بهترین زمان تهرانگردی

منبع: فوت و فن

4

1402/5/30

08:35


اگرچه شهر تهران را به‌عنوان پایتخت ایران، شهری شلوغ و پر از ترافیک میدانیم، اما این شهر در روزهای خاصی از سال، بسیار دیدنی و لذت‌بخش است. کافی است این روزها را پیدا کنید و بعد از اطلاع از اماکن دیدنی آن مانند برج میلاد یا کاخ گلستان، یک روز را برای وقت‌گذرانی در تهران سپری کنید.

بهترین زمان تهرانگردی

اگرچه شهر تهران را به‌عنوان پایتخت ایران، شهری شلوغ و پر از ترافیک میدانیم، اما این شهر در روزهای خاصی از سال، بسیار دیدنی و لذت‌بخش است. کافی است این روزها را پیدا کنید و بعد از اطلاع از اماکن دیدنی آن مانند برج میلاد یا کاخ گلستان، یک روز را برای وقت‌گذرانی در تهران سپری کنید. خواهید دید که گردش یک‌روزه در بازار تهران و سایر نقاط دیدنی آن، چقدر جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود. در ادامه بهترین زمان تهرانگردی و بهترین اماکن دیدنی این شهر شلوغ و پرحاشیه را باهم مرور می‌کنیم.

تهران در بهار؛ دیدنی‌تر از همیشه

تفاوتی نمی‌کند که کدام شهر را برای گردش در بهار انتخاب کنید، به‌هرحال فصل بهار به‌صورت معجزه‌آسایی تمام شهرها، دشت‌ها و حتی بیابان‌ها را زیباتر می‌کند و این موضوع درباره شهر تهران نیز کاملا صدق می‌کند. بنابراین اگر برای سال نو تصمیم ندارید که به شهرهای دیگر سفر کنید، از تهرانی خلوت، با هوای تمیز و بدون ترافیک‌های سرسام‌آور لذت ببرید.

در روزهای نوروز و بهار، شهر تهران خلوت‌تر از همیشه خواهد بود. علاوه بر آن به دلیل اینکه افراد زیادی برای دیدار اقوام و خانواده یا دیدن اماکن دیدنی و گردشگری به شهرهای دیگر می‌روند، آلودگی هوا نیز به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. بنابراین به‌خوبی خواهید دید که شهر نفسی تازه کرده و می‌توانید در این هوای تازه، از دیدنی‌های خاص این شهر تصویربرداری کنید و در کنار خانواده خاطرات خوشی ثبت نمایید. در ادامه نیز برخی از اماکن دیدنی شهر تهران را باهم مرور می‌کنیم.

بازارگردی کنید

یکی از جاذبه‌های پرزرق‌وبرق پایتخت، بازار تهران است که تقریبا در تمام روزهای سال فعال هستند. البته برخی از حجره‌ها و مغازه‌هایی که در بازار تهران وجود دارند، در روز جمعه کار نمی‌کنند. اما هنوز هم مغازه‌هایی هستند که در روزهای تعطیل نوروزی، فعال باشند. بنابراین می‌توانید در خلوتی بازار تهران ، کمی گردش گنید و وسایل موردنیاز خانه را تهیه نمایید. در آخر نیز شاید بد نباشد که در ساعت ظهر، به یک رستوران سنتی در همان اطراف بروید و بازار گردی بهاری خود را تکمیل کنید.

کاخ گلستان؛ راهی برای ورود به تاریخ

کاخ گلستان با بنای جذاب و تاریخی خود، بناهای متعددی را در دل خود جای داده که در ادوار مختلف ساخته شدند. همچنین هرکدام از این بناها، داستانی در پشت خود دارند و تحولات تاریخی، سیاسی و اجتماعی هر دوره را به نمایش می‌گذارند. در این اثر تاریخی زیبا می‌توانید از بخش‌های مختلفی مانند کاخ شمس‌العماره، ایوان تخت مرمر، تالار سفره‌خانه، تالار سلام، تالار آینه، خلوت کریم‌خانی، تالار برلیان، عمارت بادگیر، تالار الماس و کاخ ابیض دیدن کنید. همچنین این مجموعه هنری و تاریخی شامل بخش‌های دیگری مانند کتاب‌خانه نسخ خطی، مرکز اسناد تصویری، اسناد خطی، کتابخانه چاپی، امور فرهنگی، واحد کودک و نوجوان و واحد دفتر حقوقی است. علاوه بر آن در اطراف این کاخ، امکان دیدنی دیگری مانند بازار تهران خیابان ناصرخسرو،، قهوه‌خانه حاج علی درویش، سبزه‌میدان، سرای روشن، کوچه مروی و دارالفنون جای گرفته است. بنابراین اگر یک روز را برای دیدن کاخ گلستان در نظر بگیرید، احتمالا تا عصر در این مکان و اطراف آن خواهید بود و هنوز جاهای دیدنی زیادی از دید شما مخفی مانده است.

برج میلاد؛ آمیزه‌ای از هنر و معماری

برج میلاد تهران

تا زمانی که برج میلاد ساخته نشده بود، شاید برج آزادی را به‌عنوان سازه‌ای تاریخی، هنری و بلند شناخته می‌شد. اما بعد از ساخته شدن و افتتاح برج میلاد، این سازه تبدیل به سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مخابراتی جهان شد. البته در حال حاضر مجموعه برج میلاد تهران کاربری‌های گسترده‌ دیگری در حوزه‌های مختلفی مانند مخابرات، هواشناسی و گردشگری دارد. همچنین جالب است بدانید که در عکس‌ها و تصاویری که از تهران ثبت می‌شود، برج میلاد به‌عنوان المان و نماد تهران شناخته می‌شود.

این برج مخابراتی ابتدا در سال 1372 پایه‌گذاری شد؛ اما ساخت آن چندین سال به طول انجامید و حتی در برخی از سال‌ها نیز متوقف شد. اما بالاخره در سال 1376 کار ساخت آن به‌صورت رسمی آغاز شد و طی چندید سال ساخته شد. این برج 1693 پله دارد و حتی رقابت‌ها و مسابقاتی نیز در مسیر پله‌های آن اجرا شده است. همچنین بالا رفتن از تمام پله‌های این برج حدود 11 دقیقه زمان می‌برد و افراد زیادی تلاش کردند که به روش‌های مختلف مانند روپایی زدن به‌صورت همزمان، از این پله‌ها عبور کنند و رکورد زنی داشته باشند.

برج میلاد از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و در این میان، سکوی بازدید برج با اقبال بیشتری از طرف گردشگران روبرو شده است. این بخش در ارتفاع ۲۸۰ متری و به وسعت ۳۰۰۰ مترمربع گرداگرد طبقه هفتم برج، قرار دارد. علاوه بر آن، دوربین‌هایی در این فضا وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نقاط مختلف شهر را رصد کنید. همین موضوع به‌ظاهر ساده نیز، جذابیت این فضا را بیشتر می‌کند.

برج میلاد جای خوبی برای یک گردش یک‌روزه در شهر تهران محسوب می‌شود و بعد از حضور در سکوی بازدید می‌توانید به طبقه هنرمندان بروید. در این فضا نیز آثار دستی گوناگون در معرض دید گردشگران قرار دارد و ماکت‌های زیبا و جالبی از برج‌های مخابراتی جهان نصب شده است.

سایر نقاط دیدنی تهران

پل طبیعت تهران

اگر جزء دوستداران موزه و آثار تاریخی و باستانی هستید، حتما از موزه‌های تهران دیدن کنید. همچنین برای یک گردش عصرگاهی، می‌توانید پل طبیعت را انتخاب کنید تا در کنار پیاده‌روی، از هوای تازه بهاری و خلوتی این مسیر لذت ببرید.

شهر تهران در شب‌ها و روزهای نوروز و بهار واقعا زیبا است. می‌توانید یک روز تعطیل به دریاچه خلیج‌فارس بروید یا اینکه زمانی را در کنار خانواده در پارک‌های قدیمی تهران بگذرانید. به‌هرحال اینجا تهران است که نوروز بهترین زمان برای دیدن زیبایی‌ها، هوای تازه و خیابان‌های خلوت آن است. از این زمان لذت ببرید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو