نگاهی به گزارش پایداری 2023 شرکت سامسونگ

منبع: فوت و فن

2

1402/5/28

18:40


استراتژی زیست محیطی سامسونگ در مسیر رشد و توسعه  سامسونگ الکترونیکس در قالب گزارش پایداری 2023 آمارها و عملکردهای سال گذشته خود را در زمینه حفظ محیط زیست و توسعه پایدار منتشر کرد.

نگاهی به گزارش پایداری 2023 شرکت سامسونگ

استراتژی زیست محیطی سامسونگ در مسیر رشد و توسعه

سامسونگ الکترونیکس در قالب گزارش پایداری 2023 آمارها و عملکردهای سال گذشته خود را در زمینه حفظ محیط زیست و توسعه پایدار منتشر کرد.

براساس این گزارش، شرکت سامسونگ در سال 2022 میلادی توانسته رشد قابل توجه‌ای در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، بازیافت، استفاده مجدد از آب و…. به ثبت برساند.

پایداری برای زمین

سامسونگ در سپتامبر سال 2022 از استراتژی جدید زیست‌محیطی خود رونمایی کرد. طبق این نقشه‌راه سامسونگ برای به صفر رساندن انتشار کربن در تولید محصولات، استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر و سرمایه‌گذاری و پژوهش در فناوری‌های جدید برای توسعه محصولات با انرژی کارآمد، افزایش استفاده مجدد از آب و توسعه فناوری جذب کربن تلاش می‌کند. به صفر رساندن کربن در همه فعالیت‌های بخش محصولات (تا سال 2030) و بخش نیمه‌هادی‌ها (تا سال 2050) اصلی‌ترین هدف این برنامه به شمار می‌رود.

این استراتژی همچنین تلاش‌ها برای کمک به اقدامات زیست محیطی و اقتصاد چرخشی را شامل می‌شود که نمود فیزیکی آن را در عرضه جدیدترین محصولات شرکت و بسته‌بندی‌های محصولات می‌توان مشاهده کرد.

در سال 2022 سامسونگ برنامه طراحی شده خود را برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ویتنام، هند و برزیل تکمیل کرد. این امر در راستای هدف شرکت برای رفتن به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در بخش تجربه محصول و تمام سایت‌های عملیاتی خارج از کره ‌جنوبی تا سال 2027 صورت گرفت. سامسونگ در سال 2022 به RE100 پیوست که ابتکاری جهانی در تلاش برای به 100 درصد رساندن انرژی‌های تجدیدپذیر است. به عنوان بخشی از این تعهد، این شرکت قصد دارد نیازهای برق تمام بازارهای بین‌المللی را که در خارج از کره فعالیت می‌کند، در طی پنج سال با انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند.

علاوه بر این، مقدار رزین بازیافتی مورد استفاده در قطعات پلاستیکی نیز افزایش یافته است. طبق آمار اعلام شده در سال 2022 میزان استفاده از رزین بازیافتی به بیش از 98 هزار تن رسیده که در مقایسه با سال گذشته آن، رشد قابل توجه 200 درصدی را نشان می‌دهد. سامسونگ قصد دارد تا سال 2050 میزان استفاده از این مواد را در قطعات پلاستیکی به صد درصد برساند.

بخش راهکار محصول سامسونگ در سال 2022 با تاسیس سیستم‌های کاتالیزوری احیاکننده (RCS) زیرساخت‌های خود را گسترش داد تا گازهای فرآیندی را به طور موثرتری تصفیه کند و انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) را کاهش دهد. عملکرد سامسونگ در این بخش رشدی نزدیک به 60 درصد را نشان می‌دهد.

به حداکثر رساندن میزان بهره‌وری منابع آبی، یکی از نقاط مهم استراتژی زیست محیطی جدید سامسونگ را شامل می‌شود. براین اساس سامسونگ قصد دارد استفاده مجدد از آب را با بهبود سیستم تصفیه خود توسعه دهد و تا سال 2030، میزانی برابر با آب مصرفی خود را از طریق پروژه‌های احیای آب مانند بهبود کیفیت و احیای آب‌‎های جاری، جبران کند. این موضوع در مدت اخیر به یکی از نقاط عطف خود نزدیک شده است. در اوایل سال جاری میلادی کارخانه هواسونگ (Hwaseong Campus) سامسونگ در کره‌جنوبی که در زمینه تولید محصولات پیشرفته نیمه‌هادی این شرکت فعالیت می‌کند، موفق به دریافت بالاترین رتبه گواهینامه AWS شد. AWS یا ائتلاف برای مدیریت آب یک چهارچوب جهانی برای نظارت و مدیریت مصرف آب است. سامسونگ نخستین شرکتی به شمار می‌رود که موفق شده مجموعه‌ای از گواهی‌های جهانی را برای توانایی‌های خود در زمینه مدیریت مصارف آبی دریافت کند و همچنین برای اولین بار یک شرکت کره‌ای موفق به دریافت سطح پلاتینیوم این گواهی به عنوان بالاترین سطح آن شد.

در سال 2022 استفاده مجدد از آب در زیرمجموعه‌های شرکت سامسونگ با 29 درصد افزایش نسبت به سال گذشته آن به بیش از 116 میلیون تن رسید.

سامسونگ در فوریه 2023 وب‌سایت حوزه پایداری خود را راه‌اندازی کرد که یک پلتفرم جامع برای ارائه اطلاعات دقیقی در مورد فعالیت‌های مرتبط با توسعه پایدار این شرکت است. این وب‌سایت طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله استراتژی و اهداف، تلاش‌های در حال انجام و پیشرفت‌های صورت گرفته، محصولات سازگار با محیط‌زیست، سیاست‌ها، داده‌های کمی عملکرد، اخبار و رویدادهای برجسته و همچنین تقدیرنامه‌ها و جوایز را پوشش می‌دهد تا کاربران بتوانند از این طریق اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند.

شما می‌توانید متن کامل گزارش پایداری 2023 شرکت سامسونگ الکترونیکس را از این لینک بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو