طرز تهیه بسبوسه شیر در خانه (شیرینی خوشمزه عربی)

منبع: آرگا

2

1403/1/17

17:10


اگر می خواهید شیرینی به نرمی کیک و عطری عالی تهیه کنید، بسبوسه با شیر می تواند گزینه ای عالی باشد. این شیرینی عربی با استفاده از شیر خشک تهیه می شود و شما می توانید برای داشتن عطری بهتر از گلاب استفاده کنید.

یکی از محبوب ترین شیرینی های عربی بسبوسه می باشد که این شیرینی بسیار نرم، خوشمزه و بسیار خوش عطر می باشد. این شیرینی را می توان به راحتی به عنوان پیش غذا، میان وعده و یا عصرانه سرو کرد. بسبوسه شیر معمولا با آرد سمولینا، خامه صبحانه و دیگر مواد های اولیه تهیه می شود. طرز تهیه بسبوسه شیر با روش عربی و راحت در این مطلب قرار گرفته شده است.

شیرینی های عربی و ایرانی انواع مختلف و بسیاری از جمله بسبوسه، شیرینی کعک و مافین پسته ای دارد. مافین پسته و دیگر شیرینی های عربی را به راحتی می توان با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب تهیه کرد. همانطور که از اسم بسبوسه شیر مشخص است مانند کیک ها با استفاده از شیر تهیه می شود و شما به دلخواه می توانید این شیرینی خوشمزه را با استفاده از پودر پسته و انواع مغزیجات تهیه کنید.

بسبوسه شیر عربی

مواد لازم

  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • آرد سمولینا ۱ پیمانه
  • شیر خشک ۱ پیمانه
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • شیر عسلی ۱/۳ قوطی
  • بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری

بسبوسه شیر خوشمزه

طرز تهیه بسبوسه شیر به روش عربی

ابتدا برای تهیه این شیرینی خوش طعم باید شیر خشک را در تابه ای بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس شیر خشک را به صورت مداوم تا زمانی که قهوه ای روشن شود هم بزنید زیرا شیر خشک سریع می سوزد. حالا شیر خشک را به همراه آرد سمولینا و بکینگ پودر و شکر در کاسه ای بریزید.

در ادامه خامه را به همراه روغن مایع به کاسه اضافه کنید و در حدی که به خوبی مخلوط شود هم بزنید. حالا باید آب را هم به کاسه اضافه کنید. تمامی مواد را دوباره در حد مخلوط شدن هم بزنید. در کف قالب مورد نظر کاغذ روغنی پهن کنید و مواد تهیه شده را در قالب بریزید.

قالب را در طبقه فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه قسمت گریل فر را روشن کنید تا روی بسبوسه ها خوش رنگ و طلایی شوند. برای اطمینان از اینکه به خوبی پخته خلال دندان چوبی بردارید و در شیرینی فرو کنید اگر چسبید هنوز نپخته است وگرنه آماده است.

طرز تهیه بسبوسه شیر عربی

در آخر به دلخواه می توان شیر عسلی را بر روی شیرینی های خوش طعم خود بریزید و سپس با استفاده از انواع مغزیجات ها بسبوسه را تزئین کنید. در آخر شیرینی ها را به دلخواه برش دهید و به و همراه انواع نوشیدنی های گرم و سرد سرو کنید. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو