آیا قرص خواب مضر است؟ (عوارض قرص خواب)

منبع: مینویسم

7

1402/5/31

12:14


در این مقاله می خوانید که مصرف قرص خواب چه ضررهایی ممکن است برای بدن داشته باشد و چه زمانی بهتر است آن را مصرف کنیم تا خطر جدی تری نداشته باشد.

آیا قرص خواب مضر است؟ (عوارض قرص خواب)

در بعضی از شرایط ممکن است به دلیل استرس و یا مشکلات زیادی که برایمان ایجاده شده است نتوانیم راحت بخوابیم و یا اصلا خوابمان نبرد. در این مواقع شاید خوردن قرص خواب بهترین راه حل باشد. اما آیا مصرف قرص خواب مضر است و برای بدن خطرناک می باشد. در ادامه مطلب به بررسی مضرات قرص خواب می پردازیم.

مصرف قرص خواب چه ضرری دارد؟

مصرف بیش از حد از قرص خواب مضر می باشد و مشکلاتی را ممکن است برای افراد ایجاد کند. همچنین برای آنها عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد اما این را بدانید که اگر یکبار قرص خواب مصرف کرده اید و این عوارض را مشاده کردید نگران نباشید و به هیچ عنوان دوباره از قرص خواب استفاده نکنید. مصرف قرص خواب در حالت کلی بدون ضرر نمی باشد و در بلند مدت برای بدن ضرر دارد. عوارض و مضرات قرص خواب شامل:

  • تاری دید
  • توهم
  • نفخ معده و یبوست
  • حالت تهوع و اسهال
  • سر درد
  • فراموشی
  • تغییر در اشتها

چه زمانی مصرف قرص خواب برای بدن مضر می باشد؟

کسانی که داروهای خاص مصرف می کنند و یا دچار بیماری های زمینه ای و یا خطرناکی هستند به هیچ عنوان از قرص خواب استفاده نکنند زیرا ممکن است به جای اینکه خواب شما را بیشتر کند سبب به وجود آمدن مشکلات غیر قابل جبرانی برای شما شود. همچنین زمانی مصرف قرص خواب برای بدن مضر می باشد که هر شب و پشت سر هم قرص خواب بخورید. در این زمان ممکن است دچار تشنج و یا گیجی حواس شوید و به مغز شما آسیب برساند.

سخن آخر

اگر قصد استفاده از قرص خواب را دارید بهتر حتما با یه پزشک مشورت کنید و خودسرانه این کار را انجام ندهید. و یا اگر دچار فشار خون و یا مشکلات قلبی، کلیوی هستید به هیچ عنوان سعی نکنید از قرص خواب استفاده کنید زیرا سیستم ایمنی بدن شما ضعیف می باشد و ممکن است به دارو واکنش منفی نشان بدهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو