طرز تهیه شیرینی پسته ای با طعم ایده آل

منبع: آرگا

1

1402/12/1

18:07


اگر از علاقه مندان به شیرینی های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه شیرینی پسته ای ویژه آشنا شوید. این شیرینی طعم فوق العاده ای دارد.

یکی از قدیمی ترین و بهترین شیرینی های خانگی، طرز تهیه شیرینی پسته ای بوده که در این بخش با طرز تهیه آن آشنا می شوید. این شیرینی خانگی طعم فوق العاده ای دارد.

برای تهیه انواعی از شیرینی های خانگی می توانید در این بخش همراه ما باشید. شما علاقه مندان می توانید با طرز تهیه شیرینی گل رز و لوز زعفرانی خانگی خوشمزه با طعم و مزه عالی آشنا شوید.

طرز شیرینی پسته ای

مواد اولیه:

  • پودر قند: ۶۰ گرم
  • روغن مایع: ۶۰ گرم
  • پودر پسته: ۱۰۰ گرم
  • آرد سفید قنادی: ۱۰۰ گرم
  • پودر هل: ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه شیرینی پسته ای:

تهیه انواعی از شیرینی های خانگی خوشمزه را می توانید با ما تجربه کنید. درون یک ظرف پودر پسته را ریخته و مقداری پودر هل به آن اضافه نمایید. کمی پودر قند ریخته و دوباره مواد را ترکیب کرده تا یکدست شود.

مواد لازم شیرینی پسته ای

به مخلوط های خود کمی روغن مایع اضافه کرده و با قاشق مواد را به خوبی هم بزنید. آرد الک شده را در چند مرحله اضافه کرده و مجدد هم بزنید تا کم کم مواد آرد یکدست شود.

آرد را باید مقداری اضافه کنید که یک خمیر یکدست داشته باشید و خمیر شما در ظرف جمع شود. در صورتی که آرد شما جمع نمی شود باید از کمی روغن مایع استفاده کنید.‌ روغن را هم کم کم اضافه کرده تا کمی خمیر جمع شده و بسته شود.

خمیر را آنقدر باید با قاشق هم بزنید تا به خوبی بسته شده و جمع شود. در صورتی که خمیر را بیش از حد هم بزنید، ممکن است خمیر شل شده و به اصطلاح روغن بیاندازید. پسته یکی از مغزهای پر چرب بوده و در این ترکیبات استفاده می شود.

بعد از اینکه یک خمیر لطیف و یکدست دارید، باید آن را قالب بزنید. خمیر را روی یک سطح باز کرده و قالب زده و به ضخامت دلخواه نیز این خمیر را قالب بزنید. حالا نوبت به پخت شیرینی ها رسیده و می توانید آن را درون فر قرار دهید‌.

شیرینی پسته ای ساده

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی پسته ای شیرینی های قالب زده را باید درون ظرف فر گذاشته و بهتر است تا یک کاغذ روغنی زیر آن قرار دهید. شیرینی ها را درون فر ۱۷۹ درجه سانتی گراد قرار داده و بهتر است تا از قبل فر را کمی گرم کنید.

به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر گذاشته و زمان دهید تا شیرینی ها بپزد. بعد از اینکه روی شیرینی ها طلایی شد، حالا می توانید از فر خارج کرده و نوش جان کنید. این شیرینی خوشمزه و ویژه را می توانید به عنوان شیرینی عید نیز در نظر داشته باشید. طعم و عطر این شیرینی فوق العاده بوده و برای کودکان نیز یک شیرینی مقوی محسوب می شود.

برای اینکه پخت این شیرینی لطیف باشد، می توانید از مقداری کره استفاده کنید. یکی از نکات مهم در تهیه این نوع شیرینی ورز دادن است که در صورتی که بیش از حد ورز دهید، موجب شده این شیرینی روغنی شود و در این صورت در زمان قالب زدن شیرینی ها با مشکل مواجه می شوید. بهتر است این شیرینی را در محیطی خنک تهیه کرده تا حجم روغن دهید آن زیاد نشود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو