آموزش خرید و فروش اتریوم (ETH) در ایران

منبع: پلازا

3

1402/5/29

13:57


آموزش خرید و فروش اتریوم (ETH) در ایران

اتریوم را باید یکی از جذاب‌ ترین کوین‌های موجود در بازار کریپتوکارنسی دانست که به دلیل کاربردهای بسیار زیاد و همچنین پیش بینی افزایش قیمت مناسب آن مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. اما به دلیل مشکلات و موارد بسیاری که فعالان حوزه کریپتوکارنسی در ایران با آن مواجه هستند، همه با نحوه خرید و فروش این ارز دیجیتال آشنا نیستند. بررسی و مطالعه مطالب آموزش خرید و فروش اتریوم باعث خواهد شد تا بتوانید خرید این کوین را به بهترین شکل و با کمترین خطر ممکن انجام دهید. این مطلب به آموزش خرید و فروش اتریوم اختصاص دارد. برای آشنایی با روش انجام این کار تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش خرید و فروش اتریوم و روش‌های متفاوت انجام این کار

باید بدانید که روش‌های متفاوتی برای خرید و فروش اتریوم وجود دارند. افراد باید با توجه به امکانات در دسترس، سادگی روش برای آن‌ها و بسیاری موارد دیگر از شیوه مناسب استفاده کنند. این روش‌ها عبارتند از:

1- خرید اتریوم از صرافی‌های خارجی

یک از راه‌های خرید اتریوم ، خرید از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی است. این کوین محبوب و جذاب تقریباً در تمام صرافی‌های معتبر دنیا لیست شده است و افراد می‌توانند با داشتن حساب در این صرافی‌ها اقدام به خرید اتریوم کنند. البته باید بدانید که قیمت اتریوم و سایر کوین‌ها در این صرافی‌ها به دلار اعلام شده است. شما با مشاهده قیمت اتریوم به دلار می‌توانید با یک محاسبه ساده قیمت اتریوم به تومان را محاسبه کنید و سپس نسبت به خرید آن اقدام نمایید. برای خرید اتریوم با استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی شما به موارد زیر نیاز دارید.

  • داشتن حساب در یکی از صرافی‌های معتبر
  • داشتن میزان لازم تتر
  • داشتن یک ولت مناسب و معتبر

آموزش خرید و فروش اتریوم در صرافی‌های خارجی

باید بدانید که تنها ساختن حساب کاربری در برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال بین المللی مانند بایننس کافی نیست و لازم است که در این صرافی‌ها کار احراز هویت را انجام دهید که این یکی از بزرگ ترین مشکلات ایرانیان برای فعالیت در این صرافی‌ها محسوب می‌شود. اما در صورتی که این مرحله را پشت سر بگذارید، تنها لازم است که تترهای خود را به صرافی مد نظر خود انتقال دهید، در بخش خرید و فروش کوین اتریوم را پیدا و انتخاب کنید.

خرید اتریوم در صرافی های خارجی

گزینه خرید را با مشخص کردن قیمت مد نظر خود فعال کنید و در صورتی که فروشنده ای در آن قیمت وجود داشته باشد، صرافی به طور خودکار اتریوم را برای شما می‌خرد. پس از آن با پرداخت کارمزد باید آن را به ولت خود انتقال دهید. استفاده از این روش یک ویژگی مثبت بسیار مهم دارد و آن خرید اتریوم ارزان است. زیرا گاهی قیمت اتریوم قرار است کاهش پیدا کند. در این مواقع شما می‌توانید برای قیمت مشخصی سفارش بگذارید تا در صورت رسیدن قیمت ارز اتریوم به عدد مد نظر، کار خرید این ارز دیجیتال انجام شود. همچنین بد نیست بدانید که در این صرافی‌ها می‌توانید در بخش فیوچرز کار ترید اتریوم را نیز انجام دهید.

2- خرید ارز دیجیتال اتریوم از صرافی‌‌های ایرانی

روش دیگری که باید در آموزش خرید و فروش اتریوم برای ایرانیان به آن بپردازیم، استفاده از صرافی‌های معتبر داخلی است. ارز دیجیتال اتریوم در بسیاری از صرافی‌های ایرانی نیز مانند صرافی‌های خارجی لیست شده است و شما می‌توانید آن را به سادگی خریداری کنید.

از مهم ترین نکاتی که در هنگام استفاده از این روش باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب صرافی معتبر و مناسب است. هر چه صرافی معتبرتر باشد شما امکان خرید اتریوم با کمترین کارمزد و با توجه به نرخ لحظه ای اتریوم را خواهید داشت. برای استفاده از خدمات صرافی‌های ایرانی برای خرید اتریوم به موارد زیر نیاز خواهید داشت.

  • ایجاد حساب کاربری در صرافی معتبر
  • انجام مراحل احراز هویت
  • داشتن حساب بانکی و کارت عابر بانک با قابلیت پرداخت اینترنتی
  • داشتن کیف پول ارز دیجیتال معتبر

آموزش خرید و فروش اتریوم با استفاده از صرافی‌های داخلی

شاید اکنون در ذهن شما این سؤال وجود داشته باشد که چگونه اتریوم بخریم؟ همانطور که اشاره کردیم، اولین گام برای خرید و فروش اتریوم با استفاده از امکانات و خدمات صرافی‌های داخلی، انتخاب صرافی فروش ارز دیجیتال اتریوم و سایر کوین‌ها و توکن‌های معتبر، ایجاد حساب کاربری در آن و انجام مراحل احراز هویت است. پس از آن با توجه به مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌توانید این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که نحوه خرید اتریوم در بسیاری از صرافی‌های ایرانی بسیار مشابه یکدیگر است و تقریباً با استفاده مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانید از بیشتر آن‌ها کار خرید و فروش اتریوم را انجام دهید.

خرید و فروش اتریوم در صرافی های داخلی

  1. با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد سایت صرافی ارز دیجیتال مورد نظر شوید.
  2. وارد بخش خرید و فروش شوید.
  3. در میان کوین‌ها و توکن‌های موجود، اتریوم را که با نماد (ETH) مشخص شده، انتخاب کنید.
  4. در این زمان شما قیمت اتریوم به ریال را مشاهده خواهید کرد. باید بدانید که برای مشخص کردن قیمت خرید اتریوم امروز، قیمت خرید و فروش تتر در قیمت لحظه ای این کوین ضرب می‌شود. پس از آن قیمت خرید اتریوم به ریال شما با مشخص کردن میزان اتریومی که قصد دارید بخرید و استفاده از گزینه ادامه به مرحله بعدی وارد خواهید شد.
  5. در این مرحله باید شبکه و آدرس کیف پول خود را وارد کنید و سپس به مرحله پرداخت بروید.
  6. در نهایت باید با استفاده از کارت بانکی ایرانی خود معادل ریالی قیمت ارز اتریوم مشخص شده را پرداخت کنید.

اکنون کار معامله یا خرید اتریوم به پایان رسیده است. حال باید با توجه به قوانین صرافی و شلوغی شبکه مدتی را منتظر بمانید تا ارز دیجیتال خریداری شده را دریافت کنید. باید بدانید که معامله اتریوم برای فروش در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی نیز به همین شکل است. تنها به جای گزینه خرید، باید گزینه فروش را مشخص کنید و اتریوم‌های خود را به آدرسی که صرافی برای شما مشخص کرده است، واریز کنید. بهترین سایت خرید اتریوم در ایران را باید صرافی اکسکوینو دانست. این صرافی با امنیت بالا و با توجه به قیمت ارز دیجیتال اتریوم به صورت لحظه ای کار خرید و فروش این کوین را انجام می‌دهد.

3- خرید اتریوم از افراد دیگر

روش دیگری که در آموزش خرید و فروش اتریوم در ایران به آن اشاره می‌کنیم؛ خرید اتریوم از افراد دیگر است. اما توجه داشته باشید که این روش امنیت بسیار پایینی دارد و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. اما بهتر است که با آن‌ آشنایی داشته باشید. این روش بسیار ساده است. شما باید با توجه به قیمت تتر و اتریوم، معادل ریالی قیمت اتریوم مد نظر خود را برای فرد واریز کنید و او نیز میزان مشخص شده اتریوم را به حساب کیف پول ارز دیجیتال شما انتقال دهد. اما خرید اتریوم با قیمت بالاتری از قیمت واقعی، مواجه شدن با کلاهبرداران و بسیاری موارد مشابه دیگر را باید از خطرات این روش دانست.

جمع بندی

در این مطلب که به آموزش خرید و فروش اتریوم در ایران اختصاص دارد، سه روش اصلی خرید و فروش این ارز دیجیتال را معرفی کردیم. استفاده از خدمات صرافی‌های ایرانی، خرید اتریوم از صرافی خارجی و خرید اتریوم از افراد دیگر سه روش اصلی خرید و فروش اتریوم در ایران هستند. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی به همراه دارند اما روش خرید اتریوم از افراد را به دلیل وجود خطرات فراوان به هیچ شخصی توصیه نمی‌کنیم. باید بدانید که انجام مراحل احراز هویت در صرافی‌های ایرانی معتبر بسیار ساده است و تنها به اندکی زمان و توجه نیاز دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو