طرز تهیه زولبیا با آرد گندم با طعمی فوق العاده در خانه

طرز تهیه زولبیا با آرد گندم با طعمی فوق العاده در خانه


منبع: آرگا

1

1402/11/24

18:03


همانطور که می دانید زولبیا یکی از محبوب ترین نوع شیرینی در ماه رمضان است که اکثر افراد این شیرینی را از بیرون تهیه می کنند. استفاده از چند مواد اولیه در دسترس می توان زولبیا با آرد گندم را در خانه تهیه کرد.

زولبیا یکی از محبوب و خوشمزه ترین شیرینی ها در ماه رمضان می باشد. این شیرینی را افراد معمولا از شیرینی فروشی ها تهیه می کنند و اما می دانستید که با روشی راحت می توانید مقدار زیادی از این شیرینی را به راحتی در خانه تهیه کنید. طرز تهیه زولبیا با آرد گندم و بدون نشاسته با روشی آسان و طعمی دلنشین در این مطلب قرار گرفته شده است.

ویفر شکلاتی، مافین پسته ای و بالشتک عسلی سه نوع دیگر از شیرینی می باشند که دیگر نیاز نیست آن ها را از بیرون خریداری کنید و با دستور تهیه ای راحت می توان در خانه تهیه کرد. زولبیا با آرد گندم نسبت به دیگر زولبیا های موجود دارای کالری کمتری می باشد که برای تهیه شهد آن مواد لازم بیشتری از خود زولبیا نیاز دارد. در مرحله پایانی به دلخواه می توان برای تزئین مقداری پسته خرد شده بر روی زولبیا ریخت.

زولبیا با آرد گندم خانگی

مواد لازم زولبیا

  • آب ۱ پیمانه
  • آرد گندم ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
  • زعفران به مقدار لازم

مواد لازم شهد زولبیا

  • شکر ۲ پیمانه
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • آبلیمو ۱ قاشق مربا خوری
  • آب ۱ و نیم پیمانه
  • روغن به مقدار لازم
  • زعفران به مقدار لازم
  • خلال پسته و یا بادام برای تزئین

زولبیا با آرد گندم و بدون نشاسته

طرز تهیه زولبیا با آرد گندم خانگی خوش طعم

ابتدا برای تهیه زولبیا باید شهد زولبیا را تهیه کرد. برای تهیه شهد زولبیا باید آب و شکر را در قابلمه ای مناسب بریزید. سپس هم بزنید تا شکر در آب حل شود. پس از اینکه شکر در آب حل شد بر روی حرارت ملایم قرار دهید و در حینی که بر روی حرارت است هم نزنید آب و شکر را تا شکرک نبندد.

در ادامه باید صبر کنید تا ترکیب آب و شکر به غلظت مناسب برسد. سپس آبلیمو و گلاب را هم به قابلمه اضافه کرده و صبر کنید تا مجددا بجوشد. در دقیقه آخر زعفران پودر شده را به قابلمه اضافه کرده و کمی هم بزنید و شعله را خاموش کنید. حالا باید به سراغ تهیه زولبیا بروید.

طرز تهیه زولبیا با آرد گندم خانگی

برای تهیه زولبیا آرد و بکینگ پودر را در کاسه ای هم بزنید تا به خوبی مخلوط شود. سپس آب را آرام آرام به کاسه اضافه کنید تا به خوبی مخلوط شده و گلوله نشوند. زعفران دم کرده را به کاسه اضافه کرده و ورز دهید تا مخلوط شود. حالا روی کاسه را با نایلون ببندید و بگذارید تا ۱ ساعت استراحت کند.

پس از گذشت ۱ ساعت نایلون را بردارید و اگر خمیر شل بود مقداری آرد گندم و اگر سفت بود مقداری آب اضافه کنید. قابلمه ای گود و کوچکی را بر روی حرارت قرار دهید و در قابلمه به مقدار زیادی روغن بریزید. حالا باید مواد زولبیا را در جای سس بریزید و سپس به صورت دایره ای در روغن بریزید و سرخ کنید.

زولبیا با آرد گندم خوش طعم

زولبیا در مدت زمان کمی سرخ می شود و باید روی دیگر آن را هم برگردانید تا سرخ شود. پس از اینکه زولبیا را از روغن خارج کردید و کمی روغن آن گرفته شد، آن را به مدت ۳ دقیقه در شهد قرار دهید و پس از آن در ظرف مورد نظر بگذارید و سرو کنید. به دلخواه می توان از پودر پسته و بادام برای تزئین استفاده کرد. نوش جان.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو