغول جذب معاون هوش مصنوعی با حقوق سالانه 398 هزار دلاری است. از طرف دیگر، آمازون نیز آگهی استخدام مدیر ارشد درزمینه هوش مصنوعی مولد و علوم کاربردی را با حقوق سالانه 340 هزار دلاری منتشر کرده است.

استخدام متخصص هوش مصنوعی

این مسئله تنها به شرکت‌های فناوری محدود نخواهد شد. در این راستا شرکت مالی Capital One با پیشنهاد حقوق 325 هزار دلاری، در پی جذب یک مهندس ماهر در حوزه هوش مصنوعی مولد است. والمارت هم قصد دارد تا برای پلتفرم هوش مصنوعی خود یک مدیر ارشد استخدام کند و بین 168 تا 252 هزار دلار به او حقوق سالانه پرداخت می‌کند.

استخدام متخصص هوش مصنوعی

در این زمینه حتی افراد نه‌چندان ماهر هم این امکان را دارند تا با یک مدرک دانشگاهی درآمد خوبی کسب کنند. به‌عنوان نمونه، متا در یک آگهی استخدام در پی جذب یک مهندس هوش مصنوعی مولد با حداکثر حقوق سالانه 137 هزار دلاری بوده که اخیراً از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده باشد. انویدیا نیز آگهی استخدامی را برای یک متخصص تحقیقات هوش مصنوعی مولد با حقوق بین 156 و 247 هزار دلاری منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رقابت شرکت‌های فناوری دنیا برای استخدام متخصص هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو