قیمت مرغ امروز اولین روز شهریور | افزایش قیمت مرغ امروز تایید شد؟؟

3

1402/6/1

11:50


قیمت مرغ امروز اولین روز شهریور | افزایش قیمت مرغ امروز تایید شد؟؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

درحالی که آخرین قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۷۳ هزار تومان است اما در میادین میوه و تره بار این محصول با قیمت ۷۵ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می رسد که مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی نیست. در حالی که قیمت مرغ در بازار رو به کاهش است و از قیمت‌های هفته قبل خود عبور کرده است قیمت این محصول در میادین میوه و تره بار بالاتر از نرخ مصوب خود به فروش می رسد.

آخرین قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ 73 هزار تومان است اما در نرخ نامه میادین میوه و تره بار 75900 تومان درج شده است که حدود سه هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب خود است.

قیمت مرغ

بر اساس پیگیری هایی که از وزارت جهاد کشاورزی به عمل آمده اعلام شد که آخرین نرخ مصوب مرغ همان 73 هزار تومان بوده و فروش بالاتر از این رقم غیرقانونی است.

به این نکته نیز اشاره شده که مرغداران در دیداری با سرپرست وقت قبلی وزارت جهاد کشاورزی توافقی برای افزایش تا 7 درصدی قیمت مرغ در صورت تغییر قیمت و نوسان در بازار نهاده داشت که در حال حاضر این توافق مورد پذیرش نیست زیرا هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی نیازمند مصوبه ستاد تنظیم بازار است.

بنابر این گزارش مشاهدات میدانی جدید نشان می دهد که مرغ در تهران در محدوده ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان به فروش می رسد هرچند هنوز قیمت این محصول در برخی مرغ فروشی ها بالاتر است.

مرغ در هفته های قبل با افزایش قیمت بی‌سابقه مواجه بود به طوری که از ۱۰۰ هزار تومان نیز عبور کرده بود.

آخرین خبر از قیمت مرغ و تخم مرغ امروز 

نوع مرغ

قیمت(تومان)

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۱۱۵,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۱۲۸,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۱۱۹,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۱۳۷,۵۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۱۴۵,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۱۲۸,۰۰۰

بال کبابی ساده - بدون نوک بال

۸۹,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۷۹,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۹۲,۰۰۰

فیله مرغ

۱۷۵,۰۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۵۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۷۰,۰۰۰

جوجه چینی

-

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۱۶۹,۰۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده

-

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

-

مرغ کنتاکی

-

دل مرغ پاک کرده

۲۹,۰۰۰

جگر مرغ

۱۹,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۱۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۱۵,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۸۹,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۱۲۵,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته بندی کیسه ای (پوشش کیسه نایلونی)

-

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۷۹,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی

-

تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی بسته بندی

۴۵,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۲۰ عددی بسته بندی

۵۹,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۹ عددی بسته بندی

۳۳,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۶ عددی بسته بندی

۲۵,۹۰۰

وی تصریح کرد: در تیرماه سال جاری نیز 131 میلیون و 293 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و برای تولید در اختیار واحدهای مرغ گوشتی قرار گرفت.

صدیق‌پور گفت: پیش‌بینی می‌شود که تولید جوجه یک‌روزه در مردادماه نیز در مقایسه با ماه قبل، 3 تا 4 میلیون قطعه افزایش یابد.

وی اظهار داشت: میزان تولید جوجه یک‌روزه در اسفندماه به 90 میلیون قطعه کاهش یافته بود که اکنون تولید افزایش یافته است.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه ادامه داد: اثرات افزایش تولید جوجه یک‌روزه و جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کشور، از هفته آینده مشخص می‌شود و شاهد افزایش تولید و عرضه مرغ در کشور خواهیم بود.

صدیق‌پور گفت: با برنامه‌ریزی که در توزیع مرغ در کشور صورت می‌گیرد امیدارویم که قیمت مرغ در هفته آینده به قیمت‌های مصوب نزدیک و کمبود تولید رفع شود.

قطعه‌بندی مرغ برای گران‌فروشی در بازار

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز وضعیت تولید مرغ در کشور مناسب است اما در بازار مرغ‌های تولیدی به صورت قطعه‌بندی شده یا کامل با قیمت‌های بالا و خارج از نرخ مصوب به فروش می‌رسد.

صدیق‌پور گفت: در 7 ماه سال گذشته بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها، قیمت جوجه یک‌روزه به حدی کاهش یافت که تولیدکنندگان جوجه، هر قطعه را با 10 هزار تومان ضرر به فروش رساندند؛ در نتیجه برخی گله‌های تولید را حذف کردند یا گله‌ها را در لک بردند و در نهایت تولید مرغ کم شد.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه ادامه داد: قیمت مصوب هر عدد جوجه یک‌روزه حدود 17 هزار تومان است اما در سال گذشته هر قطعه تا 3 هزار تومان نیز پایین آمد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز این جوجه یک‌روزه با قیمت‌های متفاوتی در کشور به فروش می‌رسد؛ به طوری که هر قطعه 5 هزار تومان تا 17 هزار تومان قیمت دارد. با توجه به فراوانی دوباره تولید جوجه یک‌روزه امیدواریم با تدابیر دولت اتفاق سال گذشته روی ندهد.

بنابر این گزارش، درحالی که نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ 73 هزار تومان است گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که این محصول به قیمت 95 تا 100 هزار تومان به فروش می‌رسد اما در تمام مرغ‌فروشی‌ها، مرغ برای عرضه وجود دارد.

در هفته‌های گذشته که میزان عرضه مرغ به بازار کمتر بود، این محصول به صورت قطعه‌بندی شده و با نرخ‌های دلخواه به وفور در بازار به فروش می‌رسید.

آخرین خبر از قیمت گوشت امروز 

نام محصول

قیمت واحد کیلوگرم (تومان)

راسته با استخوان گوسفندی

۳۴۰,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۴۲۰,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۳۷۵,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۳۸۰,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۲۹۰,۰۰۰

گردن گوسفندی

۲۹۰,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۹۵,۰۰۰

گردن گوساله

۱۹۰,۰۰۰

قلم گوساله

۱۲۵,۰۰۰

سردست گوسفندی

۳۹۰,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۳۸۰.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۲۸۰.۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۳۶۵.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۳۹۰,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۴۱۵,۰۰۰

صدردادرس با بیان اینکه مشکلی در تامین گوشت مورد نیاز نداریم، گفت: بعد از اصلاح نظام یارانه، قیمت تمام شده تولید افزایش یافت به طوریکه در حد توان اقتصادی مردم نبود، بنابراین لاید راهکارهایی برای حل مشکل اقتصادی مردم بکارگرفته شود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک واردات گوشت را از راهکارهای موقت تنظیم بازار اعلام کرد و گفت: در شرایط کنونی واردات تنها برنامه است که با این روش تولید و امنیت پایدار غذایی را از دست خواهیم داد. از این رو دولت نباید تنها متکی به واردات باشد.

او ادامه داد: دولت باید زیرساخت های لازم برای تولید در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ایجاد کند تا افزایش بهره وری تولید در کنار توان اقتصادی مردم اتفاق بیفتد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو