10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی از نگاه سایت فیگار

10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

8

1402/6/1

23:59


در این نوشتار 10 اجرای بهتر دراماتیک از بازیگران کمدی را به شما معرفی خواهیم کرد. در کنار ما باشید تا با 10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی آشنا شوید.

10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی از نگاه سایت فیگار

در این نوشتار 10 اجرای بهتر دراماتیک از بازیگران کمدی را به شما معرفی خواهیم کرد. در کنار ما باشید تا با 10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی آشنا شوید.

از جیم کری تا رابین ویلیامز، بسیاری از کمدین‌های معروف به بازی در نقش‌های درامی پرداخته و موفقیت بزرگی را به دست آورده‌اند.

بعد از پایان نقش دراماتیک چالش‌برانگیز باب اودنکرک در سریال “بهتره با ساول تماس بگیری”، طرفداران فیلم در ردیت شروع به بحث درباره برخی از بازیگران کمدی محبوب خود کرده‌اند که به درام پرداخته‌اند و ثابت کرده‌اند که استعداد بازیگری آن‌ها به یک ژانر محدود نمی‌شود. گاهی اوقات مشاهده کردن یک کمدین محبوب که نقشی چالش‌برانگیز و احساسی را بر عهده بگیرد، کمی شوکه‌کننده است.

اما وقتی به خوبی اجرا می‌شود، این نوع نقش‌ها می‌توانند جذاب‌ترین و پیچیده‌ترین اجراها باشند. تعداد زیادی نمونه عالی از این موضوع وجود دارد و کاربران ردیت تنها چند نمونه را به اشتراک گذاشته‌اند.

10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی

معرفی 10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی

شما می‌توانید در این فهرست 10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی

10 اجرای برجسته دراماتیک از بازیگران کمدی

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های سینمایی 2023 بر اساس امتیاز IMDB

Kevin Hart: Fatherhood (2021)

10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی

10 اجرای ممتاز دراماتیک از بازیگران کمدی

اگرچه شخصیت او در فیلم “پدربودن” هنوز هم بسیار خنده‌دار است، اما کوین هارت مقدار قابل توجهی احساس و مهربانی را به این نقش می‌بخشد. این فیلم درباره زندگی یک پدر مجرد می‌باشد که پس از از دست دادن تلخ همسرش، مجبور است تنها فرزندش را بزرگ کند.

این نقش برای فردی مانند کوین هارت نقشی معمولی نیست، اما او به طور کامل متوجه است که چگونه مخاطبان را به سمت خود جذب کند و با تمام احساسات پیچیده‌ای که برای این داستان ضروری است، مسیر را پیمایش کند. او به طور واضحی موفق می‌شود، زیرا کاربر ردیت به نام (goldmoontrucks) اعتراف می‌کند که در حین تماشای فیلم “اشک‌های زیادی ریخت”. “پدربودن” یکی از بهترین فیلم‌ها درباره این موضوع است و این، بخاطر پشتکار هارت است.

Will Ferrell: Stranger Than Fiction (2006)

10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی

حتی پس از اعلام ساخت فیلم، تعداد کمی از مردم متوجه شدند که نقش فرل در فیلم “عجیب‌تر از خیال” چقدر غیرکمدی خواهد بود. همانطور که کاربر ردیت به نام (auraelleux) اشاره می‌کند، فرل “برای یکبار دیگر نقش معمولی را بر عهده می‌گیرد” در حالی که افراد اطراف او مسئول خنده‌دار بودن آن هستند.

شاید به طور غافلگیر‌کننده‌ای، “عجیب‌تر از خیال” نشان داد که استعدادهای فرل حتی بیشتر از کمدی است. او در این فیلم به عنوان یک قهرمان بسیار جذاب و بازیگری بسیار طبیعی ظاهر می‌شود و احساسات خود را به آزادی بیان می‌کند.

Tyler Perry: Gone Girl (2014)

10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی

او باید در مقابل بازیگران حرفه‌ای مانند بن افلک و روزاموند پایک قرار بگیرد، زیرا این کار را در یک ژانری که با آن آشنایی ندارد نیز انجام داد که این امر دو برابر تحسین برانگیز است.

کاربر ردیت به نام (fruitporridge) معتقد است که “تایلر پری در فیلم خون آشام” یکی از برترین اجراهای دراماتیک تمام عیار از یک کمدین است، حتی اگر نقش اصلی هم نباشد. او با نقش وکیل مغرور تانر بولت، نمایش را به خوبی به خود اختصاص داد و به طور کامل شخصیت را که در روایت اصلی گیلیان فلین در رمان نوشته شده بود، به تصویر کشید.

Bob Odenkirk: Nobody (2021)

10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی

اگرچه باب اودنکرک چند سال پیش با نقش‌های دراماتیک در سریال “بریکینگ بد” وارد این حوزه شد، اما کارهای او خارج از این دنیا همچنان به کمدی محدود می‌شد. اما با فیلم “هیچکس”، اودنکرک نشان داد که شاید درام جایی باشد که استعداد قوی‌تری در او وجود دارد.

“هیچکس” فیلمی نیست که بتواند به اودنکرک در آینده جوایزی را به او برساند، اما ممکن است به او کمک کند تا در آینده به سمت یک حرفه دراماتیک پررونق‌تر حرکت کند. کاربر ردیت به نام (tom_ace1) ادعا می‌کند که او از کارهای اودنکرک در “هیچکس”، “متحیر شده” و می‌نویسد که “نمی‌دانستم این توانایی در او وجود دارد”.

Robin Williams: Good Will Hunting (1997)

10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی

با وجود حضور گسترده در زمینه کمدی، اغلب به “Good Will Hunting” به عنوان بهترین اجرای روبین ویلیامز اشاره می‌شود. برای مشاهده ویلیامز در این نوع نقش، کمی تعدیل لازم است، اما او به سرعت حضور خود را به نمایش می‌گذارد و تقریباً در هر صحنه‌ای که در آن ظاهر می‌شود، آن را می‌دزدد.

روبین ویلیامز یکی از دلایل اصلی این است که “Good Will Hunting” به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تمام عیار تلقی شده است. او اجرایی بی‌نظیر ارائه می‌دهد و کاربر ردیت به نام (hellbilly69101) ادعا می‌کند که نقش دراماتیک ویلیامز در این فیلم “تا به امروز همچنان احساس ترس وحشتناکی را در من برانگیز می‌کند”.

Jamie Foxx: Collateral (2004)

10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی

انتخاب جیمی فاکس برای نقش در فیلم “Collateral” مایکل مان، در آن زمان چندان قابل پیش‌بینی نبود، زیرا در آن زمان جیمی فاکس به خاطر نقش‌های سبک‌تر و کمدی شناخته شده بود. اما او به سرعت در “Collateral” ثابت کرد که کمدی تنها قوت او نیست و با استعداد بی‌درنگ در کنار ستاره هالیوود تام کروز بازی می‌کند.

کاربر ردیت به نام (supernntendochlmers) به اجرای جیمی فاکس در “Collateral” “شگفت‌انگیز” می‌گوید و مدعی است که “وی نقش را عالی بازی کرد”. بی‌گناهی و آسیب‌پذیری غالب او باعث می‌شود فیلم از ابتدا تا انتها هیجان‌انگیز باشد و به منظور افزایش سرنوشت‌ها و جذب تماشاگران، مان بتواند در هر نوبت ریسک را بالا ببرد.

Bill Murray: Lost In Translation (2003)

10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی

“Lost In Translation” ساخته‌ای بسیار عمیق و عاشقانه از سوفیا کوپولا در مورد ازدواج، استقلال و هدف است که با بازی فوق‌العاده بیل موری و اسکارلت جوهانسون به جلو می‌رود. این دو بازیگر شیمی فوق‌العاده‌ای روی پرده دارند و رابطه آن‌ها بسیار پیچیده است که کوپولا به خوبی با آن کنار می‌آید.

کاربر ردیت به نام (ezramusic98) ادعا می‌کند که موری در این فیلم “فقط برای این نقش کامل است”. او دارای مقدار کامل بدبینی سرد و برخورد گرم است که باعث می‌شود شخصیت او برای تماشای سرگرم‌کننده باشد در حالی که از سایر شخصیت‌ها فاصله می‌گیرد به گونه‌ای که برای مضامین اصلی فیلم مهم است.

Jim Carrey: Eternal Sunshine Of The Spotless Mind (2004)

10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی

جیم کری به خاطر شوخی‌های خونگرم و کمدی فیزیکی او شناخته شده است، اما او همچنین در فیلم “Eternal Sunshine Of The Spotless Mind” نشان داد که وقتی به تصویر کشیدن انسانیت واقعی و صادق به میان می‌آید، یک بازیگر با استعداد و عالی است. رابطه او با همبازی‌اش کیت وینسلت در صحنه‌ها بینظیر و پر احساس است.

کاربر ردیت به نام (jvnd0) موافق است که کری در این نقش “خیلی خوب بود”، علیرغم نگرانی‌هایی که در آن زمان وجود داشت که یک کمدین قادر به بازی متقاعدکننده در نقش دراماتیک نباشد. خوشبختانه، این بازیگر همه بحث را تکذیب کرد و “Eternal Sunshine” یکی از بهترین فیلم‌های جیم کری شد.

Adam Sandler: Uncut Gems (2019)

10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی

بدیهی است که سال ۲۰۱۹ یکی از بهترین سال‌ها برای فیلم‌ها بود که تا مدت طولانی توسط مخاطبان دیده شده است و حتی در چنین سالی رقابتی، آدام سندلر همچنان موفق شد “Uncut Gems” را به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای سال معرفی کند. این فیلم یک اثر بسیار اضطراب‌آور است که بلافاصله تماشاگر را گرفتار می‌کند و تا آخرین لحظه اجازه نمی‌دهد تا نفس بکشد.

این بازیگر برای نقش خود در “Uncut Gems” به میزان زیادی تحسین‌های منتقدین را دریافت کرد، به حدی که بسیاری از طرفداران سندلر حذف او از نامزدی‌های اسکار آن سال را یکی از بزرگترین نادیده‌گرفتن‌های تمام عیار تاریخ می‌دانند. کاربر ردیت به نام (crosecrizzle) معتقد است که سندلر باید در نقش‌های دراماتیک بیشتری بازی کند و مدعی است که آن‌ها اغلب “از نقش‌های کمدی او بهتر هستند”.

Steve Carell: The Big Short (2015)

10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی

“The Big Short” اثری از آدام مک‌کی است که داستان فاجعه‌باری از فروپاشی مالی سال ۲۰۰۸ را روایت می‌کند، که از دیدگاه‌های متفاوت چندین متخصص مالی که این فاجعه را پیش‌بینی کردند و بر آن شرط بستند، بازگو می‌شود. کارل نقش یک سرمایه‌گذار بزرگ به نام مارک باوم را بازی می‌کند که زیر بار فاجعه قریب‌الوقوع دست و پنجه نرم می‌کند.

برخلاف بیشتر نقش‌های کمدی او، کرل در این نقش مقدار زیادی خشم و عصبانیت به ارمغان می‌آورد که باعث می‌شود تماشاگران واقعا از او بترسند – که این چیزی است که از یک بازیگر مهربان مانند کرل هرگز انتظار ندارید. کاربر ردیت با نام (pocketdog) اجرای او در “The Big Short” را به درستی “برجسته” توصیف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 اجرای برتر دراماتیک از بازیگران کمدی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو