بیوگرافی سامیه لک ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

بیوگرافی سامیه لک ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی


منبع: پلازا

1

1402/10/24

11:23


بیوگرافی سامیه لک ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

سامیه لک از بازیگران سینما و تلویزیون کشورمان است که با ایفای نقش در مجموعه مرگ تدریجی یک رؤیا کاری فریدون جیرانی به شهرت رسید. در این مقاله از پلازا قصد داریم تا به بیوگرافی سامیه لک بپردازیم.

سامیه لک فعالیت هنری خود در حوزه سینما را با فیلم نیل تجربه و نمود و پس از آن در آثاری چون زیرنظر، ناک‌اوت و غریب حضور یافت. لک در مجموعه نمایشی پرطرفدار آقازاده کاری از بهرنگ توفیقی نقش سحر را برعهده داشت که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. چنانچه مایلید تا با ابعاد پنهان در زندگی سامیه لک و همچنین کارنامه هنری این بازیگر بیشتر آشنا شوید، در ادامه مقاله پیش‌رو با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی سامیه لک

  • نام و نام خانوادگی: سامیه لک (Samiyeh Lak)
  • تاریخ تولد: 9 خرداد 1359
  • محل تولد: تهران
  • پیشه: بازیگر سینما و تلویزیون
  • شروع فعالیت هنری: سال 86-1385 با ایفای نقش مارال عظیمی در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا کاری از فریدون جیرانی
  • تحصیلات: کارشناسی رشته مهندسی معماری ساختمان از دانشگاه کشور دبی
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • همسر سامیه لک: اطلاعات دقیقی درباره همسر این بازیگر در دسترس نیست.
  • تعداد فرزند: ندارد
  • صفحه اینستاگرام سامیه لک: samiyehlak

زندگی خصوصی سامیه لک

در این بخش از بیوگرافی سامیه لک با زندگی شخصی از زمان تولد تا روابط کاری‌ و خانوادگی این بازیگر مستعد همراه شما مخاطبان محترم سایت پلازا هستیم‌.

از کودکی تا جوانی

زندگی خصوصی سامیه لک

خانم لک در نهمین روز از ماه خرداد سال 1359 و در اواخر فصل زیبای بهار این سال در تهران به دنیا آمد. وی در یک خانواده 4 نفره بزرگ شد و یک خواهر کوچکتر از خوش دارد که سامیه درواقع فرزند اول خانواده است. همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، سامیه لک تحصیلات آکادمیک خود را در مقطع کارشناسی کارشناسی رشته مهندسی معماری ساختمان از دانشگاه کشور دبی به اتمام رساند.

سامیه لک در ادیل دهه 80 ازدواج کرد و به همسرش در کشور دبی ساکن شدند سپس به ایران برگشتند و سامیه فعالیت بازیگری خود را آغاز نمود. همان‌طور که عنوان شد اطلاعات چندانی از همسر سامیه لک در فضای اینترنت وجود ندارد. این زوج تاکنون، حداقل هنگام نگارش این مقاله هیچ فرزندی ندارند.

زندگی شغلی سامیه لک

سامیه لک فعالیت هنری خود در حرفه بازیگری را سال 1385 با نقش مارال عظیمی در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا به کارگردانی فریدون جیرانی آغاز نمود. این سریال پس از پخش بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت که در شهرت سامیه لک نقش بسزایی داشت. از دیگر بازیگران مجموعه تلویزیونی مرگ تدریجی یک رؤیا می توان به دانیال حکیمی، ستاره اسکندری، پولاد کیمیایی، مهسا کرامتی، فریده سپاه‌منصور، مائده طهماسبی، پوراندخت مهیمن، هایده حائری، آشا محرابی، زنده‌یاد ناصر طهماسب، کیانوش گرامی، مرحوم محمود بنفشه‌خواه، احمد ساعتچیان و هوشنگ توکلی اشاره کرد.

زندگی شغلی سامیه لک

سامیه در سال 1387 برای سریال آواز در باران به نویسندگی و کاگردانی مرحوم دکتر صدرالدین شجره به ایفای نقش پرداخت. وی در سال 1388 با نقش زیبا کاویانی برای سریال خانه بی‌پرنده جلوی دروبین کاظم معصومی قرار گرفت. داستان این مجوعه تلویزیونی از گم شدن یک دختر ۳ ساله در مقطع جنگ ایران و عراق آغاز می‌شود که پس از سی سال پیدا شدن این دختر خانواده عباس مودت دستخوش دگرگونی می‌شود. در سریال خانه بی‌پرنده علاو بر سامیه بازیگرانی چون سعید نیک‌پور، آهو خردمند، محمد حاتمی، شهروز ابراهیمی، مرحوم کاظم افرندنیا، فریدون محرابی، اسماعیل خلج، روناک یونسی، سوگل طهماسبی، صدرالدین حجازی، مرحوم اکبر قدمی، محمد ابهری و جعفر دهقان حضور داشتند.

بیوگرافی سامیه لک

سامیه لک در حوزه سینما فعالیت هنری خود را از سال 1397 با فیلم نیل آغاز نمود و پس از آن در چندین اثر سینمایی به ایفای نقش پرداخت.

سریال های سامیه لک

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد سامیه با سریال مرگ تدریجی یک رؤیا بازی در قاب تلویزیون را تجربه نمود. از کارهای آخر این بازیگر در رسانه تلویزیون می‌توان به سریال ترور خاموش محصول سال 1398 اشاره کرد. سامیه در این مجموعه تلویزیونی با نقش الهه کنار بازیگرانی چون سعید راد، پرویز فلاحی‌پور، پریوش نظریه، ستاره اسکندری، جلال فاطمی، امیرمحمد زند، ابوالفضل همراه، شایسته ایرانی، سپیده خداوردی، صفا آقاجانی، نازنین فراهانی، رؤیا میرعلمی، علیرضا جلالی‌تبار و مریم بوبانی به نقش‌آفرینی پرداخت.

سریال های سامیه لک

سالنام سریالکارگرداننقششبکه پخش
1385-1386مرگ تدریجی یک رؤیافریدون جیرانیمارال عظیمیشبکه دو
1387آواز در بارانمرحوم دکتر صدرالدین شجرهشبکه چهار
1388-89خانه بی پرندهکاظم معصومیزیبا کاویانیشبکه تهران
1396آنامجواد افشارآینازشبکه سه
1398ترور خاموشاحمد معظمیالههشبکه یک

فیلم های سامیه لک

سامیه لک فعالیت در حوزه سینما را با فیلم نیل  در سال 1397 آغاز کرد و پس از آن با نقش مینا در اثر سینمایی زیرنظر کاری از مجید صالحی حضور یافت. فیلم طنز زیر نظر هرچند که در جذب مخاطب موفق نبود اما در آن بازیگرانی چون رضا عطاران، امیر جعفری، مهران احمدی، آزاده صمدی، سروش جمشیدی، ریما رامین فر (صدا)، امیر نوری، سیاوش چراغی پور، علیرضا استادی، عباس جمشیدی فر، سیاوش مفیدی، سید علی صالحی حضور داشتند.

سامیه در سال 1401 با نقش همسر شهید محمد بروجردی برای فیلم غریب مقابل دوربین محمدحسین لطیفی قرار گرفت. در این اثر سینمایی بازیگرانی چون بابک حمیدیان، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، مرحوم حسام محمودی، رستم ایران نژاد، فرهاد قائمیان و مهران احمدی به ایفای نقش پرداختند. این اثر سینمایی برای نخستین‌بار در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست پنج سیمرغ بلورین را در این دورهٔ جشنواره آن آن خود نماید.

فیلم های سامیه لک

در ادامه مقاله بیوگرافی سامیه لک به بررسی کارنامه هنری این بازیگر در حوزه سینما می‌پردازیم.

سالنام فیلمکارگرداننقش
1397نیل
1397زیرنظرمجید صالحیمینا
1398ناک‌اوتفرناز امینی
1401غریبمحمدحسین لطیفیهمسر شهید محمد بروجردی

درباره تئاترهای سامیه لک باید اذعان نماییم که این بازیگر تا کنون در خوزه نمایش هیچ فعالیتی نداشته است. وی طی مصحبه‌ای با یکی از رسانه‌های معتبر اذعان نمود که: جرات ندارم که تئاتر بازی کنم.

سامیه لک در شبکه نمایش خانگی

سامیه در حوزه نمایش خانگی هم در چندین اثر حضور یافت. نخستین تجربه بازی در شبکه نمایش خانگی برای این بازیگر با سریال قلب یخی در سال‌های 1389 تا 1390 به کارگردانی محمدحسین لطیفی رقم خورد. سامیه لک در این مجموعه نمایشی پرمخاطب نقش بهار ارژن را برعهده داشت که در دو فصل آن حضور یافت. سریال قلب یخی یکی از آثار پرمخاطب در زمان خود محسوب می‌شود که در آن بازیگران زیادی به ایفای نقش پرداختند.

در ادامه با عکسی از سامیه لک کنار امین حیایی برای سریال قلب یخی به بررسی کارنامه هنری این بازیگر در حوزه نمایش خانگی می‌پردازیم.

سامیه لک در شبکه نمایش خانگی

سالنام مجموعه نمایسیکارگرداننقش
1389-1390قلب یخیمحمدحسین لطیفیبهار ارژن
1399آقازادهبهرنگ توفیقیسحر
1400جزیرهسیروس مقدمشکیبا

در مورد جوایز و افتخارات سامیه لک باید اذعان نماییم که این بازیگر تا کنون موفق به دریافت جایزه‌ای نشده که نکته مذکور چیز از ارزش‌های هنری وی کم نمی‌کند.

با عکسی از سامیه در سریال جزیره کاری از سیروس مقدم این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

بیوگرافی سامیه لک

شایعات و حواشی سامیه لک

به‌ طور کلی امروزه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست مواجه می‌شوند، که بازیگری چون سامیه لک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سامیه لک و پیوستن به شبکه جم

از داغ‌ترین حواشی درباره این بازیگر می‌توان به مجارای مهاجرت دائمی او و پیوستن به شبکه جم اشاره کرد، که خیلی زود کذب بودن خبر مشخص شد.

مهاجرت سامیه لک

مهاجرت سامیه لک

همچنین خبری مبنی بر اینکه سامیه لک به آمریکا مهاجرت کرده‌،است در خبرگزاری‌های کشور منتشر شد و مادر سامیه لک در این باره چنین اذعان کرد: دخترم به خاطر فضای باندبازی و دسته‌بندی در سینما ترجیح داد بازیگر نماند و به اروپا رفت.

چندی بعد سامیه در شبکه اجتماعی خود طی انتشار متنی خبر مهاجرتش و همچنین حرف‌های مادرش را تکذیب نمود و چنین نوشت:

عزیزانم امروز خبرى دیدم مبنى بر اینکه من علاوه بر مهاجرت از ایران تصمیم گرفتم به دلایلى از دنیاى بازیگرى خداحافظى کنم. اما من ضمن تکذیب این خبر اعلام میکنم که همیشه ایرانم را دوست دارم و به کشورم، حرفه‌ام و شما مهربانان وفادار خواهم ماند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو