تاب فلزی فضای باز+راهنمای خرید

منبع: عکس نوشته

2

1402/5/28

11:35


تاب باغی یا فضای یاز تاب چیست ؟ تاب ویلایی در واقع نوعی صندلی متحرک است که برای تفریح ، بازی و احساس آرامش و نشاط از آن استفاده می­شود. بدنه تاب شامل یک صندلی است که این صندلی توسط طناب یا زنجیر به یک قاب و چهارچوب ثابت متصل می­شود و با نشستن بر […]

تاب فلزی فضای باز+راهنمای خرید

تاب باغی یا فضای یاز

تاب چیست ؟

تاب ویلایی در واقع نوعی صندلی متحرک است که برای تفریح ، بازی و احساس آرامش و نشاط از آن استفاده می­شود. بدنه تاب شامل یک صندلی است که این صندلی توسط طناب یا زنجیر به یک قاب و چهارچوب ثابت متصل می­شود و با نشستن بر روی آن به سمت جلو یا عقب حرکت می­کند و در هوا معلق می­شود. ایمنی تاب­­ها باید بالا باشد و زنجیر و اتصالات آن نیز محکم باشد تا در هنگام استفاده کودکان و حتی بزرگ­ سالان ایمن بوده و مانع از بروز حادثه شود.

تاب ­ها انواع مختلفی دارند و در طرح­ها و رنگ­­های گوناگون تولید می­شوند که هرکدام کاربرد خاص خود را دارد. یکی از انواع تاب­ها ، تاب باغی می­باشد.اگر نیاز به یک تاب برای داخل منزل هستید انتخاب صندلی تابی بهترین گزینه میتواند باشد.

تاب باغی چه نوع تابی می­باشد؟

به تاب­هایی که در باغ­ها ، حیاط منازل و محیط­های ویلایی  و روستایی استفاده می­شود ، تاب باغی می­گویند. تاب­های ویلایی اغلب به شکل دو نفره یا سه نفره هستند که زیبایی زیادی به باغ می­دهند . همچنین برای تفریح و نشاط کودکان و بزرگ ­سالان وسیله مناسبی می­باشد. اغلب تاب­های باغی دارای سایبان می­باشند که استفاده از تاب را در هوای آفتابی و بارانی دل­انگیز می­کند ، همچنین اغلب آن­ها بالشتک­هایی نرم برای محل نشیمن دارند. برای انتخاب تاب باغی عوامل زیادی مانند بودجه ، سلیقه فردی ، مقدار فضای موجود و سبک دکوراسیون مؤثر می­باشد.

انواع تاب‌های باغی از نظر جنس

تاب ویلایی

  1. تاب باغی چوبی

جنس این نوع تاب­ها از چوب می­باشد و به علت تناسب با طبیعت ، زیبایی زیادی به باغ­ها ، ویلاها و فضاهای آزاد می­دهد . اما برای مناطق مرطوب که بارندگی زیادی دارند مناسب نمی­باشد چراکه امکان پوسیدگی و از بین رفتن تاب وجود دارد . ابعاد این تاب­ها معمولا بین 1.5 تا 2.5 متر بوده و حداکثر وزن قابل تحمل آن­ها 180 کیلوگرم می­باشد . برای ساخت تاب چوبی اغلب از چوب درخت سرو قرمز غربی استفاده می­شود که استقامت بالایی دارد ولی در برابر حشرات و خوردگی آسیب پذیر می­باشد.

  1. تاب باغی حصیری

تاب­های حصیری بسیار زیبا می­باشند و برای استفاده در مناطق گرم گزینه مناسبی می­باشد، چرا که در بدنه این تاب­ها و در بین بافت حصیر سوراخ­ها و فضای آزادی وجود دارد که باعث گردش هوا شده و مانع از تعرق می­شود . ابعاد این تاب­ها معمولا 2.5 متر می­باشد و استقامت و طول عمر خوبی دارند.

  1. تاب باغی فلزی

مقاوم ترین و مطمئن ترین نوع تاب باغی ، جنس فلزی آن است . معمولا در تولید تاب باغی فلزی از آهن فرفوژه یا آلومینیوم مقاوم استفاده می­شود که در این صورت طول عمر آن بالا بوده و در همه نوع آب و هوایی می­توان از آن استفاده کرد . اما اگر در فرایند ساخت این نوع تاب از مواد نامرغوب استفاده شود ، آسیب پذیر بوده و در آب و هوای شرجی و باران دچار زنگ زدگی و خوردگی می­شوند. این نوع از تاب­ها معمولا به دلیل سفت و سخت بودن قسمت نشیمنگاه ، دارای تشک می­باشند و همچنین اغلب این نوع تاب­ها سایبانی با طرح مشابه تاب دارند.

انواع مدل­های تاب باغی از لحاظ ظاهر

تاب فلزی فضای باز

  • تاب باغی مدل ایفل

این تاب اغلب از جنس فلز ساخته می­شود و نام گزاری آن به دلیل شکل پایه­های تاب می­باشد که به برج ایفل شباهت دارد. این نوع تاب دو نفره یا سه نفره می­باشد و حداکثر می­تواند وزن 300 کیلو را تحمل کند.

  • تاب باغی مدل کالسکه

شکل ظاهری این نوع تاب شبیه کالسکه می­باشد . اغلب از جنس فلز ساخته می­شود و دارای تشکچه می­باشد و در اندازه­های دو نفره یا سه نفره تولید می­شود.

  • تاب باغی همراه با سایبان

بعضی از مدل­های تاب باغی دارای سایبان می­باشد . این ویژگی برای تاب­هایی که بیشتر در معرض نور خورشید یا بارندگی قرار دارند ، امتیاز خوبی محسوب می­شود . سایبان بعضی از این نوع تاب­ها متحرک است ، که می­توان آن را جا­به­جا کرده و یا آن را جمع کرد ، اما بعضی از سایبان­ها ثابت می­باشند.

  • تاب باغی ترکیبی

بعضی از مدل­های تاب باغی ، ترکیبی از چند مدل بالا و جنس­های مختلف می­باشد مثلا ممکن است قاب و چهارچوب تاب و زنجیر آن فلزی و آهنی باشد اما بدنه تاب ، چوبی و یا حتی پلاستیکی باشد. این نوع تاب­ها تنوع زیادی در بازار دارند.

ویژگی‌های قاب یا چهارچوب تاب باغی

باتوجه به این­که تاب باغی در فضای آزاد قرار دارد و همواره در معرض گرد و خاک ، رطوبت ، سرما و گرما می­باشد ، جنس تاب تأثیر مستقیم بر طول عمر آن دارد. یکی از اجزا مهم تاب چهار چوب آن می­باشد که هرچه کیفیت آن بالاتر باشد علاوه بر طول عمر بیش­تر تاب ، سبب می­شود که حداکثر وزنی که تاب می­تواند تحمل کند افزایش یابد. در اکثر تاب­ها از آهن یا استیل برای ساخت چهار چوب تاب استفاده می­شود تا استقامت بالایی داشته باشد.

تفاوت بین تاب باغی و صندلی آویز و صندلی هاموک چیست ؟

در مطالب بالا با تاب باغی و انواع آن آشنا شدیم و دانستیم تاب­های باغی اغلب در اندازه­های دونفره و سه نفره می­باشند و مانند تاب­های کودکان از دو سمت دستگیره به وسیله زنجیر به چهارچوب مخصوص خود متصل می­شود.

اما صندلی آویز مانند سبد بسیار محکمی است که این سبد به شکل تخم مرغ طراحی شده و به وسیله زنجیر از قسمت بالای سبد به پایه خود متصل می­شود . طراحی صندلی آویز اغلب به صورت تک نفره می­باشد و علاوه بر باغ و ویلا در محیط منزل نیز می­توان از آن استفاده کرد . آویز و اتصال این نوع صندلی از یک نقطه مرکزی و بالای صندلی می­باشد.

طراحی صندلی هاموک مانند ننو و گهواره­های سنتی می­باشد . این نوع صندلی نیز برای استفاده در طبیعت ، باغ ، ویلا و فضای آزاد مناسب می­باشد. بعضی از انواع آن پایه ثابت ندارند و مانند ننو باید دو طرف آن را به درخت یا وسله ای ثابت متصل کرد اما برخی مدل­های آن خود دارای پایه­های ثابت هستند که هاموک از دو طرف به آن متصل می­شود.

ویژگی‌های یک تاب باغی خوب

  • جنس خوب بدنه متناسب با شرایط آب و هوایی باغ یا ویلا

  • اندازه و ابعاد مناسب با توجه به مکان قرارگیری تاب

  • ایمنی بالا و اتصالات محکم

  • رنگ متناسب با محیط و دکوراسیون محل قرارگیری

  • مقاومت در برابر عوامل محیطی از جمله رطوبت ، تابش خورشید ، باران ، بادهای شدید

  • راحتی محل نشیمن

  • اندازه و ظرفیت تاب متناسب با نیاز

  • راحتی نظافت و شست و شوی تاب

  • داشتن کوسن و تشک با پارچه­های ضد آب و نانو

  • داشتن تحمل وزن بالا

  • زیبایی ظاهری خوب

  • داشتن سایبان

  • قیمت مناسب

 

 خرید تاب باغی:

برای خرید تاب باغی میتوانید به فروشگاههای اینترنتی معتبر مراجعه کرده و نسبت به خرید این محصول اقدام کنید از فروشگاههای فروش تاب ویلایی میتوان به دیجیکلا،ترب،ویلاسازه و سوبیا اشاره کرد.

امتیاز بدهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو