بسته ویژه قعله نویی برای تیم ملی | حضور بازیکن دورگه ایرانی-آلمانی در راه تیم ملی

3

1402/5/27

04:57


بسته ویژه قعله نویی برای تیم ملی | حضور بازیکن دورگه ایرانی-آلمانی در راه تیم ملی

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 نام دنیس اکرت از دو سه سال قبل و زمانی که برای سلتاویگو در لالیگا بازی می‌کرد، سر زبان‌ها افتاد؛ مهاجمی ایرانی- آلمانی و متولد بن. از پدری ایرانی و مادری آلمانی که پله‌های ترقی را در رده‌های پایه بوندس‌لیگا طی کرد و برای تیم زیر ۱۹ ساله‌های آلمان هم یک بار به میدان رفت. اکرت بعدها به اسپانیا رفت و برای سلتا در لالیگا بازی کرد. او سپس در هلند دو گل برای اکسلسیور به ثمر رساند و در بوندس‌لیگای سه هم روی هم ۲۳ بار برای اینگولشتات گل زد. آمار اکرت در بوندس‌لیگای دو هم دو گل زده است.

اکرت با این رزومه ابتدای فصل قبل راهی بلژیک شد تا برای رویال یونیون بازی کند. او به دلیل مصدومیت و البته حضور مهاجم آماده‌ای چون بونیفاس که در نقل و انتقالات تابستانی راهی بایر لورکوزن شد، چندان فرصت عرض اندام به دست نیاورد. هر چند در ۸ بازی و ۱۹۷ دقیقه‌ای که در ترکیب قرار گرفت، دو گل زد. برای فصل جدید و با جدایی بونیفاس، اکرت تبدیل به مهاجم اصلی رویال یونیون شد و جالب اینکه در ۳ بازی ۴ گل به ثمر رسانده است.

تیم ملی

مهاجم ایرانی- آلمانی هفته اول و با پای چپ دروازه اندرلخت را باز کرد، هفته دوم و دوباره با پای چپ تور دروازه استانداردلیژ را لرزاند و هفته سوم هم دو گل از روی نقطه پنالتی وارد دروازه لوون کرد. او در این ۳ بازی یک پاس گل هم داده. با این آمار فوق‌العاده اکرت اکنون بالاتر از تمام مهاجمان مشهور حاضر در لیگ بلژیک، بر صدر جدول بهترین گلزن‌ها تکیه زده و مدعی اصلی تصاحب کفش طلا محسوب می‌شود.

دنیس اکرت این فصل آمار جذاب دیگری نیز به نام خود ثبت کرده. او روی هم در ۳ بازی ۲۳۲ دقیقه در زمین حضور داشته و ۴ گل زده. یعنی به طور میانگین هر ۵۸ دقیقه یک گل زده که آماری فوق‌العاده برای این مهاجم ۲۶ ساله محسوب می‌شود. اکرت توانایی بازی در کناره‌های زمین را نیز دارد اما این فصل و در هر ۳ بازی مهاجم نوک بوده و توانسته در این پست مهاجم بازیکنی مورد اطمینان باشد.

نکته جالب درباره اکرت اما پروفایل اینستاگرام او است. جایی که در کنار پرچم آلمان، پرچم ایران را نیز قرار داده و همین مسأله می‌تواند موضوع مهمی برای سرمربی تیم ملی باشد. انتخاب پرچم ایران نشان می‌دهد اکرت بی‌علاقه به بازی برای تیم ملی نیست. بنابراین امیر قلعه‌نویی و همکارانش می‌توانند نمایش اخیر اکرت را با دقت تماشا کنند و در صورت لزوم با او برای بازی در تیم ملی ایران تماس بگیرند.

اکرت در ۲۶ سالگی شانسی برای بازی در تیم ملی آلمان ندارد و همین موضوع می‌تواند برگ برنده‌ای برای امیر قلعه‌نویی باشد. او مانند اشکان دژاگه و فریدون زندی که سابقه بازی برای تیم‌های ملی پایه آلمان را داشتند، می‌تواند پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کند. هر چند در خط حمله تیم ملی ایران ترافیک شدیدی وجود دارد و بازیکنان باتجربه و آماده‌ای همچون سردار آزمون، مهدی طارمی و حتی اللهیار صیادمنش در این پست مدعی هستند. با این حال یک بار آزمایش اکرت، نه تنها مشکلی برای تیم ملی ایران به وجود نمی‌آورد بلکه قلعه‌نویی را با خصوصیات فنی او آشنا می‌کند، البته به شرطی که اکرت در نهایت راضی به بازی برای تیم ملی ایران باشد./همشهری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو