پرستار انگلیسی 7 نوزاد را به قتل رساند

منبع: ساعد نیوز

3

1402/5/28

14:27


ساعد نیوز: «لوسی لتبی»، پرستار بیمارستانی در شمال غرب انگلیس برای کشتن هفت نوزاد و اقدام به قتل شش نوزاد دیگر مجرم شناخته شده است و به این ترتیب او بدترین بچه‌کش زنجیره‌ای تاریخ معاصر در انگلیس است.

پرستار انگلیسی 7 نوزاد را به قتل رساند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایسنا، این قتل‌ها ظرف یک سال و بین ژوئن 2015 تا ژوئن 2016 و در بیمارستان «کونتس چستر»، محل کار این قاتل زنجیره‌ای رخ داده‌اند.

به جز اتهام‌هایی که او برایشان مجرم شناخته شد، هیات منصفه این زن را درباره دو مورد دیگر قتل، بی‌گناه دانست و درباره شش اتهام دیگر اقدام به قتل هم به نتیجه نرسید.

قرار است پلیس، پرونده‌های 4000 کودکی را که طی دوران فعالیت این زن در بیمارستان‌های محل کار او پذیرش شده بودند، بررسی کند.

لوسی لتبی که در بخش نوزادان بیمارستان شاغل بود، عامدانه به نوزدان هوا تزریق کرد، به زور شیر به آنها خوراند و دو نوزاد را هم با تزریق انسولین مسموم کرد.

محاکمه این زن از اکتبر سال گذشته میلادی (2022) آغاز شد و طی آن دادستانی او را به عنوان فردی «محاسبه‌گر و فریبکار» و فرصت‌طلب معرفی کرد که با سرزنش و شماتت همکاران دیگرش نقش خود در «حملات قاتلانه‌اش» را پنهان می‌کرد.

با این حال وکلای مدافع مجرم ادعا می‌کنند: او قربانی سیستمی شده که موقع شکست دنبال مقصر می‌گردد.

آنها مدعش شدند که مرگ نوزادان نتیجه مجموعه‌ای از کاستی‌ها در واحد محل کار این پرستار بوده است.

پیش از ژوئن 2015 در هر سال کمتر از سه مرگ نوزادان در بیمارستان محل کار لوسی لتبی رخ می‌داد اما تنها در ماه ژوئن آن سال سه نوزاد جان باختند. اتفاقی که انتظارش نمی‌رفت اما به دلیل آنکه دلیل مشترکی در مرگ‌ها نبود، شکی برانگیخته نشد.

با این وجود مرگ نامعمول نوزادان ادامه پیدا کرده است.

یکی از پزشک‌های ارشد در بیمارستان کونتس چستر به بی‌بی‌سی گفت: مدیران بیمارستان در بررسی ادعاهای اولیه که علیه لوسی لتبی مطرح شد، کوتاهی کردند.

به گفته او، همچنین با وجود گذشت چند ماه از اینکه به مدیران هشدار داده شد که این پرستار ممکن است در مرگ کودکان مقصر باشد، مدیران بیمارستان در خبر کردن پلیس تاخیر داشتند.

به گفته دکتر «استیون بریری»، همین کوتاهی باعث شد که لوسی لتبی دستکم به پنج نوزاد دیگر حمله کند و دو نفر از آن‌ها را بکشد.

او گفت: احساسش این بود که مدیران دنبال «ساختن روایتی» بودند که بتوانند با اتکا به آن از مراجعه به پلیس خودداری کنند.

او گفت: اگر می‌خواهید اسم این کار را بگذارید لاپوشانی، این لاپوشانی بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو