احضار سفارت سوئد و دانمارک به وزارت خارجه

منبع: سیمرغ

4

1402/5/30

10:21


احضار سفارت سوئد و دانمارک به وزارت خارجه

احضار سفارت سوئد و دانمارک به وزارت خارجه در پی ادامه توهین به ساحت مقدس و نورانی قرآن کریم در این کشورها

در جریان این احضار معاون اداره کل حقوق بشر وزارت امور خارجه ضمن محکومیت شدید تداوم اقدامات گستاخانه و شنیع توهین به قرآن کریم در این دو کشور اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران مسئولیت کامل و عواقب جدی اهانت به ساحت قرآن کریم را متوجه دولت‌های سوئد و دانمارک می‌داند.

در این دیدار ضمن اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پشتیبانی از جنایتکاران و هتاکان به قرآن کریم به منزله گرفتن آرایش جنگی در برابر دنیای اسلام است، نسبت به تکرار این اقدامات توطئه آمیز و خطرآفرین هشدار داده شد.

معاون اداره کل حقوق بشر با بیان اینکه آزادی بیان با انجام تکالیف و مسئولیت‌های خاص همراه است، از نمایندگان سوئد و دانمارک خواست تا به تعهدات بین المللی بر اساس مواد ۱۹ و ۲۰ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی پای‌بند باشند.

طی این احضار، با اشاره به قطعنامه‌های مصوب اجلاس ۵۳ شورای حقوق بشر و همچنین هجدهمین نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی تصریح شد، برغم موضع صریح و عزم جدی آزاداندیشان جهان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، دولت هایی مانند سوئد و دانمارک در پایبندی به این مصوبات منفعل بوده و متاسفانه با عدم به نمایش گذاشتن عزم و اراده جدی در مقابله با نفرت پراکنی و اسلام هراسی، همچنان از هتاکان حمایت می‌کنند.

کارداران سوئد و دانمارک ضمن یادآوری مواضع کشورشان در محکومیت هرگونه اهانت به قرآن کریم، اظهار داشتند که دولت‌های سوئد و دانمارک با انجام تغییرات در قوانین داخلی خود مصمم هستند از بروز اینگونه اقدامات جلوگیری کنند. آنها همچنین تصریح کردند که مراتب را با فوریت به پایتخت‌های خود منعکس خواهند کرد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو