بخاری فضای باز چه نوع بخاری است؟

منبع: نوداد

55

1401/7/5

18:26


لذت بودن در خارج از منزل توسط همه قدردانی می شود. با این حال روزهای سرد زمستان می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

ما در این مقاله شمارا برای خریدبخاری فضای باز راهنمایی خواهیم کرد.اگر می خواهید در آن روزهای سرد مدتی با کیفیت در بیرون بگذرانید، یا شاید بخواهید از مهمانان در فضای باز پذیرایی کنید، به یک بخاری در فضای باز نیاز دارید. این بخاری ها گرما و راحتی را به فضاهای سرگرم کننده در فضای باز می افزایند و می توانند به طور مثبت به محیط کمک کنند. ما در این مقاله به جزئیات بخاری در فضای باز می پردازیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

بخاری


بخاری در فضای باز چیست؟

بخاری های فضای باز، همان طور که از نام آن پیدا است، انواع خاصی از بخاری ها می باشند که برای تأمین گرمایش در فضای باز مناسب هستند. این بخاری‌ها معمولاً به دلیل سرعت دفع گرما در فضای باز، نسبت به بخاری‌های داخلی، سنگین‌تر هستند. آن ها می توانند با انواع مختلف سوخت کار کنند و با استفاده از روش های گرمایش منحصر به فرد، بسته به نوع بخاری مورد استفاده، منطقه را گرم کنند.

مزایای بخاری فضای باز

بیرون شما را گرم نگه می‌دارد

دلیل استفاده مردم از بخاری‌های فضای باز گرم نگه داشتن خود است و بخاری های فضای باز دقیقاً این کار را انجام می دهند. اما تفاوت بین بخاری های داخلی و خارجی در این است که بخاری های بیرونی با در نظر گرفتن محیط بیرون طراحی می شوند. این بدان معنی است که آن ها می توانند با وجود قرار گرفتن در هوای آزاد، گرمایش فضای باز را برای شما فراهم کنند.

بخاری


قابل حمل است

برخی از بخاری های فضای باز دارای قابلیت قابل حمل بودن هستند. برخی از مدل‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که می‌توانید آن‌ها را با خود حمل کنید. حتی مدل‌های بزرگ‌تر را می‌توان با یک وانت از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

 آن ها لزوماً نیازی به نصب در یک منطقه خاص ندارند، بنابراین می توانید آن ها را به هر جایی که می خواهید منتقل کنید. برخی از بخاری های فضای باز دارای چرخ هایی هستند که می توان آن ها را به پایه بخاری متصل کرد. همچنین به شما امکان می دهد به راحتی آن ها را جابه‌جا کنید.

از جمله سایتهای معتبر برای خرید بخاری فضای باز میتوان به سایت ترب،ویلاسازه ،سوبیا و دیجیکالا اشاره کرد.

ویلا سازه


برخی بدون برق کار می‌کنند

یکی از بهترین مزایای بخاری های فضای باز این است که بسیاری از آن ها برای کار بدون برق طراحی شده اند. برای گرم نگه داشتن خود با بخاری فضای باز می توانید از سوخت یا گاز استفاده کنید. این بخاری به ویژه در مکان هایی که برق وجود ندارد مفید است. همچنین بخاری های فضای باز دارای یک محفظه اختصاصی برای نگهداری مخزن پروپان هستند که به شما امکان می دهد هر زمان و هر مکان آن ها را راه اندازی کنید.

نکاتی که هنگام خرید بخاری در فضای باز باید در نظر بگیرید

شکل

بخاری‌های فضای باز به شکل های شگفت انگیزی متنوع هستند. اولاً، شما طرح های بزرگ و تقریباً یکپارچه دارید که کاملاً بلند هستند. این بخاری‌های بزرگ برای استفاده در فضای باز عالی هستند زیرا سطح وسیعی را می‌پوشانند، اگرچه می‌توانند مانع شوند و فضای زیادی را اشغال کنند.

پس، بخاری‌های کم کلیدتری دارید، که برخی حتی خود را به عنوان لامپ نشان می‌دهند. این شکل به شما این امکان را می دهد که بخاری ها را در مناطق محتاطانه تری قرار دهید که شما یا مهمانان شما انتظار آن را ندارید.

 نقطه ضعف این کار این است که بخاری فضای باز نمی تواند به اندازه طرح های بزرگ تر منطقه را پوشش دهد. طرحی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

منبع انرژی

در نهایت، منبع سوختی وجود دارد که باید نگران آن باشید. همان طور که در بخش های قبل ذکر شد، بسیاری از بخاری های فضای باز بدون نیاز به برق کار می کنند. اگرچه همیشه این طور نیست. با این حال، در صورت تمایل می توانید یک بخاری برقی فضای باز نیز خریداری کنید.

 این لزوماً چیز بدی نیست، زیرا اصلاً نیازی به سوخت‌گیری در بخاری‌های برقی ندارید. برخی از بخاری های برقی با باتری نیز عرضه می شوند و در صورت قطع برق می توانید آن ها را به باتری های خارجی وصل کنید.

علاوه بر این، یکی از مزایای بخاری برقی فضای بیرون این است که وقتی گاز طبیعی مخزن تمام می شود، نیازی به رفتن به فروشگاه برای تهیه مخزن پروپان جدید ندارید.

هزینه کارکرد بخاری فضای بیرون چقدر است؟

مقدار برق مصرفی بخاری پاسیو با وات (قدرت) آن اندازه‌گیری می شود. بنابراین یک بخاری فضای بیرون 1000 وات (یا 1 کیلووات) در هر ساعتی که کار می کند، 1 کیلو وات برق مصرف می کند. بنابراین، یک بخاری مادون قرمز 2000 وات (2 کیلووات) هزینه کارکرد کمی در ساعت دارد.

 برای بخاری‌های فضای باز با تنظیمات حرارتی متفاوت، میزان مصرف می‌تواند کمتر از وات اعلام‌شده باشد. با این حال، در حالی که مصرف انرژی تمام بخاری های فضای باز برابر با توان (وات) آن ها خواهد بود.

تفاوت های زیادی در راندمان و کارایی بخاری های فضای باز با ساخت های مختلف وجود دارد. هر کیلووات برق مصرفی باید به درستی و کارآمد به گرمای مؤثر مادون قرمز تبدیل شود. در غیر این صورت مقداری از آن برای گرم کردن هوا هدر می‌رود. زیرا به سادگی در جو بالا می‌رود و ناپدید می‌شود.

آیا بخاری فضای باز برای محیط زیست مضر هستند؟

وقتی با برق تمیز و تجدید پذیر تغذیه می‌شود، ما معتقدیم که بخاری‌های فضای باز ما راهی پایدار برای لذت بردن از زمان در فضای باز با دود مضر، آلودگی هوا یا انتشار دی‌اکسید کربن را فراهم می‌کنند.

اکثر اجزای بخاری فضای باز فلزی هستند و درصد بسیار بالایی (حدود 95 درصد) در پایان عمر قابل بازیافت هستند. آن ها به گونه ای طراحی شده اند که دوام داشته باشند و هیچ ماده شیمیایی مضری در فرآیند تولید یا بخاری استفاده نمی شود.

چگونه بخاری فضای باز را کنترل کنم؟

بسیاری از بخاری‌های مادون قرمز دارای گزینه‌های کنترل از راه دور می باشند و دارای کلیدهای روشن/ خاموش روی بخاری هستند. گزینه های کنترل جایگزین در دسترس است.

آیا برای بخاری فضای باز خود به پوشش نیاز دارم؟

پاسخ مستقیم این است، نه. همه بخاری های فضای باز دارای رتبه IP هستند که دقیقه نشان می دهد که چقدر در برابر آب و هوا و نفوذ آب مقاوم هستند. بخاری های فضای باز دارای رتبه IP به خوبی IP65 هستند و هیچ‌کدام با رتبه پایین‌تر از IP44 نیستند.

 این بدان معنی است که تمام بخاری های فضای باز را می توان در تمام طول سال بدون نیاز به پوشش یا محافظت اضافی در برابر آب و هوا در فضای باز گذاشت.

منبع ویلاسازه



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو