طرز تهیه بالشتک عسلی خوشمزه و محبوب در خانه

منبع: آرگا

1

1402/9/17

18:02


بالشتک یکی از میان وعده و یا غلات های محبوب در بین مردم است که به راحتی در خانه تهیه می شود. بالشتک در طعم هایی مانند عسلی و ساده تهیه می شود که در این مطلب طرز تهیه بالشتک با عسل قرار دارد.

بالشتک یکی از محبوب ترین خوراکی ها می باشد که معمولا به صورت کاکائویی تهیه می شود. بالشتک انواع مختلفی مانند بالشتک عسلی و ساده دارد که بالشتک عسلی یکی از خوشمزه ترین نوع بالشتک می باشد. می توان گفت این بالشتک با استفاده از تهیه خمیر مخصوص و ساده تهیه شده و پس از تهیه چند دقیقه داخل عسل کمی قرار می گیرد و یا مقداری عسل بر روی بالشتک ریخته می شود. طرز تهیه بالشتک عسلی در این مطلب قرار دارد.

ویفر شکلاتی و کروسان نوتلا دوتا از میان وعده های محبوب در بین مردم هستند که معمولا از بیرون خریداری می شود. با دستور تهیه ای راحت می توان این دو غلات خوشمزه را در خانه تهیه کرد. برای تهیه این دو غلات کافی است تا بر روی لینک درج شده در مطلب کلیک نمایید.  برای تهیه بالشتک عسلی نیاز به مواد اولیه چندان زیادی ندارید و تمام مواد اولیه به راحتی تهیه می شوند و یا در دسترس هستند. به دلخواه می توان از پودر پسته برای تزئین استفاده کرد.

بالشتک عسلی خانگی

مواد لازم

  • آرد ۲ لیوان
  • آب گرم ۱ لیوان
  • کره ۵۰ گرم
  • بکینگ پودر ۲ قاشق مربا خوری
  • نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
  • عسل به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

بالشتک عسلی با طعمی عالی

طرز تهیه بالشتک عسلی با روشی آسان

ابتدا برای تهیه بالشتک عسلی باید در کاسه ای مناسب آرد، بکینگ پودر و نمک را دو بار الک کنید. سپس مقدار کمی روغن جامد و کره به کاسه اضافه کنید و با دست مخلوط نمایید تا به حالت خرده نان در بی آید. سپس آب اضافه کنید تا خمیری نرم به دست بی آید.

در ادامه روی کاسه را بپوشانید و حدود یک ساعت در دمای محیط قرار دهید. پس از گذشت یک ساعت با استفاده از وردنه خمیر را با ضخامت نیم سانتی متر بر روی سطح کار پهن کنید. خمیر را با چاقو به صورت مربع هایی با اندازه کوچک یا متوسط در آورید.

ماهی تابه ای را با روغن بر روی حرارت ملایم بگذارید و صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس بالشتک ها را در روغن سرخ کنید. پس از سرخ کردن بالشتک را در دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافه از بین برود. بالشتک را در ظرف مورد نظر بگذارید.

طرز تهیه بالشتک عسلی خانگی

همانطور که گفته ایم می توان مقداری عسل بر روی بالشتک ریخت و یا بالشتک را در مقدار کمی عسل گذاشت که این به دلخواه است. برای تهیه و مشاهده انواع شیرینی های خوشمزه با روشی راحت و طعمی عالی بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو