طرز تهیه شیرینی تخم مرغی یک گزینه ایده آل برای پذیرایی

منبع: آرگا

2

1402/9/10

18:08


اگر از علاقه مندان به شیرینی های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه شیرینی تخم مرغی خانگی آشنا شوید که طعم عالی دارد.

یکی از انواع شیرینی های خانگی خوشمزه با طعم و مزه فوق العاده شرینی تخم مرغی بوده و شما می توانید در این بخش با طرز تهیه شیرینی تخم مرغی آشنا شوید.

تهیه شیرینی های خانگی پیشنهاد ویژه ای برای کسب و کارهای شما بوده و شما می توانید در این بخش با طرز تهیه شیرینی انجیری و شیرینی گل بنفشه آشنا شوید.

رسپی شیرینی تخم مرغی

مواد اولیه:

  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • پودر قند: ۱/۲ پیمانه سر پر
  • کره: ۱۵۰ گرم
  • جوش شیرین: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • آرد: ۲ پیمانه
  • بکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • وانیل: نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی تخم مرغی:

برای اینکه یک شیرینی با بافت عالی داشته باشید ابتدا باید مواد را در دمای محیط قرار دهید. با استفاده از یک پیمانه شیرینی پزی مواد را اندازه گیری کرده و کنار بگذارید. در این قسمت نیز باید فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. در صورتی که می خواهید این شیرینی را بدون فر تهیه کنید باید تابه ای را روی حرارت ملایم بگذارید تا گرم شود.

دستور شیرینی تخم مرغی

کره نرم شده در دمای محیط را درون ظرف ریخته و مقداری پودر قند پیمانه شده به آن اضافه کنید. با استفاده از همزن برقی نیز باید ۵ دقیقه مواد را ترکیب کرده تا بافتی لطیف و یکدست داشته باشید. بعد از اینکه مواد شما ترکیبی کرمی رنگ داشت، با استفاده از یک لیسک مدام مواد را وسط ظرف جمع کنید.

در این بخش نیز مقداری وانیل را اضافه نمایید. تخم مرغ را نیز اضافه کرده و با استفاده از لیک مواد را ترکیب کرده تا یکدست شود. آرد و جوش شیرینی را به همراه بکینگ پودر ترکیب کرده و درون الک سه مرتبه الک کرده تا بافت ان نرم شود. آرد را در چند مرحله به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شود. توجه کنید که مواد را در یک جهت هم بزنید و مخلوط نمایید.

حالا مواد را با دست خوب ورز داده تا ترکیب شما یکدست تر شود. حالا در این مرحله از طرز تهیه شیرینی تخم مرغی باید سراغ پخت شیرینی ها بروید. بهتر است تا قبل از پخت روی شیرینی را یک نایلون قرار داده تا کمی استرحت کند. در مرحله بعدی نیز خمیر را روی یک سطح پهن کرده و با استفاده از کاتر خمیر را برش دهید.

طرز تهیه شیرینی تخم مرغی

خمیرها را با فاضله درون سینی فر گذاشته و درون فر به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا به خوبی طلایی شود. شما می توانید این خمیرها را درون تابه و روی حرارت نیز درست کنید. درون تابه را مقداری روغن بمالید و بعد خمیرها را درون آن بگذارید. این شیرینی هم ساده است و هم اینکه طعم فوق العاده ای دارد.

شما می توانید این شیرینی را برای مدت طولانی نگهداری کنید. این شیرینی را می توانید در کنار چای و قهوه نیز میل کنید. این شیرینی برای پذیرایی در مهمانی ها نیز عالی بوده و شما می توانید برای ایام عید و مهمانی های خود نیز این شیرینی خانگی را داشته باشید. در صورت دلخواه می توانید از مقداری شکلات بن ماری شده برای روی این شیرینی ها نیز استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو