طرز تهیه شیرینی گل رز با ظاهر دلربا و طعم عالی

طرز تهیه شیرینی گل رز با ظاهر دلربا و طعم عالی


منبع: آرگا

4

1402/8/30

18:10


اگر می خواهید شیرینی مجلسی و خوشمزه ای را همراه با شربت آن در خانه تهیه کنید، شیرینی گل رز گزینه بسیار خوبی می باشد. این شیرینی دارای ظاهری شیک و مجلسی و طعمی عالی است.

شیرینی انواع مختلف و بسیاری دارد که یکی از آن ها شیرینی گل رز می باشد. این شیرینی دارای ظاهری شیک و مجلسی است که بسیار مناسب برای پذیرایی از مهمان ها و یا جشن های کوچک است. همانطور که از اسم این شیرینی معلوم است ظاهری مانند گل رز دارد. طرز تهیه شیرینی گل رز به صورت مرحله مرحله در این مطلب قرار گرفته شده است.

چیدمیک شیرینی و اسکون نارگیلی دو نوع شیرینی متفاوت با طعمی عالی هستند که برای تهیه این ها با روشی آسان کافی است تا بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید. برای تهیه شیرینی گل رز تقریبا از مواد اولیه ای مانند مواد اولیه کیک استفاده می شود اما چندین چیز متفاوت مانند سرکه سیب دارد. در صورت نیاز به شیرینی های بیشتر می توان مواد اولیه را یک برابر کرد.

شیرینی گل رز مجلسی

مواد لازم

  • کره ۱۰۰ گرم
  • ماست ۱/۴ پیمانه
  • روغن ۱/۲ پیمانه
  • آرد سمولینا ۱/۴ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
  • سرکه سفید ۱ قاشق چای خوری
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
  • آرد سفید قنادی ۲/۵ پیمانه
  • شکر ۱/۵ پیمانه
  • آب ۱/۵ پیمانه
  • آبلیمو ۱ قاشق غذا خوری

شیرینی گل رز خوشمزه

طرز تهیه شیرینی گل رز مجلسی

ابتدا برای تهیه این شیرینی باید شربت آن را تهیه کنید. برای تهیه شربت باید قابلمه ای مناسب بردارید و شکر و آب را در قابلمه بریزید. قابلمه را بر روی حرارت زیاد بگذارید تا به جوش بی آید و شفاف شود. زمانی که آب به جوش آمد حرارت را به مدت ۳ دقیقه کم کنید.

پس از گذشت ۳ دقیقه آبلیمو را به قابلمه اضافه کنید و حرارت را خاموش نمایید. حالا باید به سراغ تهیه شیرینی بروید. برای این منظور کاسه ای مناسب بردارید و تخم مرغ را به همراه وانیل در کاسه بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا تخم مرغ از حالت لختگی در بیاید.

ماست را به کاسه اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. سرکه سیب را به همراه روغن به کاسه اضافه کنید و تا حدی که یک دست شود مخلوط کنید. کره به دمای محیط رسیده را هم به کاسه اضافه کنید و هم بزنید. در کاسه ای دیگر بکینگ پودر و آرد سمولینا را مخلوط کنید.

آرد را به خمیر در طی چند مرحله به کاسه دیگر اضافه کنید و در حین اضافه کردن خمیر را ورز دهید. در ادامه باید آرد سفید را اضافه کنید و دقت داشته باشید که مقدار مشخصی آرد برای این شیرینی نیست و باید در حدی به صورت چشمی بریزید تا خمیر جمع شود.

طرز تهیه شیرینی گل رز مجلسی

آرد را الک کنید و کم کم به کاسه بی افزایید. خمیر را با استفاده از لیسک هم بزنید تا به خوبی باهم مخلوط شوند. پس از چند دقیقه خمیر را با دست ورز دهید تا دارای خمیری نرم شوید که به دست نمیچسبد. حواستان باشد آرد بیش از حد زیاد نریزید تا خمیر خراب نشود.

برای شکل دادن به خمیر باید خمیر را در بین دو کاغذ روغنی به کمک وردنه پهن کنید. دقت داشته باشید که ضخامت خمیر نباید بیشتر از نیم سانتی متر باشد. خمیر را به صورت چندین دایره با کاتر و یا لیوان در بی آورید. حالا ۵ تا از خمیر های گرد شده را بردارید.

پنج عدد خمیر گرد شده را به صورتی که هر دایره روی نیم دایره ی دایره قبلی قرار بگیرد، قرار دهید تا یک صف متشکل از ۵ عدد خمیر گرد به دست بی آید. حالا خمیر را از یک طرف رول کنید تا به صورت گل در بی آید. تمامی خمیر ها را این گونه ادامه دهید تا چندین گل تشکیل شود.

بر روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و شیرینی های گل رز را به صورت راسته بگذارید. فر را بر روی دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. پس از گرم شدن شیرینی ها را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید. پس از ۳۰ دقیقه شیرینی ها را از فر خارج کنید.

روش تهیه شیرینی گل رز

شربت را بر روی آن بریزید و بعد از ۲۰ دقیقه که شربت به خوبی به خرد شیرینی رفت می توان سرو کرد. اگر می خواهید روش تهیه انواع شیرینی های متنوع و خوشمزه را با طرز تهیه ای راحت مشاهده کنید کافی است بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو