تولید موشک ایران در دولت سیزدهم دو برابر شده است!

منبع: تکراتو

6

1402/5/27

21:30


معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع اعلام کرد تولید موشک ایران در دولت سیزدهم 2 برابر افزایش داشته است. بنابراین، توان نظامی ایران با ساخت موشک‌های جدید در تعداد بیشتر رشد کرده است.

تولید موشک ایران در دولت سیزدهم دو برابر شده است!

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع اعلام کرد تولید موشک ایران در دولت سیزدهم 2 برابر افزایش داشته است. بنابراین، توان نظامی ایران با ساخت موشک‌های جدید در تعداد بیشتر رشد کرده است.

امیر دریادار خواجه‌امیری، معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در سخنرانی پیش‌از نماز جمعه شیراز عنوان کرد که تولید موشک ایران در دولت سیزدهم 2 برابر شده و این مهم در راستای انجام یکی از مطالبات رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا، جهت افزایش توان در تمامی حوزه‌های دفاعی انجام گرفته است.

وی همچنین بیان داشت که در تولید پهپاد نیز، ایران یکی از کشورهایی است که توان تولید این سلاح نظامی بدون سرنشین را دارد. در ادامه مطلب به شرح صحبت‌های معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: فناوری موشک سوپرسونیک توسط متخصصان نظامی ایرانی در حال توسعه است

تولید موشک ایران به 2 برابر افزایش یافته است

به گزارش تکراتو به نقل از مهر، امیر دریادار ستاد مهدی خواجه‌امیری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شیراز بیان کرد:

۳۱ مرداد ماه به‌عنوان روز صنعت دفاعی در کشور معرفی شده است از این رو شاهد هستیم که بومی‌سازی و رشد تولیدات صنعت دفاعی در کشور به‌سرعت در حال انجام است؛ به‌گونه‌ای که تولید موشک در کشور دو برابر شده است.

وی افزود: «یکی از مطالبات رهبری در خصوص وزارت دفاع، افزایش توان در تمامی حوزه‌ها است از این رو با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وزارت دفاع در تلاش است که تمامی مطالبات رهبری به‌صورت ۱۰۰ درصدی محقق شود.»

تولید موشک ایران در دولت سیزدهم دو برابر شده است!

خواجه امیری اضافه کرد:

ناوشکن «دنا» یکی از جدیدترین و به‌روزترین تجهیزان نظامی است که توان مقابله با هر تهدیدی را دارا است این در حالی است که با توجه به‌تنوع و نوع تهدیدات در جهت تحریم‌ناپذیری صنعت دفاعی برنامه‌های ویژه‌ای در کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تولید محصولات دفاعی در وزارت دفاع در همه عرصه‌ها دنبال می‌شود و برای ایجاد آمادگی رزمی باید توان رزمی را افزایش داد، گفت: «حفظ امنیت ملی، منطق‌های و جهانی اولویت وزارت دفاع است و همواره روی ارتقا تجهیزات کار می‌شود.»

خواجه امیری اظهار کرد:

علی‌رغم تحریم، خرابکاری صنعتی و حتی جاسوسی هنوز دشمنان نتوانستند جلوی پیشرفت صنایع دفاعی کشور ما را بگیرند.

او تاکید کرد: «دشمن هر روز در تلاش برای آسیب‌رسانی به‌کشور است از این رو نباید توسعه سیستم‌های دفاعی در کشور متوقف شود و وزارت دفاع هر روز در تلاش بوده تا به‌روز ترین تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای توانمند جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد.»

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع عنوان کرد:

«قدرت دفاعی ایران در سطحی است که رزم دریایی، هوایی زمینی، فضایی، بیولوژیکی، سایبری، ترکیبی و … را می‌توانیم به‌بهترین نحو پوشش دهیم.»

وی با بیان اینکه در حوزه ساخت پهپاد جزء معدود کشورهایی هستیم که توان تولید آن را داریم، گفت: «تعامل نظامیان صنعت دفاعی با نخبگان امر مهمی است که از همین‌جا از همه نخبگان این عرصه و دانشگاهیان برای مشارکت در توسعه صنعت دفاعی دعوت به‌عمل می‌آید.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره 2 برابر شدن تولید موشک ایران در دولت سیزدهم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو