بیوگرافی آیدا ماهیانی ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی آیدا ماهیانی ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

5

1402/5/31

11:21


بیوگرافی آیدا ماهیانی ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

آیدا ماهیانی از بازیگران جوان و خوش‌چهره‌ سینمای ایران است که برای نخستین بار سال 1395 در فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا به کارگردانی عبدالرضا کاهانی وارد حرفه بازیگری شد. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا به بیوگرافی آیدا ماهیانی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این بازیگر بپردازیم.

آیدا ماهیانی از بازیگران خوش قریحه کشور ایران محسوب می‌شود که تا کنون در حوزه سینما و تلویزیون نقش آفرینی داشته است. از کارهای شاخص این بازیگر که در شهرت وی نقش بسزایی داشت می‌توان به سریال خاتون کاری از تینا پاکروان در نقش زنی لهستانی به نام باربارا کوالسکا اشاره کرد. چنانچه تمایل دارید تا با بیوگرافی آیدا ماهیانی و زندگی خصوصی این بازیگر بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله در پلازا با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی آیدا ماهیانی

  • نام و نام خانوادگی: آیدا ماهیانی
  • تاریخ تولد: 11 اردیبهشت 1370
  • محل تولد: آلمان
  • پیشه: بازیگر و مدل
  • سال‌های فعالیت در حرفه بازیگری: 1395 تا کنون
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • پیج اینستاگرام آیدا ماهیانی: @aida_mahiani

زندگی خصوصی آیدا ماهیانی

در این بخش از مقاله بیوگرافی آیدا ماهیانی با زندگی شخصی او همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم.

زندگی خصوصی آیدا ماهیانی

آیدا ماهیانی در یازدهمین روز از ماه اردیبهشت سال 1370 در فصل سرسبز بهار در آلمان به دنیا آمد. خانواده آیدا در آلمان ساکن هستند و با عبدالرضا کاهانی کارگردان سینما رفت و آمد خانوادگی دارند. آیدا در حال حاضر مجرد است و تا کنون ازدواج نکرده است.

زندگی شغلی آیدا ماهیانی

اولین حضور آیدا در حرفه بازیگری با فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا استارت خورد. او در ادامه به عنوان بازیگر برای آثار سینمایی چون جوجه تیغی و قصر شیرین به ایفای نقش پرداخت. آیدا ماهیانی در سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان در نقش یک زن لهستانی جلوی دوربین ظاهر شد که در شهرت این بازیگر نقش بسزایی داشت. در ادامه زندگی نامه آیدا ماهیانی از وب‌سایت پلازا با عکسی از وی کنار مهناز افشار و طناز طباطبایی در فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا، به معرفی کارنامه هنری این بازیگر در حوزه سینما می‌پردازیم.

زندگی شغلی آیدا ماهیانی

فیلم های آیدا ماهیانی

آیدا در حوزه سینما نخستین کار بازیگری را با فیلم عبدالرضا کاهانی شروع کرد. وی در ادامه در سال 1397 با نقشی کوتاه در فیلم قصر شیرین به کارگردانی رضا میرکریمی جلوی دوربین حاضر شد. در این اثر سینمایی علاوه بر آیدا ماهیانی بازیگرانی چون حامد بهداد، ژیلا شاهی، یونا تدین و نیوشا علیپور به نقش‌آفرینی پرداختند.

آیدا ماهیانی در سال 1399 برای نقشی در فیلم جوجه تیغی به کارگردانی مستانه مهاجر انتخاب شد. این اثر سینمایی در سال 1400 مجوز اکران گرفت، که در آن علاوه بر آیدا بازیگرانی مانند حامد کمیلی، پانته‌آ پناهی ها، نازنین بیاتی، آناهیتا درگاهی، هادی کاظمی، هومن برق نورد، نگار فروزنده، امید روحانی، مهراب قاسم خانی و پژمان بازغی حضور داشتند.

از جدیدترین آثار این بازیگر در حوزه سینما می‌توان به فیلم کت چرمی کاری از حسین میرزامحمدی محصول سال 1401 اشاره کرد. در این اثر سینمایی بازیگرانی نظیر جواد عزتی، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، عباس جمشیدی‌فر، مائده طهماسبی، سارا حاتمی، رؤیا تیموریان، سیامک احصایی و صابر ابر به ایفای نقش پرداختند.

فیلم های آیدا ماهیانی

سالنام فیلمکارگردان
1395ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تیناعبدالرضا کاهانی
1397قصر شیرینرضا میرکریمی
1399جوجه تیغیمستانه مهاجر
1401کت چرمیحسین میرزامحمدی

در مورد تئاترهای آیدا ماهیانی باید اذعان نماییم که این بازیگر تا کنون در عرصه نمایش هیچ فعالیتی نداشته است. در ادامه این مقاله با عکسی از این بازیگر در پشت صحنه فیلم خانم یایا کنار حمید فرخ‌نژاد و رضا عطاران به معرفی سریال های آیدا ماهیانی در شبکه نمایش خانگی می‌پردازیم.

بیوگرافی آیدا ماهیانی

آیدا ماهیانی در شبکه نمایش خانگی

این بازیگر جوان در حوزه شبکه نمایش خانگی با ایفای نقش زنی لهستانی به نام باربارا کوالسکا در سریال خاتون به شهرت رسید. این مجموعه تلویزیونی محصول سال 1400 در ژانر عاشقانه و تاریخی به کارگردانی تینا پاکروان است. در سریال خاتون علاوه بر آیدا بازیگرانی چون اشکان خطیبی، بابک حمیدیان، نگار جواهریان، غزل شاکری، مهتاب ثروتی، رضا بهبودی، شبنم مقدمی، بهناز جعفری، پانته‌آ پناهی‌ها، پیام دهکردی، مهران غفوریان، بابک کریمی، بانیپال شومون، شاهرخ فروتنیان، رؤیا نونهالی، محمدرضا شریفی‌نیا، ستاره پسیانی، سروش صحت و مهران مدیری به ایفای نقش پرداختند.

آیدا ماهیانی در شبکه نمایش خانگی

سالنام سریالکارگردان
1400خاتونتینا پاکروان
1402مادرخواندهامیر پور کیان

بیوگرافی آیدا ماهیانی

شایعات و حواشی آیدا ماهیانی

از داغ‌ترین اخبار درباره این بازیگر می‌توان به عکس‌های مدلینگ وی در صفحه شخصی اینستاگرامش اشاره کرد که برایش حواشی زیادی را من‌جمله ممنوع التصویری کوتاه مدت به دنبال داشت. اولین حضور او در فیلم ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا کنار بازیگران مطرحی چون مهناز افشار و طناز طباطبایی رقم خورد. اما متأسفانه سابقه فعالیت این بازیگر جوان در حرفه مدلینگ باعث شد تا این اثر مدتی توقیف شود و مجوز اکران دریافت نکند. این فیلم بارها قاچاق شد و به صورت غیرقانونی در اختیار مردم قرار گرفت.

در ادامه مقاله با عکسی از آیدا ماهیانی به حقایق پنهان در زندگی این بازیگر جوان می‌پردازیم.

شایعات حواشی آیدا ماهیانی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو