گوشی روسی R-FON با سیستم‌عامل بومی ROSA OS به زودی معرفی می‌شود [+ویدیو]

گوشی روسی R-FON با سیستم‌عامل بومی ROSA OS به زودی معرفی می‌شود [+ویدیو]


منبع: تکراتو

3

1402/5/30

17:02


گوشی روسی R-FON با سیستم‌عامل اختصاصی گوشی‌های هوشمند این کشور به‌نام “ROSA OS” به‌زودی رونمایی خواهد شد. این گوشی از چیپ مدیاتک جهت توان پردازشی خود بهره می‌برد.

گوشی روسی R-FON با سیستم‌عامل بومی ROSA OS به زودی معرفی می‌شود [+ویدیو]

گوشی روسی R-FON با سیستم‌عامل اختصاصی گوشی‌های هوشمند این کشور به‌نام “ROSA OS” به‌زودی رونمایی خواهد شد. این گوشی از چیپ مدیاتک جهت توان پردازشی خود بهره می‌برد.

کانال تلگرامی APPSIM به تازگی تصویری از گوشی روسی R-FON را آپلود کرده است که نشان می‌دهد قلب تپنده R-FON را پردازنده مدیاتک Helio G99 تشکیل داده و به سیستم‌عامل موبایل بومی این کشور (ROSA OS) مجهز شده است. البته این کانال پیش‌تر ویدئویی از آنباکسینگ این گوشی را نیز آپلود کرده بود. لازم به ذکر است که R-FON امکان نصب برنامه‌های اندروید را نیز داراست.

بیشتر بخوانید: تصاحب بازار گوشی روسیه توسط برندهای چینی ؛ پیامد تحریم شرکت‌های آمریکایی

گوشی روسی R-FON با پشتیبانی از اندروید به زودی رونمایی می‌شود

تصاویر گوشی روسی R-FON فاش شده است. این تلفن هوشمند در سال آینده میلادی با یک سیستم‌عامل بومی مبتنی بر لینوکس به نام ROSA OS رونمایی خواهد شد. این سیستم‌عامل ظاهری شبیه به اندروید داشته و با اپ‌های APK سازگار خواهد بود. ادعا می‌‌شود که R-FON به تراشه ۶ نانومتری ۸ هسته‌ای مدیاتک هلیو جی ۹۹ مجهز می‌شود.

این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP2 بهره می‌برد. CPU مدیاتک Helio G99 حداکثر دارای فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز است. این تراشه در بنچمارک Geekbench 6، موفق به کسب امتیازهای ۷۱۷ و ۱۹۴۰، به ترتیب در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، شده است. عملکرد این تراشه مدیاتک، با اسنپدراگون 730G قابل مقایسه است‌.

گوشی روسی نشان داده شده در تصویر، دارای ۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. متاسفانه منبع این گزارش، اشاره‌ای به نوع حافظه داخلی این تلفن هوشمند نمی‌کند. سه لنز دوربین در قاب پشتی R-FON دیده می‌شود. چینش دوربین‌های این دستگاه کاملاً شبیه به Vivo V25e است.

این گوشی ویوو نیز از تراشه مدیاتک Helio G99 بهره می‌برد. ادعا شده است R-FON دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. سنسور اثر انگشت این تلفن هوشمند بر روی دکمه پاور و در سمت راست فریم مشاهده می‌شود.

اسلات سیم‌کارت نیز در سمت چپ فریم تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های این تلفن هوشمند روسی می‌توان به برخورداری از باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، درگاه USB type-C و NFC اشاره کرد.

ویدئو آنباکس گوشی روسی R-FON

ویدئو آنباکس R-FON نیز توسط کانال APPSIM به اشتراک گذاشته شده است. این ویدئو نشان می‌دهد که جعبه تلفن هوشمند مذکور دارای یک قاب محافظ شفاف، شارژر، کابل USB type-C و یک هندزفری با جک ۳.۵ میلی متری است. متاسفانه این ویدئو، هیچ یک از ویژگی‌های سیستم‌عامل نصب شده بر روی R-FON را نشان نمی‌دهد.

این گوشی در روسیه توسط Rutek JSC ساخته می‌شود که لپ تاپ و سایر لوازم الکترونیکی را نیز تولید می‌کند. طبیعتاً برخی از قطعات مورد نیاز برای ساخت این لوازم الکترونیکی (مانند تراشه) وارد می‌شود.

انتظار می‌رود که سیستم‌عامل بومی ROSA OS تا پایان سال جاری میلادی در دسترس مشتریان شرکتی و دولتی قرار گیرد. این سیستم‌عامل در سال ۲۰۲۴ نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گوشی روسی R-FON چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: ترنجی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو