پیروزی قابل پیش‌بینی ایران برابر هنگ کنگ/شاگردان قلعه نویی 4 بر 0 هنگ کنگ را شکست دادند

منبع: ساعد نیوز

3

1402/8/25

23:01


ساعدنیوز: دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ در شرایطی با برتری شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید که ملی پوشان کشورمان اکثر دقایق بازی را عجول و بی برنامه بازی کردند و نتوانستند اثرگذار باشند.

پیروزی قابل پیش‌بینی ایران برابر هنگ کنگ/شاگردان قلعه نویی 4 بر 0 هنگ کنگ را شکست دادند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز یه نقل از خبرگزاری مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ در مرحله مقدماتی جام جهانی و از گروه C این مسابقات شامگاه پنج‌شنبه 25 آبان از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 4 بر صفر تیم ملی کشورمان به پایان رسید. سردار آزمون دو، مهدی طارمی و رامین رضاییان یک گل برای ایران در این دیدار به ثمر رساندند.

علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، رامین رضائیان، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش (75 رضا اسدی)، محمد محبی (70 مهدی ترابی)، مهدی طارمی و سردار آزمون ترکیب تیم ملی ایران در این بازی بودند.

برتری ایران در نیمه اول با درخشش سردار آزمون

تیم ملی فوتبال ایران نیمه اول برتر از حریف خود بود و از همان ابتدا شاگردان امیر قلعه نویی حملات متعددی را به سمت دروازه هنگ کنگ تدارک دیدند که سردار آزمون در دقایق 13 و 15 توانست دو گل برای ایران به ثمر برساند. پس از گل‌های ایران، بازیکنان تیم ملی فرصت‌های دیگری هم برای گلزنی داشتند که موقعیت‌های آنها با بی دقتی از دست رفت. تیم ملی هنگ کنگ هم چند بازی به سمت دروازه ایران نزدیک شد اما با هوشیاری خط دفاع و علیرضا بیرانوند شوت‌های بازیکنان هنگ کنگ راه به دروازه ایران نبرد.

پیروزی قابل پیش‌بینی ایران برابر هنگ کنگ/شاگردان قلعه نویی 4 بر 0 هنگ کنگ را شکست دادند

فرصت سوزی محبی مقابل دروازه خالی هنگ کنگ

با وجود پیروزی در نیمه اول و برتری تاکتیکی مقابل هنگ کنگ، شاگردان قلعه نویی نیمه دوم را هم هجومی آغاز کردند و در دقیقه 52 سامان قدوس همانند نیمه اول بازی خوب خود را به رخ تماشاگران کشید و توپ را به سمت دروازه هنگ کنگ ارسال کرد و در حالی که دروازه بان هنگ کنگ جا مانده بود توپ در مقابل محمد محبی قرار گرفت اما این بازیکن نتوانست ضربه‌ای به آن وارد کند تا موقعیت 100 درصدی گل برای او و ایران از دست رود.

پس از این موقعیت بازیکنان ایران عطش بالایی برای گلزنی داشتند و رامین رضائیان صاحب توپ شد و آن را به علیرضا جهانبخش رساند و او با یک حرکت زیبای انفرادی تا محوطه جریمه هنگ کنگ هم پیش آمد اما شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت تا او هم در گلزنی ناکام بماند.

کنعانی زادگان مانع از گلزنی هنگ کنگ

پس از چند موقعیت خطرناک برای تیم ایران که با بدشانسی تبدیل به گل نشدند، در دقیقه 62 بازیکنان هنگ کنگ ضد حمله‌ای را به سمت دروازه ایران شکل دادند که توپ به ماهانا اوال رسید و این بازیکن در حالی که در محوطه جریمه ایران قصد شوت زنی داشت با تکل محمدحسین کنعانی زادگان مواجه شد و این موقعیت برای تیم هنگ کنگ از دست رفت.

دروازه بان هنگ کنگ مانع هت تریک سردار

شروع مجدد خوب علیرضا بیرانوند از دروازه ایران توپ به علیرضا جهانبخش رسید و او پاسی را برای سردار آزمون ارسال کرد که سردار در مصاف تک به تک با دروازه بان هنگ کنگ نتوانست سومین گل خود و ایران را به ثمر برساند و توپ با برخورد به دروازه بان این تیم راهی کرنر شد.

در دقیقه 75 علیرضا جهانبخش دچار مصدومیت شد و با چهره‌ای غمگین زمین بازی را ترک کرد و رضا اسدی به جای او وارد زمین شد. مصدومیت جهانبخش به گونه‌ای بود که او همراه با تیم پزشکی از زمین خارج شد.

در دقیقه 79، مهدی طارمی توانست گلزنی کند اما داور آن را آفساید تشخیص داد. در دقیقه 87 موقعیت بهتری برای طارمی به دست آمد که این بازیکن به زیبایی گل سوم را برای ایران به ارمغان آورد.

در وقت های اضافه نیمه دوم رامین رضاییان بازی خوب خود را کامل کرد و گل چهارم را با ضربه کاشته زیبا وارد دروازه هنگ کنگ کرد.

در پایان این دیدار با برتری 4 بر صفر به سود ایران به پایان رسید تا شاگردان قلعه نویی صدرنشین جدول گروه C شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو